این مناطق ناشناخته در چین حیرت زده تان می نمایند

به گزارش مجله آیرخ، از کشور پهناور چین و عجایبش بیشتر بدانید …

در ابتدا باید این نکته را روشن کنیم که بعضی از جاذبه های جادویی چین مانند دیوار بزرگ؛ شهر ممنوعه و … هیچ گاه تاثیرگذاری و صندلی مهم خود را از دست نخواهند داد و این نوشتار به معنی کم ارزش کردن سایر آثار دیدنی و مهم چین نیست؛ اما در نظر داشته باشید که چین، کشوری پهناور محسوب شده و با مساحتی معادل آمریکای شمالی، چشم انداز شرقی و منحصر به فرد خود را دارد. در این نوشتار ما قصد داریم بعضی از دیدنی های کمتر شناخته شده اما استثنایی را که تجربه کردن آن ها برای هر گردشگری به یاد ماندنی خواهد ماند، معرفی کنیم. این موارد شامل بخشی از دیدنی های ناشناخته چین محسوب می شوند، پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

این مناطق ناشناخته در چین حیرت زده تان می نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

  • سوژو ، شهر آبراهه ها

سوال مهمی که شاید برای هر بیننده ای به وجود می آید این است که آیا شهر سوژو Suzhou نمونه چینی ونیز محسوب می گردد یا ونیز را می توان یک نمونه از سوژوی چین دانست؟ آبراهه ها و کانال های مسحور نماینده؛ پل های قوس دار و بسیار زیبا و تاثیر به یاد ماندنی بندکشی خیابان های آبی شهر سبب می گردد که مناظر آبراهه ها و شهر سوژو هیچگاه از ذهن بیننده محو نگردد.

آبراهه ها تنها سوژه چشمگیر شهر نیستند بلکه ساختار تاریخی شهر که در ان بیش از 50 باغ کلاسیک چینی وجود دارد خود دارای اهمیتی بسیار زیاد است. بعضی از این باغ ها به عنوان میراث دنیای در یونسکو به ثبت رسیده اند.

  • شانگلی ؛ سفر به زمان های گذشته

در طول تاریخ مسافران و دنیاگردان بسیاری در طول جهت خود در راه ابریشم به شهر تاریخی شانگلی shangli رسیده و از آن بازدید نموده اند. اما این شهر امروزه به مانند جواهری دست نخورده و بکر برای گردشگرانی که در جستجوی سرزمین های تاریخی می گردند، باقی مانده است. شما با سفر به این شهر و قدم زدن در آن احساس می کنید زمان با سرعت کمتری در شانگلی سپری شده و زندگی هنوز در دوران گذشته و تاریخی تداوم دارد، شهری که در تاریخ به واسطه هشت پل سنگی خود مشهور بوده است. البته امروزه هنوز می توان ریشه های تجارت باستانی و بازرگانی کهن را در این شهر مشاهده نموده و از مغازه های سنتی و کوچک آن انواع صنایع دستی و آثار هنری را خریداری کرد.

  • فوشان، شهر راوی قصه ها و هنر عامیانه

هنر می تواند راوی قصه های فراوانی برای انسان باشد و این موضوع به خوبی در شهر فوشان Foshan دیده می گردد. برای مدت زمانی بالغ بر 600 سال، شهر فوشان به عنوان یک مرکز مهم از هنرهای عامیانه محسوب شده و مردم این سرزمین داستان های کهن خود را به وسیله نقاشی؛ سرامیک و چینی، هنر های کاغذی، خوشنویسی و … ثبت و ضبط نموده اند. در حقیقت این شهر و تاریخ آن گواهی بر درک کردن ارزش هنر بوده و بازدیدنمایندگان می توانند در منطقه باستانی Nan Fendg، برای خود سفال هایی به روش کهن چینی ساخته و در کوره های سنتی این منطقه قرار داده و آماده نمایند.

  • ژی آن، زادگاه تمدن و فرهنگ چین

شهر تاریخی ژی آن Xian با 7 هزار سال پیشینه به عنوان زادگاه تمدن چین شناخته می گردد. مجموعه مشهور ارتش جنگجویان سفالین در این شهر قرار داشته و همچنین این شهر به عنوان پایتخت باستانی امپراتوری چین محسوب می گردد. ژی آن همچنین محل عزیمت و راهی شدن کاروان های راه ابریشم در بخش های شرقی این راه باستانی محسوب می شده است.

  • پانیو؛ طبیعت بکر و زراعت

در خیابان ها و پارک های شهر پانیو Panyu می توان حضور طبیعت بکر و باغداری و پروش گیاهان را به خوبی حس کرد. بهترین توصیف برای این شهر که به شهر گل ها شهرت دارد را می توان در متون تاریخی که از پانیو با عنوان دلتای رود مروارید Pearl River Delta یاد شده است، جستجو کرد. در باغ ها و آثار باقی مانده از خاندان یو یین شان فانگ چینگ Yu Yin Shan Fang Qing که به سبک Lingnan ساخته شده اند، می توان به جستجوی تاریخ و زیبائی رفت. بهترین نمونه باقی مانده از این سبک در باغ بائو مو Bao Mo دیده می گردد. خوشبختانه امکان بازدید از این آثار برای گردشگران وجود داشته و شما می توانید با سفر به شهر پانیو از باغ آفتابگردان گوانگ ژو پانیو Guangzhou Panyu Sunflower Garden که با عنوان بزرگترین باغ آفتابگردان در دنیا شناخته می گردد، دیدن کنید.

  • کایپینگ؛ گاهواره تاریخی اقوام چینی

اگر شما درباره تاریخ و فرهنگ چین مطالعاتی داشته باشید، احتمالا درباره شهر کایپینگ Kaiping و تنوع بسیار زیاد اقوام موجود در آن اطلاعاتی به دست آورده اید؛ اما شاید کمتر کسی درباره این شهر بداند که کایپینگ که در فاصله سه ساعت رانندگی با شهر گوانگ ژو واقع شده است، در ابتدای قرن بیستم به عنوان یک مقصد بسیار محبوب در بین مهاجران اروپا و شرق آسیا شناخته می شد. امروزه می توان ماحصل این تنوع فرهنگی در طول تاریخ این شهر را در سبک معماری و غذاهای آن مشاهده کرد.

  • میجیاوو؛ چای و فرهنگ چای

در فرهنگ چینی، چای دارای اهمیتی زیاد بوده و در شهر میجیاوو Meijiawu زندگی بر حول محور چای می گذرد. حومه این شهر به طور کامل با مزارع چای پوشانده شده و در روستاهای اطراف آن نیز چای به روش سنتی تهیه، عرضه و مصرف می گردد. در این شهر می توانید درباره تاریخ و نحوه تهیه چای مشهور و با کیفیت famed Dragon اطلاعاتی به دست آورده و از بیش از 160 کارگاه خانگی فراوری چای در این محل دیدن نموده و با روش سنتی چینی چای نوشیده و مراسم آن را از نزدیک مشاهده کنید.

  • هانگ ژو، بهشت زمینی

شهر هانگژو Hangzhou را می توان تصویری عینی از بهشت دانست. این شهر به دلیل دریاچه غربی آن با نام Xi Hu که به عنوان یکی از آثار میراث طبیعی دنیای در یونسکو به ثبت رسیده است، شناخته می گردد. در اطراف این دریاچه باغ هایی بسیار زیبا که هر بیننده ای را به یاد بهشت می اندازد قرار داشته که به همین دلیل به این شهر لقب بهشت زمینی داده شده است. در گوشه و کنار این شهر تاریخی می توانید ده ها آثار باستانی از جمله پگوداهای مشهور چینی را مشاهده کنید. موزه چای و موزه ملی ابریشم نیز در شهر هانگ ژو واقع شده است.

منبع: travelblog.viator.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 476

به "این مناطق ناشناخته در چین حیرت زده تان می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مناطق ناشناخته در چین حیرت زده تان می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید