برج ایفل رنگ می گردد!

به گزارش مجله آیرخ، برج ایفل، یک بار دیگر رنگ می گردد

به مناسبت 130مین سالگرد برج ایفل قرار است بار دیگر این برج زیبا رنگ گردد. برج ایفل یکی از بناهای تاریخی در شهر پاریس و حتی دنیا به شمار می رود، به طوری که سالانه میلیون ها دنیاگرد برای گرفتن عکس و تماشای این برج به پاریس می فرایند و آن را نزدیک می بینند. این برای چندمین بار است که برج ایفل رنگ می گردد و حدود 60 تن رنگ برای این برج معروف پاریسی ضروری است. در ادامه این خبر همراه خبرنگاران باشید.

برج ایفل رنگ می گردد!

برج ایفل در سال 1889 در شهر پاریس تاسیس شد، در آن موقع پاریسی ها این برج را دوست نداشتند، درست بر عکس حالا که این برج به عنوان یکی از مهمترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری در شهر پاریس نامدار شده است. شاید دلیلی این که مردم از این برج بدشان می آمده رنگ قرمز آن بوده است که البته این رنگ برای خودش دلیلی داشته که در ادامه به آن می پردازیم. با توجه به قدمت 129 ساله این برج قرار است سال جاری هم در سالگرد تاسیس آن برای 19 مین بار رنگ آمیزی گردد، این اقدام در اواخر سال 2018،انجام می گردد. وزارت فرهنگ فرانسه و مقامات شهر پاریس در حال حاضر به این موضوع فکر می نمایند که آیا رنگ فلزی فعلی آن را حفظ نمایند یا این که رنگ دیگری جای آن را بگیرد.

یکی از کارشناسان وزارت فرهنگ در این مورد گفت:

ما رنگ های قدیمی را می خواهیم دوباره احیا و بازسازی نماییم، درست مانند همان کاری که در زمان بازسازی یک نقاشی قدیمی انجام می گردد. همین موضوع باعث شده تا فکر تمام کارشناسان این پروژه برای حفظ نمای فعلی برج یا این که تغییر عمده ای بر روی آن اعمال گردد نیز مشغول می باشد.

مهندس عمران و معمار برج، گوستاو ایفل گفته است: رنگ قرمزی که بر روی این بنا در قدیم استفاده شده به منظور حفاظت از فلزهای برج در برابر زنگ زدگی آن بوده است. اما از زمان ساخت آن، این برج به رنگ های قرمز اخرایی، زرد و چند طیف مختلف از رنگ قهوه ای در آمده است. زمانی هم سایه های رنگی روی این نما وجود داشت به طوری که انگار این بنای پاریسی به آسمان رسیده است.

با توجه به این که هنوز تعیین نیست وزرات خانه چه رنگی را برای این برج معروف دنیا می خواهند انتخاب کند، اما چیزی که تعیین است مقدار رنگی هست که برای پوشش کل بانوی آهنین پاریس ما احتیاج داریم و آن هم حدود 60 تن رنگ است. کار رنگ آمیزی در ماه اکتبر شروع خواهد شد و احتمالا سه سال طول خواهد کشید. این کار، بخشی از یک پروژه بلندمدت است. طی 15 سال آینده، برج ایفل تحت بازسازی هایی به ارزش 369 میلیون دلار (300 میلیون یورو) قرار خواهد گرفت و یک دیوار شیشه ای ضد گلوله در اطراف این بنای تاریخی نصب خواهد شد.

منبع: www.msn.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2161

به "برج ایفل رنگ می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج ایفل رنگ می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید