غذاهای کریسمسی در 10 کشور جهان

به گزارش مجله آیرخ، خانه ای گرم با شومینه ای سوزان و روشن، درخت کاج تزئین شده با زنگوله های قرمز و طلایی و میزی پر از غذاهای رنگارنگ، تصویری مشترک و زیبا در خانه تمامی کسانی ست که کریسمس را جشن می گیرند؛ اما در بین تمام رسم و رسوم های شب کریسمس غذا جایگاهی ویژه دارد. به همین بهانه می خواهیم به کشورهای مختلف جهان سر زده و با غذاهای کریسمسی آشنا شویم.

غذاهای کریسمسی در 10 کشور جهان

اوایل زمستان و با نزدیک شدن به سال نو میلادی بیشتر خیابان های دنیا شلوغ ترین روزهای خود را تجربه می کنند، خرید کادو، ارسال کارت پستال، تزئین درخت کریسمس و بخش خوشمزه یعنی تهیه غذای کریسمس فرا رسیدن سالی نو را نوید می دهند. در بیشتر کشورهای دنیا بوقلمون، اردک سرخ شده و پوره سیب زمینی جز جدایی ناپذیر سفره های کریسمس هستند. در برخی نقاط دیگر نیز این رسم و رسوم چند هزارساله است که تعیین می کند چه غذاهایی بر روی میز قرار گیرند؛ اما رسم هر چه که باشد این سفره های رنگین هستند که شب کریسمس را باشکوه، خاص و خاطره انگیزتر می کنند.

.

غذاهای شب کریسمس در نقاط مختلف دنیا

.

1-اسپانیا

بازار در کریسمس حسابی داغ است. فصل تعطیلات سال نو در اسپانیا با غذاهای شب کریسمس آغاز می شود. در واقع اتاق های غذاخوری محبوب ترین جای خانه اسپانیایی ها در شب سال نو هستند. سوپ نودل به همراه تخم مرغ و ژامبون به عنوان پیش غذا، استیک کبابی به عنوان غذای اصلی و زیتون، چند نوع شیرینی و آبمیوه دسرهای میز غذا را تشکیل می دهند. اسپانیایی ها بعد از غذا با انجام دادن بازی های شاد جشن شب کریسمس خود را کامل می کنند. (بلیط تهران بارسلون)

معرفی شگفت انگیزترین سواحل اسپانیا

.

2-فرانسه

شب سال نو در فرانسه بسیار باشکوه و با تجملات خاص این کشور برگزار می شود. اردک کباب شده به همراه گوشت قرمز تکه تکه شده، کلم پیچ و ژله از رسمی ترین غذاهای شب کریسمس فرانسوی ها می باشد. علاوه بر این در برخی مناطق نیز غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی نیز به این منو اضافه می شود. مردم محلی اعتقاد دارند خوردن غذاهای دریایی در شب سال نو باعث قوی و سالم ماندن بدن در سال پیش رو می شود. آتش بازی در کنار برج ایفل از جاذبه های در سال نو میلادی می باشد. (بلیط تهران پاریس)

5 موزه مشهور پاریس، فرانسه

.

3-ایتالیا

میز شام ایتالیایی ها در شب کریسمس با ترکیبی از غذاهای دریایی مانند کولی، صدف، میگو، کلاماری، کاد و … تزئین می شود. در واقع غذاهای شب کریسمس ایتالیایی به بشقاب هفت ماهی نیز معروف است. پاستا با سس مخصوص، انواع شیرینی، نوشیدنی و ژله نیز این میز جذاب را کامل تر می کنند.

4-ارمنستان

ارمنستان از جمله کشورهای آسیایی ست که سال نو میلادی را بسیار باشکوه برگزار می کند. مراکز خرید، میدان اصلی ایروان و سایر اماکن عمومی همگی برنامه ویژه ای را برای کریسمس در نظر دارند. خانواده ها نیز مشغول تهیه و تدارک برای شام کریسمس می باشند. غذاهای سنتی مانند تاناپور، سوپ جو، ترکیب ماست و گندم، نویک (ترکیبی از نخود و لوبیا) و سالاد بلغور غذاهای سنتی هستند که بر روی میز شب سال نو مردم ارمنستان چیده می شوند. همچنین بر حسب سنت هر منطقه ممکن است بوقلمون یا اردک کبابی نیز سرو شود.

.

5-روسیه

از آنجایی که روسیه دمای هوای زیر صفر را در ژانویه تجربه می کند. مردم این کشور با روشن کردن آتش و پخت غذاهای رنگارنگ شب های سرد سال نو را گرم می کنند. گوشت قرمز با پنیر و سوسیس به همراه گوجه و سالاد مخصوص از غذاهای شب کریسمس در روسیه هستند. البته بانوان خوش ذوق روسی میز خود را با انواع شیرینی و دسر نیز تزئین می کنند.

6-انگلستان

انگلستان را می توان جز کشورهای اروپایی به شمار آورد که خانواده های آن بیش از هر کشور دیگری همچنان به سنت و آداب و رسوم خود پایبند هستند. پس جای تعجب ندارد که غذاهای شب کریسمس در این کشور سال هاست که از بوقلمون، هویج، پوره سیب زمینی، نوعی سس مخصوص و خود سیب زمینی تشکیل می شوند. البته علاوه بر این بشقاب خوش مزه، گوشت های رل شده و جوانه و شیرینی نیز میز کریسمس را کامل تر می کنند. (بلیط تهران لندن)

7-فنلاند

مردم فنلاند گوشت را بیشتر از چیز دیگر دوست دارند. از این رو میز کریسمس فنلاندی ها با انواع گوشت ماهی، مرغ، خوک و گوساله پر می شود. در کنار گوشت، سرو سبزیجاتی مانند هویج، سیب زمینی، سالاد و همچنین ژامبون نیز از سنت های شب سال نو در فنلاند است.

8-فیلیپین

جالب است بدانید که طولانی ترین جشن کریسمس در فیلیپین برگزار می شود وهمین باعث محبوبیت تور فیلیپین در ایام کریسمس شده است. مسیحیان این کشور اهمیت ویژه ای به میز سال نو و طبخ غذا می دهند. مرغ کبابی، سالاد سیب زمینی، بشقاب رشته فرنگی، کاهو و میگو از غذاهای سنتی هستند که در شب سال نو سرو می شوند. برخی از فیلیپینی ها نیز سال نو را با سرو خوک پر شده با پنیر و سبزی های مختلف آغاز می کنند.

.

9-استرالیا

استرالیا کریسمسی کاملاً متفاوت با سایر نقاط دنیا را تجربه می کند. این کشور در نیم کره جنوبی قرار گرفته، از این رو نه تنها از برف و سرما خبری نیست بلکه هوا بسیار خوب و آفتابی می باشد؛ اما داشتن هوای متفاوت چیزی از شکوه کریسمس در استرالیا کم نمی کند. استیک، مرغ کبابی، سوسیس و سیب زمینی شیرین از غذاهای شب کریسمس مردم استرالیا هستند. البته با توجه به گرم بودن هوا میوه هایی مانند نارگیل را هم می توان به عنوان دسر بر روی میز شام دید.

10-کانادا

کانادایی ها کریسمسی همانند امریکایی ها دارند. مردم این کشور نوعی کیک گوشت به نام Tourtier را غذای اصلی شب سال نو می دانند. این غذا از ترکیب گوشت به همراه سبزیجات تهیه شده و سس مخصوص سرو می شود. در برخی از مناطق کشور نیز ماهی کبابی، بوقلمون یا اردک سرخ شده بر روی میز قرار می گیرد. (بلیط تهران تورنتو)

جهت دریافت ویزای شینگن و رزرو تور اروپا با همکاران واحد فروش در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 825

به "غذاهای کریسمسی در 10 کشور جهان" امتیاز دهید

2 کاربر به "غذاهای کریسمسی در 10 کشور جهان" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای کریسمسی در 10 کشور جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید