انتقاد کاپیتان والیبال بانوان از اعزام تیم جوانان به انتخابی المپیک

به گزارش مجله آیرخ، کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان از تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر اعزام تیم جوانان به مسابقات انتخابی المپیک 2020 انتقاد کرد.

انتقاد کاپیتان والیبال بانوان از اعزام تیم جوانان به انتخابی المپیک

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو دی ماه برگزار می گردد و فدراسیون والیبال ایران تصمیم گرفته که تیم جوانان بانوان را به این مسابقات اعزام کند. مائده برهانی، کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان بزرگسال ضمن انتقاد به این تصمیم معتقد است جوان گرایی باید به تدریج انجام گردد و مسابقات انتخابی المپیک میدان بزرگی است که همه کشورها با تیم اصلی خود شرکت می نمایند.

برهانی در واکنش به تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر اعزام تیم جوانان به مسابقات انتخابی المپیک 2020 به خبرنگاران گفت: همواره از جوانگرایی حمایت می کنم اما جوان گرایی اصولی دارد و باید بر اساس این اصول پیش برویم. همه جهان جوان گرایی می نمایند اما نه یک شبه و با تصمیمات دیمی! متاسفانه در والیبال بانوان ایران خیلی تصمیمات یک شبه گرفته می گردد و این چیزی جز ضرر و فرصت سوزی در پی ندارد.

او در این مورد اضافه کرد: 24 بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند که تعدادی از آنها زیر 19 و تعدادی بالای 19 سال هستند. گفتند این نفرات بازیکن تیم جوانان و امید هستند و قرار است در مسابقات رده امید شرکت نمایند اما طبق نظر کنفدراسیون والیبال آسیا مسابقات این رده دیگر برگزار نمی گردد، پس تمام بازیکنان بالای 19 سال حکم بزرگسال را دارند. با این حال بازیکنانی مثل شبنم امینی، تهمینه درگذنی، نگین شیرتری، زهرا بخشی، هانیه محتشمی و هاله متقیان که در رده سنی زیر 23 سال هستند و تجربه خوبی دارند به تیم دعوت نشدند. این اشتباه است و نمی دانم چرا چنین تصمیمی گرفتند.

برهانی با بیان اینکه اگر هدف مان اعزام تیم جوانان است پس باید فقط بازیکنان این رده سنی اعزام شوند، اضافه کرد: بازیکنان زیر 19 سال در رده سنی جوانان هستند اما اگر هدف کسب تجربه و یاری به آینده والیبال است پس باید ترکیبی از بازیکنان جوان و امید اعزام شوند. علاوه بر این در کنار آنها باید بازیکنان جوانی حضور داشته باشند که به رده بزرگسالان هم نزدیک هستند. کسانی که اسم بردم دو سال در تیم بزرگسالان حضور داشتند و از نظر فنی خوب هستند در نتیجه توانایی یاری به پیشرفت تیم ملی را دارند.

همه با تیم اصلی خود به انتخابی المپیک می فرایند

کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان در پاسخ به این سوال که این تصمیم نگرانی کنار گذاشتن بانوان بزرگسال را ایجاد نمی کند؟ اعلام کرد: خیر چون بازیکنانی با سطح فنی بالا داریم که از نظر سنی هم بالا نیستند و می توانند بازی نمایند در نتیجه این حس ایجاد نمی گردد. فقط یک فرصت سوزی برای تیم بزرگسالان است. مسابقات انتخابی المپیک میدان بسیار بزرگی است و همه تیم ها می آیند تا خود را نشان دهند. من با ترکیبی از سه رده سنی جوانان، امید و بزرگسالان موافق هستم.

او در این مورد اضافه کرد: اکنون که این تصمیم را گرفته اند حداقل به کسانی هم فرصت بدهند که در دو سال اخیر پیشرفت کردند و اکنون به چنین تورنمنتی احتیاج دارند تا به پیشرفت و تجربه خود اضافه نمایند. این بازیکنان پشتوانه ما هستند و می توانند آینده والیبال بانوان باشند اما متاسفانه یکسری تصمیمات نادرست گرفته شده و امیدوارم یک بازنگری در این موضوع انجام گردد.

بدون برنامه بلند مدت پیشرفت نمی کنیم

برهانی با بیان اینکه در والیبال بانوان تصمیمات موقتی و اهداف کوتاه مدت است، اضافه کرد: در چنین شرایطی هیچ کدام از رده ها به پیروزیت مد نظر نمی رسند. ما به برنامه مدون و حداقل چهار ساله احتیاج داریم در غیر این صورت اتفاق خاصی برای بانوان نمی افتد مگر اینکه با توجه به تجارب بازیکنانی مثل من، سایر لژیونرها و پیشرفتی که سایر بازیکنان در اردوهای ملی دارند اتفاقاتی چون یک پله صعود یا رسیدن به صندلی پنجم آسیا در رده بزرگسالان ایجاد گردد اما اتفاقات بزرگتر به برنامه ریزی مدون و طولانی مدت احتیاج دارد، در غیر این صورت بالاتر از رده پنجم آسیا نمی رویم.

او به شرایط تیم های آسیایی اشاره و اعلام کرد: چین، ژاپن، کره جنوبی و تایلند چهار تیم اول آسیا هستند که بین آنها چین و ژاپن بالاتر هستند و با بقیه فاصله زیادی دارند. رسیدن به این چهار تیم نه تنها برای ایران بلکه برای قزاقستان و چین تایپه هم سخت است. ما باید کوشش کنیم تا مقابل تیم هایی چون قزاقستان و چین تایپه پیروز شویم. این اتفاق دور از دسترس نیست و شاید در چند سال آینده اتفاق بیفتد.

کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان در پاسخ به این سوال که فدراسیون باید برای تیم ملی مربی خارجی انتخاب نمایند یا با مربیان داخلی هم می توانیم پیشرفت کنیم؟ اعلام کرد: اگر مربی با کیفیت خارجی بیاوریم که خیلی خوب است اما در این شرایط اقتصادی امکان جذب مربی خارجی وجود ندارد، پس بهتر است از مربیان و مشاوران مرد داخلی استفاده کنیم که پتانسیل بالا و شناخت خوبی از والیبال بانوان دارند. والیبال مردان و زنان ایران تفاوت زیادی با هم ندارند. صرفا از نظر نوع حمله بازیکنان سرعتی تفاوت هایی دیده می گردد و در سایر سطوح فنی مثل هم هستند.

در لیگ ترکیه بازی به بازی بهتر شدم

برهانی در خصوص بازی در لیگ ترکیه اعلام کرد: سال جاری با سامسون اسپور ترکیه قرارداد بستم که در مقایسه با کچورن (تیم سال گذشته) تیمی کاملا حرفه ای است. این باشگاه از سال 2014 و از سطوح پایین والیبال را آغاز نموده است و از زمانی که در لیگ یک حضور داشته با هدف بازی در سوپر لیگ خریدهای بزرگی انجام داده است اما پیروز نشده چون صعود به سوپر لیگ خیلی سخت است و صرفا با بازیکنان ستاره اتفاق نمی افتد. سال جاری با توجه به مسائل اقتصادی که در کل کشور ترکیه وجود دارد این باشگاه هم هزینه هایش را پایین آورد و تیم را با بودجه کمتر بست بنابراین بازیکنان و کادر فنی نسبت به سال گذشته پایین تر هستند اما نتایجی که تا الان گرفتیم هم سطح با سال گذشته است که این برای مدیرعامل باشگاه نوید بخش بوده است.

او در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه اکنون در صندلی چهارم لیگ یک هستیم و امتیازمان با تیم سوم برابر است در نتیجه سه مسابقه آخر نیم فصل اول که از هفته آینده آغاز می گردد نقش بسیار زیادی در جدول خواهد داشت که امیدوارم به نفع ما رقم بخورد. یک بازی با تیم سوم جدول داریم که در واقع به نوعی فینال مان محسوب می گردد.

کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان در خصوص عملکرد خود در تیم سامسون اسپور گفت: خوشبختانه از بازی اول فرایند صعودی خیلی خوبی داشتم. بازی اول را باختیم اما در بازی بعدی عملکرد بهتری داشتیم و حتی اسم من در تیم منتخب هفته رفت. بازی به بازی با تیم هماهنگ تر شدم و شرایط بهتری پیدا کردم و تا به امروز در تمام مسابقات امتیازآورترین بازیکن تیم سامسون بودم. حتی از هشت مسابقه ای که داشتیم در 6 بازی امتیازآورترین بازیکن زمین شدم.

امیدوارم والیبال به روزهای خوب خود برگردد

برهانی در خصوص انتخاب داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال گفت: آقای داورزنی سابقه پیروزی در والیبال دارد اما این رشته در دو سال اخیر رکود داشته و حتی لیگ های مردان و زنان سیر نزولی را طی کردند. امیدوارم با حضور آقای داورزنی والیبال به روزهای خوب برگردد و توجه و حمایت از والیبال بانوان بیشتر از قبل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 743

به "انتقاد کاپیتان والیبال بانوان از اعزام تیم جوانان به انتخابی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کاپیتان والیبال بانوان از اعزام تیم جوانان به انتخابی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید