جو بایدن فشار بر چین را افزایش می دهد

به گزارش مجله آیرخ، نامزد دموکرات ها در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، به دنبال همکاری با متحدان آمریکا برای افزایش فشارها بر چین خواهد بود.

جو بایدن فشار بر چین را افزایش می دهد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه در مصاحبه ای اختصاصی با دو تن از مشاوران جو بایدن اطلاع داد که وی بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان)، با متحدان واشنگتن در خصوص آینده تعرفه های آمریکا بر کالاهای چینی رایزنی خواهد نمود.

رویترز به نقل از این مشاوران نوشت که بایدن در پی اهرم فشار جمعی برای تقویت موضع واشنگتن علیه پکن خواهد بود.

این مشاوران گفتند که باید اشتباه های ترامپ که در چارچوب برنامه اول آمریکا بر کالاهای اروپایی و کانادایی تعرفه وضع کرد و با شرکای اصلی آمریکا به ضدیت پرداخت، تکرار نشود.

جفری پرسکات (Jeffrey Prescott) یکی از مقام های ارشد حوزه سیاست خارجی در دولت باراک اوباما گفت: دولت ترامپ به دلیل تک روی باخت و این موجب شد تا چین جان سالم به در برد.

مشاوران بایدن از بیان اینکه در صورت پیروزی بایدن تعرفه های دولت ترامپ علیه کالاهای چینی برداشته خواهد شد یا خیر، امتناع کردند.

پرسکات گفت: پیش از آنکه به خوبی متوجه شویم که در دولت پیش چه اقدام هایی اجرا شده (بایدن) مواضع زودهنگام اتخاذ نخواهد نمود. وی با این حال بر مشاوره با متحدان آمریکا تأکید کرد.

مشاوران بایدن گفتند که وی به جای اقدام یک جانبه تجاری ابتدا با متحدان آمریکا مشورت خواهد نمود.

برایان مک کین (Brian McKeon) مشاور پیشین کاخ سفید و پنتاگون در دولت اوباما گفت: می توان از عدم وضع تعرفه بر (کالاهای) اروپایی و کانادایی شروع کرد و با آنان در مسئله تجارت همکاری کرد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1459

به "جو بایدن فشار بر چین را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن فشار بر چین را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید