باغ پرندگان کیش کجاست؟

به گزارش مجله آیرخ، باغ پرندگان کیش یکی از زیباترین جاذبه های توریستی کیش است و روزانه بیش از 500 توریست را به سوی خود جذب می نماید. در باغ پرندگان کیش بیش از 57 گونه از پرندگان مختلف از قاره های آسیا، استرالیا، آفریقا و آمریکا نگهداری می شوند.

باغ پرندگان کیش کجاست؟

برکه وسط باغ پرندگان میزبان فلامینگو ها، پلکان های پاخاکستری، درنا سفید تاج دار، ایبیس، قوها و انواع لک لک های مارابو و سدلبیلد در محیطی کاملا طبیعی و زیبا است و چشم انداز ای خیره نماینده را در برابر دیدگان گردشگران ارائه می دهد. پارک دلفین ها و سیرک آکروبات از دیگر بخش های این مجموعه است که لحظات شادی را برای گردشگران به همراه می آورد.

آشنایی با بخش های مختلف باغ پرندگان کیش

این پارک وسعتی معادل 100 هکتار دارد و از بخش های متنوع پرندگان، دلفین ها و آکواریوم تشکیل می گردد. باغ پرندگان کیش 3 هکتار از پارک دلفیناریوم را تشکیل می دهد و حدود 10 هزار پرنده از 57 گونه پرنده مختلف در این باغ زندگی می نمایند. در این باغ از انواع پرندگانی چون پلیکان، شتر مرغ، طوطی ماکائو، طاووس، انواع لک لک، توکان، توراکو، قو، پنگوئن و انواع جانوران نادری چون کروکودیل نگه داری می شوند.

این پارک دارای 2 بخش پرندگان در قفس و آزاد است. پرندگان حبس شده در قفس از دسته پرندگان وحشی هستند و به عنوان بخش پرنده های محبوس باغ پرندگان کیش در نظر گرفته می شوند.

در بخش آزاد این پارک نیز معمولا پرندگانی اهلی زندگی می نمایند که امنیت انسان ها را به خطر نمی اندازند و در چند قدمی گردشگران بدون هیچ گونه بند و حصاری پرواز می نمایند. زیستگاه این پرندگان مشابه با محل سکونت آن ها طراحی شده است و به صورت کاملا آزادانه زندگی می نمایند و به هر سمت و سو می توانند پرواز را تجربه نمایند.

وجود پنگوئن های پا سیاه در بخش سردسیری این باغ مجذوب کنندهیت بیشتری به آن بخشیده است. این پنگوئن ها بسیار باهوش هستند و طریقه راه رفتن آن ها در نظر بازدیدنمایندگان بامزه جلوه می نماید.

در بخش دیگر این باغ سرسبز، قوهای عاشق با دلربایی تمام در برکه مصنوعی شنا می نمایند و توجه بازدیدنمایندگان را به خوبی به سوی خود جلب می نمایند.

در قسمت آزاد باغ مجذوب کننده پرندگان، فلامینگوهای سفید و خاکستری و درناهای تاج دار به دور برکه گرد هم پرواز می نمایند و آوای دلنشینی سر می دهند.

آهوها، میمون ها و تمساح گاندو از دیگر حیوانات این باغ هستند که به صورت گروهی در حال بازیگوشی هستند و برای ساعت ها گردشگران را سرگرم می نمایند.

ساعات بازدید و بلیط باغ پرندگان کیش

ساعت های بازدید از باغ پرندگان کیش در نیمه اول و دوم سال با یکدیگر فرق دارد. در فصول پاییزی و زمستان این باغ در بازه زمانی 16 الی 18 فعالیت می نماید و در نیمه اول سال ساعات کاری آن به بازه زمانی 18 تا 20 تغییر می نماید. اسکله تفریحی کیش، برج ایفل کیش، پارک ساحلی کیش، شهر حریره و خانه ایران از دیگر جاذبه های نزدیک به باغ پرندگان به شمار می روند.

جاذبه های اطراف باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان در مجموعه دلفیناریوم کیش واقع شده است و گردشگران می توانند علاوه بر تماشای پرندگان زیبا به سراغ دیگر جاذبه های این مجموعه بزرگ چون آکواریوم و پارک دلفین بروند.

آکواریوم کیش

اگر به دنیای زیر آب و ماجراجویی در زیستگاه آبزیان علاقه مند هستید اما امکان غواصی ندارید؛ می توانید از آکواریوم کیش در نزدیکی باغ پرندگان بازدید کنید. مجموعه آکواریوم کیش دارای دو بخش است که انواع ماهی های رنگارنگ، جانوارن دریایی کمیاب و زیبا و آبزیان بزرگ و کوچک در آن نگه داری می شوند. علاوه بر ماهیان و جانوران دریایی مختلف، در بخش حیوانات تاکسیدرمی می توان به تماشای حیوانات چون تمساح، مار و پرندگان گوناگون پرداخت. ساعت بازدید مجموعه آکواریوم کیش از ساعت 8 صبح الی 8 شب فعالیت می نماید.

پارک دلفین کیش

در مجموعه دلفیناریوم کیش می توان به تماشای انواع پستانداران دریایی چون دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی، گربه دریایی و پنگوئن پرداخت. در مجموع حدود 21 پستاندار دریایی در استخرهایی با حجم 18 هزار متر مکعب پر شده از آب دریا نگهداری می گردد.

یکی از مجذوب کننده ترین بخش های این مکان تفریحی، اجرا برنامه ها و حرکات دیدنی به وسیله دلفین ها با یاری مربیان است. تماشای هنرنمایی دلفین های بازیگوش برای گردشگران به ویژه بچه ها بسیار مهیج و دوست داشتنی است. از دیگر بخش های مجموعه دلفیناریوم کیش می توان به تونل خزندگان، آکواریوم آب شور، کلاسیک شو، رستوران و کافه ها وسالن آمفی تئاتر اشاره نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 22 آذر 1402 بروزرسانی: 22 آذر 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2478

به "باغ پرندگان کیش کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ پرندگان کیش کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید