آشنایی ایرانیان با اسلام رهسپار بازار کتاب شد

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا) در مشهد، کتاب آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی نوشته محمد باغستانی کوزه گر از جدیدترین آثار منتشر شده به وسیله انتشارات به نشر است.

آشنایی ایرانیان با اسلام رهسپار بازار کتاب شد

همان طور که می دانیم، آشنایی ایرانیان با اسلام و پذیرش آن فرایندی تدریجی داشته و پس از گذر از مراحل و رخدادهای گوناگون و پر شمار تاریخی تحقق یافته است.

در این کتاب، نخستین مرحله آشنایی ایرانیان با اسلام که در عهد نبوی اتفاق افتاده است، برای خواننده تصویرسازی شده است. از همین رو مباحث کتاب در 5 فصل تنظیم شده است. فصل اول به پیشینه حضور ایرانیان در جزیره العرب و علل و عوامل آن در یمن که بخش جنوبی عربستان بوده و ارتباط میان دو جامعه ایرانی و عربی می پردازد.

در فصل های بعدی خواننده کتاب به ترتیب درباره زمینه های ارتباط ایرانیان با پیامبر(ص) در شبه جزیره عصر اسلامی، نخستین تلاش آگاهانه یک ایرانی برای ارتباط با پیامبر(ص)، ارتباط هدفمند پیامبر(ص) با جامعه ایرانی و سلمان محمدی هدیه ویژه پیامبر(ص) به جامعه ایران پس از خود، مطالب دست اول و کمتر اشاره شده ای را می خواند.

در بخش پایانی و در قالب پیوست متن نامه های پیامبر(ص) به امیران و والیان وابسته به ایران و عربستان آمده است.

این اثر در دهه پایانی ماه صفر با حضور نویسنده و جمعی از هنرمندان و اهالی کتاب در غرفه انتشارات به نشر در نمایشگاه آرام جان ها رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایبنا، این کتاب در 168 صفحه، با قطع رقعی و قیمت 75 هزارتومان هم اکنون کتابفروشی ها در دسترس علاقه مندان است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2466

به "آشنایی ایرانیان با اسلام رهسپار بازار کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی ایرانیان با اسلام رهسپار بازار کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید