بی سلیقگی سازمان لیگ، زمان عجیب بازی های استقلال و پرسپولیس

به گزارش مجله آیرخ، بیشتر مسابقات لیگ برتر فوتبال در روزهای وسط هفته برگزار می گردد، آیا واقعا نمی توان انتظار داشت که برنامه ریزی مناسب تری برای رقابت ها در نظر گرفت.

بی سلیقگی سازمان لیگ، زمان عجیب بازی های استقلال و پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، استقلال، پرسپولیس و تراکتور تبریز سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند تا از جمع 8 تیم برتر غرب آسیا 3 تیم ایرانی باشند و آن را می توان یک موفقیت برای فوتبال باشگاهی ایران تلقی کرد. آن هم باشگاه هایی که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و حتی اقتصادی به هیچ عنوان قابل مقایسه با بعضی از رقبای خود در آسیا نیستند.

السد، الریان و الدحیل قطر را شاید بتوان از نظر ساختاری، مدیریتی، اقتصادی و امکانات سخت افزاری برترین باشگاه های غرب آسیا دانست اما هر سه تیم قطری در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. شاید این را بتوان شگفتی عظیم فوتبال آسیا در سال 2021 دانست که تیمی مثل السد با ستاره های چندین میلیون دلاری اش و مربیگری ژاوی هرناندز اسپانیایی حذف می گردد اما تراکتور تبریز، پرسپولیس و استقلال با استفاده از شماری از جوانان شایسته ایرانی به مرحله بعدی راه پیدا می نمایند. نتایج این سه باشگاه ایرانی بار دیگر ثابت کرد که اگرچه پول برای موفقیت در فوتبال ضروری است اما شرط کافی نیست.

حالا از آدینه این هفته بیست و دوم لیگ برتر از سر گرفته می گردد و دوباره شاهد رقابت باشگاه های ایرانی خواهیم بود. رقابت هایی که از دل آن تیم هایی مثل استقلال، پرسپولیس و تراکتور بیرون می آیند و در آسیا می درخشند اما حیف که این رقابت های جذاب و پرمخاطب و پرهوادار گاهی با حواشی ناخوشایندی همراه می گردد مثل همین جنگ رسانه ای استقلال وپرسپولیس بر سر زمان برگزاری دربی پایتخت که واقعا مشمئز نماینده است.

جنگ های زرگری که عده ای هم این وسط از احساسات پاک طرفداران دو تیم سوء استفاده می نمایند تا با مقاصد تجاری خود در فضای مجازی برسند و دو باشگاه را هم با چالش هایی روبرو می نمایند.

یکی دیگر از این مسائل را می توان به برنامه ریزی مسابقات مرتبط دانست. برنامه ریزی که قطعا در روزهای سخت کرونایی و بهم ریختگی برنامه های فیفا و ای اف سی سخت تر از همواره می گردد. با این حال تقویم فشرده باشگاهی فوتبال ایران باید به انتها برسد. مسابقات هفته بیست و دوم در حالی روز آدینه شروع می گردد که بازی های از هفته بیستم و بیست و یکم هنوز برگزار نشده است.

به هر حال باید قدر دان همین تقویم آشفته و برنامه ریزی نامنظم مسابقات باشیم چون از دل همین لیگ برتر است که تیم های ایرانی منسجم و آماده روانه مسابقات می شوند و فوتبالیست های قبراق و سرحال برای تیم ملی آماده می شوند. هنوز یادمان هست که مالک باشگاه تراکتور فصل گذشته مخالف ادامه برگزاری مسابقات بود و مصاحبه های زیادی انجام داد که چشمش به دنبال جام های فلزی و ... نیست اما حالا که تراکتور تنها تیم بدون شکست غرب آسیا شده و به مرحله بعدی هم صعود نموده همه اثرات معجزه بخش فوتبال را در تبریز و ایران مشاهده می نمایند. بسیاری از طرفداران این سه تیم با موفقیت تیم های محبوب شان به مطلوبیت روانی می رسند و نشاط اجتماعی در این شرایط سخت ایجاد می گردد.

اکنون هم امید داریم مسئولان برنامه ریزی مسابقات سازمان لیگ با برنامه ریزی منسجم تر، بهتر و منظم تر باعث شوند که رقابت های لیگ برتر بیش از گذشته در کانون توجه طرفداران فوتبال قرار بگیرد.

گاهی اوقات شاهدیم که بیشتر مسابقات در روزهای وسط هفته برگزار می گردد یا اینکه در همین آدینه دو تیم استقلال و پرسپولیس در یک روز و یک ساعت باید به مصاف حریفان اصفهانی خود بروند! آیا واقعا نمی توان انتظار داشت که برنامه ریزی مناسب تری برای رقابت ها در نظر گرفت تا تماشاگران و طرفداران دو تیم بدون دغدغه فوتبال تیم های محبوب شان را ببینند؟! یا اینکه روز شنبه اول هفته4 مسابقه دیگر انجام می گردد! امیدواریم برای فصل آینده برنامه ریزان مسابقات لیگ برتر برنامه ای منسجم تر، بهتر و کم نقص تر برای فوتبال باشگاهی ایران تدارک ببینند. این فصل مسابقات که تقریبا رو به اتمام است و 8 هفته دیگر از رقابت های لیگ برتر بیستم باقی است اما ظاهرا این 7-8 هفته باقی مانده تا اواسط مرداد ماه ادامه پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1814

به "بی سلیقگی سازمان لیگ، زمان عجیب بازی های استقلال و پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی سلیقگی سازمان لیگ، زمان عجیب بازی های استقلال و پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید