بن سلمان خطاب به ترامپ: جهان قدردان تلاش هایتان در مبارزه با تروریسم است ، ترامپ: از عربستان به خاطر خرید سلاح های آمریکایی تشکر می کنم

به گزارش مجله آیرخ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بامداد شنبه در حاشیه اجلاس گروه 20 در اوزاکای ژاپن درباره ایران گفت وگو کردند.

بن سلمان خطاب به ترامپ: جهان قدردان تلاش هایتان در مبارزه با تروریسم است ، ترامپ: از عربستان به خاطر خرید سلاح های آمریکایی تشکر می کنم

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، ترامپ در این دیدار همچنین از خرید سلاح های آمریکایی توسط عربستان قدردانی کرد و بن سلمان را دوست خود خواند.

شبکه العربیه نیز در این زمینه گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا و ولیعهد سعودی بر حفظ ثبات قیمت نفت تأکید و در خصوص رفتار ایران در منطقه مصاحبه کردند.

ترامپ ادعا کرد: اقداماتی که بن سلمان در عربستان در مقابله با تروریسم انجام داد، عالی است.

قدردانی ترامپ از بن سلمان به خاطر رونق بخشیدن به فرصت های شغلی در آمریکا، پس از آن صورت می گیرد که وی در سال گذشته میلادی صراحتاً درخواست برخی مقام های آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عرستان را رد کرد.

ترامپ در آن زمان ضمن تاکید بر اینکه واشنگتن به ریاض نیاز دارد، گفت: فروش 115 میلیارد دلار سلاح به عربستان، حدود 500 هزار فرصت شغلی برای آمریکایی ها ایجاد می کند.

وی همچنین پس از ورود به کاخ سفید، عربستان را به عنوان نخستین مقصد سفر خارجی خود برگزید و در ماه مه 2017 (اردیبهشت / خرداد 96) ضمن سفر به ریاض، قراردادی تسلیحاتی به ارزش 460 میلیارد دلار با دولت ریاض امضا کرد.

110 میلیارد دلار از این توافق اجرایی شده و قرار است 350 میلیارد دلار دیگر از آن نیز در دهه آینده عملیاتی شود.

بن سلمان نیز در این دیدار با تملق گویی از ترامپ خطاب به وی گفت: جهان قدردان تلاش هایتان در مبارزه با تروریسم است.

گروه 20 که 85 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد؛ شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال 2008 با تشکیل یک جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی آغاز بکار کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می شود.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 760

به "بن سلمان خطاب به ترامپ: جهان قدردان تلاش هایتان در مبارزه با تروریسم است ، ترامپ: از عربستان به خاطر خرید سلاح های آمریکایی تشکر می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن سلمان خطاب به ترامپ: جهان قدردان تلاش هایتان در مبارزه با تروریسم است ، ترامپ: از عربستان به خاطر خرید سلاح های آمریکایی تشکر می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید