حلقه های مجذوب کننده نکرسلم؛ معرفی Urban Sphere کانسپت نو آئودی

به گزارش مجله آیرخ، پس از معرفی کانسپت های Skysphere و Grandsphere در سال گذشته میلادی به وسیله آئودی، خودروساز مطرح ژرمن ها واقع شده در نکرسلم، حال این خودروساز آلمانی از سومین و جدیدترین عضو کانسپت های برقی Sphere با نام Urban Sphere رونمایی کرد. این خودروی برقی با استایلی آینده نگرانه که در قالب یک مینی ون کراس به نمایش درآمده، حاصل پروژه مشترک استودیوهای طراحی آئودی در پکن چین و اینگولشتات آلمان است.

حلقه های مجذوب کننده نکرسلم؛ معرفی Urban Sphere کانسپت نو آئودی

بعلاوه طبق گفته آئودی، در طول توسعه این محصول و براساس منظره تعریف شده برای پروژه فوق، هدف طراحی یک مینی ون -کراس برقی برای کلان شهرهای چین بوده، به همین جهت طراحان نظرات مشتریان بالقوه خود را در چین نیز جویا شده اند تا از انتظارات و نیازهای آنان نیز مطلع شوند.

مارکوس دوزمان Markus Duesmann رئیس هیئت مدیره و مسئول بازاریابی آئودی در چین در این خصوص می گوید: به منظور برآورده کردن خواسته های مشتریان چینی، استودیوهای طراحی آئودی در پکن و اینگولشتات با یکدیگر برای توسعه مشترک خودروی مفهومی شهری این برند همکاری نموده اند.

Urban Sphere کانسپت نو آئودی

Urban Sphere کانسپت نو آئودی

قبلی 1 از 2 بعدی

آنالیز طراحی بدنه آئودی Urban Sphere

در اولین مواجهه با این کانسپت و با توجه به ابعادی کلی خودرو، ابعاد درشت آن به شدت مورد توجه قرار می گیرد چرا که Urban Sphere با طول 5/5 متر، عرض 2 و ارتفاع 1/78 متر، از SUV درشت اندامی مانند کادیلاک اسکالید، بلندتر و طویل تر است. با این حال، تناسبات کلی بدنه، ترکیبی از یک ون و کراس اوور را تداعی می نماید.

در قسمت جلو و پوزه خودرو، یک گریل بزرگ، تخت و صاف را شاهدیم که یک پیش آمدگی کوتاه نیز دارد و در ادامه با شیب تند ستون های A و شیشه های جلو به خط سقفی قوس دار و کشیده متصل می گردد.

در نمای جانبی نیز با حجم پردازی های سیال، صاف و ارگانیک روبه رو هستیم که جذابیت بصری این نما را بدون هیچ اغراق و زرق و برق اضافه افزایش داده است. طراحان در بخش جلو و انتهای خودرو از المان های نوری با استفاده از چراغ های LED پیکسلی استفاده نموده اند که علاوه ایفای نقش چراغ های اصلی، می توانند بعضی پیغام ها در قالب الگوها و پترن های نوری متفاوت را برای سایر رانندگان به نمایش بگذارند.

یکی دیگر از ویژگی های ظاهری آئودی Urban Sphere نیز سبک متفاوت بازشو درب ها و بعلاوه رینگ های بزرگ الجثه 24 اینچی آن است که باعث ایجاد شخصیتی تنومند و قوی برای کانسپت فوق شده است.

نوترین آگهی های آئودی

Urban Sphere کانسپت نو آئودی

Urban Sphere کانسپت نو آئودی

قبلی 1 از 2 بعدی

طراحی داخلی کانسپت آئودی Urban Sphere

در رابطه با طراحی کابین، باید توجه داشت که آئودی ابتدا فضای داخلی Urbansphere را طراحی نموده است و سپس، به یک نمای بیرونی برای پاسخگویی به تمام خواسته های مشتریان رسیده است. به عبارت دیگر، تعریف یا فلسفه اولیه این بوده که یک سالن استراحت لوکس و راحت بر روی چرخ ها خلق گردد تا هنگام سفر و یا ترافیک شهر، فضایی آرام را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

آئودی فضای کابین Urban Sphere را اینگونه توصیف می نماید: یک اتاق استراحت که بر روی چرخ های قرار گرفته و یک دفتر کار سیار، که به عنوان سومین فضای زندگی در طول زمانی که در ترافیک سپری می کنید، عمل می نماید. چهار جایگاه مبله در دو ردیف طراحی شده که به سرنشینان اجازه می دهد تا بتوانند زاویه جایگاه ها را به اندازه 60 درجه تغییر دهند.

از دیگر ویژگی های متمایز کابین Urban Sphere مجموعه ابزار دیجیتالی داشبورد است که بر روی یک پنل چوبی قرار گرفته و تمام عرض داشبورد را پوشش می دهد . بعلاوه، سیستم اطلاعات و تفریح برای سرنشینان عقب نیز بروی یک صفحه نمایش شفاف واقع شده است که از سقف به سمت پایین باز می گردد و قابلیت تقسیم بندی محتوای پخش شده را دارد. الیته نباید فراموش کرد که این کانسپت از قابلیت رانندگی خودران سطح 4 پشتیبانی می نماید.

و اما پیشرانه Urban Sphere آئودی

همانطور که اشاره شد، هدف ائودی از طراحی و ساخت Urban Sphere، نمایشی از آینده حمل و نقل شهری بوده، بنابراین تمرکز این کانسپت بر روی قدرت نیست. با این حال، دو موتور الکتریکی مجموعاً قدرتی معادل 396 اسب بخار و گشتاوری 690 نیوتن متری را فراوری می نماید. بد نیست بدانید Urban Sphere بر پایه پلتفرم الکتریکی PPE آئودی طراحی و پیشرفته است و پک باتری با ظرفیت بیش از 120 کیلووات ساعت دارد که با یک بار شارژ کامل، برد مسافتی نزدیک به 750 کیلومتر را ارائه می دهد.

با توجه به بازار محبوب مینی ون ها در چین، احتمال فراوری خودرویی با ویژگی های مشابه Urban Sphere را نمی توان رد کرد، هرچند این مدل بیشتر به عنوان یک طرح مطالعاتی در نظر گرفته شده و هدف اصلی آن، نمایش زبان طراحی و فن آوری های محصولات آینده ائودی است.

خرید و فروش و قیمت خودرو آئودی

منبع: دیوار
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2251

به "حلقه های مجذوب کننده نکرسلم؛ معرفی Urban Sphere کانسپت نو آئودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلقه های مجذوب کننده نکرسلم؛ معرفی Urban Sphere کانسپت نو آئودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید