برای سرمایه گذاری با بهین صنعت یاب مشورت کن

به گزارش مجله آیرخ، اگر برنده پول زیادی در یک قرعه کشی شوید، ارثیه قابل توجهی به شما برسد یا پس انداز مناسبی برای خود جمع کرده باشید، با آن پول چه می کنید؟ به خصوص که با توجه به رقم بالای تورم ماهیانه و سالیانه فعلی برای حفظ سرمایه تان باید فکری کنید.

برای سرمایه گذاری با بهین صنعت یاب مشورت کن

آیا خانه، ماشین لوکس، طلا و ارز می خرید؟ یا در بانک سپرده گذاری می کنید؟ این راه ها سود مقطعی بالایی ممکن است داشته باشند، اما اگر در کسب وکار سرمایه گذاری کنید به چرخیدن چرخ های صنعت و ایجاد کارآفرینی کمک می کنید که در این صورت هم منفعت شخصی خواهید برد و هم سود سرمایه تان به جامعه خواهد رسید.

همان طور که می دانید سرمایه گذاری، فرآیندی استراتژیک است و توجه به آن، ضامن توسعه کشور در سطوح مختلف است.

از این رو با در نظر دریافت شرایط مالی موجود در کشور، ضرورت توجه به ماهیت سرمایه گذاری ها در راستای توسعه مالی بسیار مهم است.

شرکت دانش بنیان مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب از فعالان ارتقای فرهنگ صحیح سرمایه گذاری است و به شما کمک می کند تا سرمایه گذاری ماندگار و مطمئنی داشته باشید، سرمایه تان هدر نرود و به نوعی سرمایه شما بیمه خواهد شد.

از همان ابتدای دوران دانشجویی در رشته مدیریت صنعتی، متوجه شدم درس ها و تئوری های دانشگاه به تنهایی برایم کافی نیست؛ ازاین رو، از همان زمان تصمیم گرفتم در حیطه رشته خودم وارد صنعت و کسب وکار شوم. ترم دوم بودم که در یک شرکت مشاوره کسب وکار به عنوان کارآموز مشغول فعالیت و بعد از چند ماه هم کارشناس مطالعات امکان سنجی آن مجموعه شدم و کم کم کسب وکار خودم را از سال 93 آغاز کردم.

اینها را علیرضا حجازی فر، مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب به جام جم می گوید. بهین صنعت یاب خدمات مشاوره سرمایه گذاری و اجرای کلیه خدمات لازم از مرحله ارائه ایده سرمایه گذاری تا مرحله بهره برداری از پروژه به متقاضیان، سرمایه گذاران و کارآفرینان را ارائه می دهد.

از علیرضا حجازی فر پرسیدم چه شاخصه هایی از شما شرکتی دانش بنیان ساخته است؟ وی در پاسخ به این سوال می گوید: بهین صنعت یاب متشکل از تیمی جوان، پویا، خلاق، با انعطاف پذیری بالا و فارغ التحصیل از دانشگاه های مطرح کشور است. خلاقیت و ایده های بدیع اعضای تیم سبب شده است تا پروژه های موفقی را از همان ابتدا در کارنامه خود داشته باشیم، همچنین با مشتریانمان تعامل بالایی داریم و خدمات مان تا بعد از بهره برداری از پروژه نیز ادامه دارد. پیشرفت و محبوبیت رو به رشد بهین صنعت یاب، برپایه چهار اصل تجربه، دانش به روز، کیفیت برتر و مشاور امین و تائید صلاحیت شده پایدار است و هرروز بیش از پیش تلاش می کنیم تا رضایت سرمایه گذاران از بهین صنعت، پر رنگ تر شود وی درادامه می افزاید: تیم ما درتلاش است تا در سال های آینده به یکی از پنج مشاور برتر و امین کشور تبدیل شود و تا امروز نیز قدم های بلند و موثری برداشته ایم. به همین دلیل هم خوشبختانه کمتر کسب وکاری وجود دارد که اسم ما را نشنیده باشد.

مشتریان بهین صنعت یاب

به گفته حجازی فر، مشتریان بهین صنعت یاب، می توانند افراد دارای سرمایه و فعالان بخش صنعتی و تولید باشند. این مجموعه برای علاقه مندان به سرمایه گذاری با هر میزان سرمایه، مطالعات بازار و مالی طرح را آغاز کرده و درصورت مناسب بودن و توجیه پذیربودن بازار آن حوزه، درادامه راه و با اخذ مجوزها، مطالعات امکان سنجی، نوشتن طرح کسب وکار و ... در کنار مشتریان خواهد بود. در دسته دوم، افرادی قرار دارند که صاحب کسب وکار خودشان هستند و برای دریافت خدمات تکمیلی و توسعه ای به این مجموعه مراجعه می کنند. بهین صنعت یاب نیز باتوجه به نیاز آنها، مشاوره ارائه می دهد تا بتوانند نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی پیدا کنند.

به علاوه اگر صاحب ایده هستید، این شرکت ایده خام شما را در جلسات کارشناسی تخصصی به ایده ای پخته تبدیل خواهد کرد و برای ورود به بازار و یافتن سرمایه گذار همراهتان خواهد بود.

7 حوزه فعالیت ما

بهین صنعت یاب تا به امروز حدود 400 پروژه بانکی و غیربانکی را تجربه کرده است. طرح ها و مطالعات امکان سنجی فنی، مالی و مالی تدوین شده در این مجموعه، در هفت گروه زیر جای می گیرد:

انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی

مصنوعات صنعتی، برقی، الکترونیکی، ابزار دقیق و ماشین سازی

صنایع فلزات اساسی، کانی های غیر فلزی و معدن

صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی

صنایع شیمیایی و دارویی

صنایع نساجی و سلولزی

خدمات، ساختمان و گردشگری

بهین صنعت یاب به هر پروژه از سه منظر نگاه می کند

مطالعات و تحقیقات بازار (مالی): در این بخش مواردی مانند بررسی محصول و الزامات آن از دید مشتریان، موارد کاربرد و بازارها، قیمت فروش در بازارهای داخلی و خارجی، عرضه و تقاضای داخلی و خارجی محصول در گذشته و پیش بینی آینده، مشخص شکاف بازار و سهم قابل کسب، راهبردهای ورود و نفوذ در بازار بررسی خواهد شد.

مطالعات فنی و تکنیکال: در این بخش برای خلق یک محصول و خدمت به این سوالات پاسخ داده می شود: تولید محصول موردنظر چه فرآیندی را باید طی کند؟ به نیروهای متخصص در کدام رشته ها نیاز دارد؟ چه تعداد نیروی کار لازم است؟ آیا مواد اولیه دردسترس است؟ به چه فضا و مساحتی نیاز دارد؟ سایر زیرساخت های مورد نیاز مانند تاسیسات، تجهیزات، ساختار سازمانی مورد نیاز دردوران ساخت و بهره برداری، زمان بندی اجرای طرح و ارزیابی خطرات و ریسک های فنی نیز مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت.

مطالعات مالی: در بخش آخر، بررسی میزان سرمایه گذاری، درآمدهای حاصل از فروش، هزینه های دوران بهره برداری، مشخص نحوه و مدل تامین مالی، محاسبه شاخص های مالی و مالی نظیر دوره بازگشت سرمایه، نرخ بازده داخلی، نرخ خالص ارزش فعلی، ارزیابی خطرات و ریسک های مالی صورت خواهد پذیرفت. نرم افزار کامفار نیز برای انجام مطالعات امکان سنجی در این شرکت، مورد استفاده قرار می گیرد.

در پایان، برای هر پروژه پس از گذراندن این سه مرحله، مشخص خواهد شد آیا اجرایش در کشور یا منطقه توجیه دارد؟ آیا در کل چنین پروژه ای قابلیت اجرا دارد یا خیر؟

چرا سرمایه گذاران به مشاوره نیاز دارند؟

مدیرعامل این شرکت از مردم و سرمایه گذاران می خواهد تا به فرهنگ مشاوره و سرمایه گذاری صحیح بیشتر توجه کنند و به این نوع از مطالعات، از جنس هزینه نگاه نکنند. زیرا با مراجعه به موقع به مشاوران، با هزینه ای بسیار اندک، از هدررفت سرمایه خود جلوگیری خواهند کرد.

حجازی فر در ادامه تعریف می کند: مجموعه ای در یکی از شهرک های صنعتی، بدون بررسی های اولیه اقدام به خرید زمین، ساخت سوله و نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات خود کرده بود. درپایان عملیات فنی و ساختمانی، با ما تماس گرفت تا برای اخذ مجوز تاسیس و فعالیت به آنها مشاوره دهیم، درحالی که این مجوز را باید درهمان ابتدای سرمایه گذاری اخذ می کرد. درانتها به دلیل این که نوع فعالیت واحد، مغایر با ضوابط و قوانین سازمان حفاظت محیط زیست بود، نتوانست این مجوز را دریافت کند و متحمل ضرر مالی بسیار بالایی شد.

حجازی فر می افزاید: خدمات ما صرفا درون مرزی نیست و پنج تا 10درصد مشتریان ما سرمایه گذاران خارجی هستند. اکنون بهین صنعت یاب به سرمایه گذاران در کشورهای افغانستان، عراق، امارات و آذربایجان مشاوره می دهد.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1721

به "برای سرمایه گذاری با بهین صنعت یاب مشورت کن" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای سرمایه گذاری با بهین صنعت یاب مشورت کن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سرمایه گذاری با بهین صنعت یاب مشورت کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید