آمریکا نفتا را بدون کانادا و با مکزیک پیش می برد

به گزارش مجله آیرخ، در پی شکست مذاکرات آمریکا و کانادا برای تغییر پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی، واشنگتن بیان کرد که توافق جدید را با مکزیک پیش می برد و مذاکرات با اوتاوا را از چهارشنبه آینده از سر می گیرد.

آمریکا نفتا را بدون کانادا و با مکزیک پیش می برد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه رابرت لایتهایزر نماینده تجاری واشنگتن دست خالی از کانادا بازگشت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کنگره این کشور را از قصد خود برای امضای توافقی جدید با مکزیک آگاه کرد.

با این حال، لایتهازر گفت که دور بعدی مذاکرات با کانادا چهارشنبه هفته آینده از سر گرفته می گردد تا توافقی میان واشنگتن و اوتاوا که بتواند هر سه کشور آمریکای شمالی را راضی کند، به دست آید.

آمریکا و مکزیک دوشنبه گذشته پس از یک سال مذاکرات پرفراز و نشیب در مورد تغییر پیمان نفتا به توافق رسیدند که این موضوع می تواند کانادا را برای تغییر قوانین در زمینه تجارت خودرو و سایر موضوعات تحت فشار قرار دهد.

ترامپ پس از توافق با انریکه پنیانیه تو همتای مکزیکی خود تهدید کرد که اگر توافقی در مورد این پیمان سه جانبه حاصل نگردد، بر خودروهای کانادایی تعرفه خواهد بست.

کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا پس از شکست این دور مذاکرات ابراز امیدواری کرد در صورتی که همه طرف ها حسن نیت و انعطاف پذیری داشته باشند، رسیدن به توافق هنوز امکان پذیر است.

وی پیشتر گفته بود که کشورش تنها در صورتی به مذاکره ادامه خواهد داد که بتواند توافقنامه خوبی امضا کند.

حجم مبادلات تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک، یک تریلیون دلار در سال است.

ترامپ از زمان به قدرت رسیدن گفت که خواستار بازمذاکره و اصلاح این توافق تجاری است و تهدید کرد که در صورت شکست مذاکرات از این توافق خارج خواهد شد.

منبع: خبر فوری
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 960

به "آمریکا نفتا را بدون کانادا و با مکزیک پیش می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا نفتا را بدون کانادا و با مکزیک پیش می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید