السد یک- پرسپولیس صفر،گل آفساید معین کننده برنده بسکتبال آسیایی

به گزارش مجله آیرخ، بازی السد و پرسپولیس یک نمایش فوق العاده در بالاترین سطح فوتبال آسیا بود.السد بموقعیت های فراوانی داشت و پرسپولیس در ضدحمله بارها شانس گلزنی پیدا کرد اما در نهایت میزبان در ثانیه های پایانی برنده شد.

السد یک- پرسپولیس صفر،گل آفساید معین کننده برنده بسکتبال آسیایی

سه شنبه 97،12،21 ، هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019، استادیوم جاسم بن حمد دوحه،ساعت: 19:15 دقیقه، تماشاگر:؟؟؟نفر

السد یک

گل:بغداد بونجاح(4+90)

پرسپولیس صفر

داور: کیم دون جین (کره جنوبی)

یاری ها: پارک سانجون وبانگ چئول

اخطار:شجاع خلیل زاده و مهدی شیری(پرسپولیس)اکرم عفیف(السد)

بازیکن برتر: علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)

السد: سعد الشیب، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، پدرو میگوئل، حمید اسماعیل(بو عالم خوخی57)، سالم الهجری، وو یونگ جو(علی اسدالله 69)، گابی، اکرم عفیف،حسن الهیدوس و بغداد بونجاح

سرمربی:ژسوالدو فریرا

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن(3+90 سروش رفیعی)،مهدی ترابی(احسان محمد حسینی 4+90)، ماریو بودیمیر(سیامک نعمتی 83) و علی علیپور

سرمربی:برانکو ایوانکوویچ

بازی السد و پرسپولیس یک نمایش فوق العاده در بالاترین سطح فوتبال آسیا بود.السد با مالکیت توپ بالا و کارهای ترکیبی متعدد موقعیت های فراوانی داشت و پرسپولیس در ضدحمله بارها شانس گلزنی پیدا کرد اما در نهایت میزبان در ثانیه های پایانی برنده شد و یک گل آفساید برنده این بازی بسکتبال گونه و زیبا را معین کرد.

دقیقه 2 بازی با خطای نادری روی حمید اسماعیل ضربه ایستگاهی از موقعیتی مناسب برای السد به دست آمد اما ارسال عفیف با دفع توپ شجاع همراه شد و کرنر ارسالی را هم خلیل زاده برگشت داد.

دقیقه 4 توپ با شوت محکم عبدالکریم حسن در آستانه محوطه جریمه به دست کامیابی نیا برخورد کرد اما داور کره ای از خطای هند گذشت.

دقیقه 9 حرکت انفجاری و تونلی که ترابی از بین پاهای حمید اسماعیل از کرد با ضربه نهایی او همراه شد اما هم این شوت هم شوت بشار و هم ضربه نهایی بودیمیر بلک شد و حمله همه جانبه سرخ ها به یک کرنر انجامید هر چند سرخپوشان معتقد به خطای هند و پنالتی بودند.

کرنر ارسالی هم موقعیتی برای بودیمیر ایجاد کرد اما ضربه او از زاویه بسته باز هم یک کرنر برای تیمش به همراه داشت.

دقیقه 21 همکاری السدی ها در یک حمله سریع در نهایت با ضربه فنی خطرناک عفیف همراه شد که توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرانوند عبور کرد و یک کرنر برای میزبان به دست آمد.

دقیقه 15 با پرتاب اوت بلند شجاع و تاثیرگذاری علیپور موقعیت عالی گل برای نوراللهی به دست آمد اما این بازیکن در کمال تعجب توپ را به دستان سعد الشیب کوبید تا آه از نهاد همه سرخ ها برآید.

دقیقه 17 ضربه ایستگاهی بشار رسن به زیبایی روی دروازه السد ارسال شد اما شجاع برای زدن ضربه نهایی با پا چند سانتیمتر کم آورد.

دقیقه 23 بونجاح با حرکت در عمق دفاع پرسپولیس موقعیت شوتزنی داشت اما سیدجلال ضربه او را بلاک کرد تا بار دیگر میزبان صاحب یک ضربه کرنر گردد اما این کرنر هم هیچ عایدی برای السد نداشت.

دقیقه 27 نفوذ عالی محمد نادری به دفاع السد و پاس عمقی او به علیپور موقعیتی ویژه برای مهاجم پرسپولیس ساخت.علیپور از زاویه بسته اقدام به زدن ضربه کرد که توپ به دست سعد الشیب برخورد کرد و گل نشد.

دقیقه 32 فرار عفیف و همکاری اش با عبدالکریم حسن موقعیت خطرناکی برای السد ایجاد کرد اما ارسال نهایی عفیف دقیق نبود و بیرانوند توپ را جمع کرد.

دقیقه 34 پاس اشتباه شجاع در میانه زمین با ضدحمله دو نفره و سریع بونجاح و عفیف همراه شد اما ضربه سر مهاجم الجزایری السد دقیق نبود و بیرانوند این توپ را هم مهار کرد.

دقیقه 37 توپ مقابل خط دفاعی پرسپولیس به عفیف رسید و او با چرخش و ضربه زمینی اش دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.

دقیقه 41 علیپور با توپ دزدی و حرکت به سمت دروازه السد از زوایه بسته اقدام به شوتزنی کرد اما ضربه او راهی به چارچوب نیافت.

دقیقه 42 باز هم پرسپولیس با یک اوت بلند از شجاع و دخالت بودیمیر نوراللهی موقعیت ساخت اما کامیابی نیا قدردان این موقعیت نبود و ضربه بدی از ریباند ناقص حسن زد.

دقیقه 45 السد صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و با ارسال بلند و ضربه سر بونجاح به گل رسید اما یاری داور پرچم زد و از آنجا که بونجاح یک نیم بدن جلو بود آفسایدش اعلام شد.این آخرین موقعیت نیمه نخست بود و پرسپولیس با یک نمایش معقول و منطقی بدون گل خورده به رختکن رفت.

نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب دو تیم آغاز شد.دو دقیقه از این نیمه گذشته بود که همکاری بونجاح و هیدوس منجربه موقعیتی مقابل دروازه سرخ ها شد اما سیدجلال اجازه نداد بونجاح ضربه نهایی را بزند.

دقیقه 49 شوت حمید اسماعیل با مهار بیرانوند همراه شد و آن سوی زمین علیپور موقعیت خوبی برای پیش بردن توپ به سمت دروازه السد داشت که مقابل طارق سلمان کم آورد و مدافع السد توپ را دفع کرد.

دقیقه 50 کار ترکیبی السدی ها با شوت محکم بونجاح همراه شد اما بیرانوند مقابل این توپ ایستادگی کرد و با یک دست توپ را برگشت داد.

دقیقه 52 حرکت ترکیبی عالی ترابی و علیپور در نهایت با پاس علیپور برای بودیمیر همراه شد.مهاجم کروات با چرخش و ضربه زمینی دروازه شیب را تهدید کرد که توپ با کمترین اختلاف از کنار تیر عمودی عبور کرد و گل نشد.

دقیقه 56 ارسال ضربه ایستگاهی از سوی بشار رسن مقابل دروازه السد موقعیتی عالی برای پرسپولیس ساخت اما ضربه نهایی نوراللهی از مقابل شیب خوب نبود و این شانس هم از دست رفت.

دقیقه 58 توپگیری عالی نوراللهی با استارت سریع و ارسال دقیق او همراه شد و علیپور با ضربه سر موقعیت عالی دیگری خلق کرد اما این توپ هم گل نشد.

به تلافی این موقعیت ها بغداد بونجاح در دو صحنه بسیار خطرناک دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که بیرانوند هر دو بار با مهارهای عالی اش اش السد را ناکام گذاشت.

دقیقه 66 با ضربه بلند بیرانوند همکاری عالی بودیمیر و علیپور موقعیت گل دیگری برای پرسپولیس به دست آمد اما شوت علیپور تور کنار دروازه حریف را لرزاند.

دقیقه 67 بعد از اینکه ضدحمله پرسپولیس بی اثر ماند السد با همکاری بونجاح و هیدوس موقعیتی عالی به دست آورد اما ضربه نهایی هیدوس فضای بالای دروازه بیرانوند را شکافت.

دقیقه 70 و بعد از دومین تعویض السد این تیم با همکاری تیمی با پاس به جلوی حسن صاحب موقعیت شد اما شجاع از جلوی پای بونجاح دروازه تیمش را نجات داد و توپ را دفع کرد.

دقیقه 72 ترابی فرصت خوبی برای ارسال داشت اما ضربه فنی او موقعیت دیگری را هدر داد و توپ با اختلاف از بالای دروازه شیب عبور کرد.

دقیقه 76در شرایطی که حلقه محاصره السدی ها تنگ تر می شد کار خوب تیمی سفیدها و ضربه میگل دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما باز هم مدافعان سرخ مقابل این ضربه ایستادگی کردند.در صحنه کرنر هم توپ به دست نادری برخورد کرد اما داور کره ای اعتقادی به پنالیت نداشت.

در دقیقه 78 ضدحمله عالی پرسپولیس با فرار بشار از نیمه و ضربه نهایی او همراه شد اما سعد الشیب دروازه تیمش را نجات داد و کرنر هم برای پرسپولیس نتیجه ای نداشت.

دقیقه 80 شوت میگل از زاویه بسته تور کنار دروازه پرسپولس را لرزاند و یک کرنر حاصل شد اما تور دروازه پرسپولیس خراب شد.

دقیقه 85 باز هم شوت فنی عفیف را شجاع برگشت داد و باز هم السدی ها به هند پنالتی اعتقاد داشتند که داور کره ای پنالتی نگرفت.

دقیقه 87 پرسپولیس در یک ضدحمله علیپور با دروازه بان السد تک به تک شد اما در استارت سرعتی کم آورد و مدافع حریف امأ و این شانس قطعی را گرفت.

لحظاتی بعد باز هم درخشش بیرانوند مانع از گلزنی السد شد و با خروجی عالی این موقعیت را گرفت.

دقیقه 89 با یک کرنر عبدالکریم حسن در مقبل دروازه پرسپولیس می توانست دروازه سرخ ها را باز کند اما شیری دروازه تیمش را نجات داد و خطای حنس را بیان کرد.

دقیقه 2+90 حرکت عالی نوراللهی یک موقعیت خوب را برای سرخ ها ایجاد کرد اما نعمتی نوتوانست ضربه نهایی را بزند و این شانس هم از دست رفت.

دقیقه 4+90 با خطای کامیابی نیا روی بونجاح یک ضربه استگاهی برای السد به دست آمد.هیدوس توپ را ارسال کرد ، عبدالکریم حسن ضره سر زد و بونجاح دروازه بیرانوند را باز کرد.در تصویر آهسته معین بود که بونجاح در موقعیت آفساید گل زده اما یاری داور پرچم نزد تا سرخ ها شکستی دراماتیک را متحمل شوند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 250

به "السد یک- پرسپولیس صفر،گل آفساید معین کننده برنده بسکتبال آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السد یک- پرسپولیس صفر،گل آفساید معین کننده برنده بسکتبال آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید