تور فرانسه ارزان: با تور مجازی به شهر اترتا در فرانسه سفر کنید

به گزارش مجله آیرخ، اترتا یکی از شهرهای ساحلی فرانسه است که میعادگاه تاریخ و طبیعت و یکی از تفرجگاه های ساحلی لوکس اروپا محسوب می گردد.

تور فرانسه ارزان: با تور مجازی به شهر اترتا در فرانسه سفر کنید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

شهر کوچک اترتا (Etretat) در فرانسه، به واسطه تاریخ غنی و چشم اندازهای بی نظیرش مشهور است. این شهر مکان هنرنمایی طبیعت محسوب می گردد؛ جایی که نویسندگان و هنرمندان از طبیعت الهام می گیرند تا آثاری جاودان خلق نمایند و گردشگران، محو زیبایی آن می شوند. با خبرنگاران همراه شوید تا با تور مجازی به شهر فرانسوی اترتا سفر کنیم.

فرانسه کشوری تماشایی است که از منظره های متنوع و عاشقانه دارد. اترتا یکی از شهرهای این کشور تاریخی محسوب می گردد که در ساحل نورماندی، با چشم اندازی از صخره و تپه های منحصربه فرد جای گرفته است. قدمت اترتا به دوران وایکینگ ها باز می گردد. پس از فتوحات اقوام وایکینگ، دهکده ماهیگیری اترتا در این ناحیه احداث شد. با این حال پس از قرن نوزدهم، چهره اترتا دگرگون شد و این منطقه و آب و هوای شفابخش این منطقه، اترتا را به تفرجگاه ساحلی لوکس بدل کرد.

اترتا در فاصله 200 کیلومتری پاریس قرار گرفته است و فاصله کمی نیز نسبت به کلان شهرهای منطقه نورماندی دارد. در حال حاضر فعالیت های گردشکری، جای ماهیگیری در این منطقه گرفته است؛ البته این شنا و تفریحات آبی نیست که گردشگران را به اترتا می کشاند؛ چراکه فرانسه سواحل متعددی برای این امر دارد. منظره ها طبیعی خیره نماینده و سواحل پوشیده از سنگ ریزه اترتا است که گردشگران را به خود جلب می نماید. مهم ترین ویژگی های این سواحل، صخره های گچی است که تا 90 متر ارتفاع دارند.

خط ساحلی اترتا از طریق تفرجگاهی طولانی به نام Le Perrey از بافت روستایی جدا می گردد. معنای این کلمه به زبان محلی، سنگ است؛ چراکه دیوار سنگی اترتا به عنوان مانعی مهم، از خسارت طوفان های بزرگ و جزرومد های شدید جلوگیری می نماید. علاوه بر این، سنگ ریزه های ساحل اترتا مانع فرسایش خاک می شوند و گردشگران اجازه ندارند که به عنوان یادگار، سنگ ریزه ها را با خود ببرند.

صخره هایی مشهور ساحل اترتا را احاطه نموده اند. سمت چپ ساحل، صخره پایین دست (Falaise dAval) و در سمت راست، صخره بالادست (Falaise dAmont) خودنمایی می نماید. با حرکت به سمت بالادست و با عبور از کانال انگلیسی، می توان به دریای شمال سفر کرد؛ جایی که نیروهای طبیعت همانند هنرمندی اصیل، صخره ها را حفاری نموده اند و طاق هایی شگفت انگیز پدید آورده اند.

با بالارفتن از 180 پله ای که بر صخره بالادست تعبیه شده است، چشم اندازی نفس گیر مقابل دیدگان گردشگران قرار می گیرد. در حوالی ساحل، شواهدی از جنگ جهانی دوم به چشم می خورد؛ ویرانه هایی از استحکات آلمانی که در دهه 1940 بنا شد و با 5000 کیلومتر طول در امتداد ساحل اروپا، به دیوار آتلانتیک معروفیت یافت. بخشی که از این دیوار در اترتا وجود دارد، هرگز به کمک نازی ها نیامد؛ چراکه گسیل مقتدرانه نیروهای متفقین در نورماندی و در تاریخ 6 ژوئن 1944، خاتمه به شکست آلمان انجامید.

در حوالی استحکامات نازی ها، صخره ای نوک تیز با ارتفاع 50 متر وجود دارد که ردپای ان را می توان در ادبیات غنی فرانسه جست و جو کرد. موریس لوبلان، نویسنده مشهور فرانسوی، با الهام گیری از این صخره غیرمعمول، در رمان سوزن توخالی از آن به عنوان صخره ای یاد می نماید که پادشاهان غنایم خود را در حفره هایش پنهان می نمایند. مردم محلی نیز با تاثیرپذیری از رمان، این صخره را سوزن توخالی نامیده اند.

سومین صخره بزرگ اترتا که در نزدیکی شهر قرار گرفته است، طاق Manneporte را در خود جای داده که به معنای دروازه بزرگ است. این طاق بین گردشگران محبوبیت چندانی ندارد؛ بااین حال، کلود مونه، امپرسیونیست مشهور، آن را به دنیای هنر آورده است. در میانه این طاق، غاری وجود دارد که گردشگران قادرند از آن عبور نمایند.

از دیگر جاهای تماشای فرانسه در ساحل سمت راست اترتا، کلیسای نوتردام دلا گارد و بنای یادبود پرنده سفید (LOiseau Blanc) است. این بنای یادبود به دو هوانورد فرانسوی اختصاص یافته است که کوشش کردند تا اولین پرواز بدون توقف از پاریس به نیویورک را انجام دهند؛ اما پس از پرواز در هشتم مه 1927، هواپیمای آنان در جایی بر فراز اقیانوس اطلس ناپدید شد. در طول جنگ جهانی دوم، کلیسای و بنای یادبود مذکور کاملا تخریب شدند؛ بااین حال پس از بازسازی در سال هاس پس از جنگ، مجموعه موزه ای بزرگ نیز به آن اضافه شد.

شهر اترتا، بهشت علاقه مندان به معماری است. بسکمک از خانه هایی که به شیوه قاب چوبی ساخته شده بودند، همچنان قابل استفاده اند. در منطقه ساحلی بالادست، یک باشگاه گلف وجود دارد که به علت موقعیت آن روی صخره های مشرف به دریا مشهور شده است. این باشگاه در سال 1980 از طریق آرنود مسی (Arnaud Massy) افتتاح شد؛ مسی لقب اولین بازیکن غیربریتانیایی گلف را یدک می کشد که برنده جایزه اوپن شده است.

با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از شهر فرانسوی اترتا تماشا کنید . خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2224

به "تور فرانسه ارزان: با تور مجازی به شهر اترتا در فرانسه سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: با تور مجازی به شهر اترتا در فرانسه سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید