درب اصلی موزه پست بازگشایی شد

به گزارش مجله آیرخ، امروز طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست و جمعی دیگر از مسئولان، درب قدیمی موزه پست و ارتباطات پس از 37 سال بازگشایی شد.

درب اصلی موزه پست بازگشایی شد

موزه پست و تلگراف که امروز بیشتر آن را به عنوان موزه ارتباطات می شناسند، یکی از قدیم ترین موزه هایی است که می توان درآن کهن ترین نوشت افزارها، تلفن های نخستین، ماکتی از اسب ها، چاپارخانه ها و قدیمی ترین وسایل نقلیه پستی را دید. از کبوتر نامه بر گرفته تا ماشین های قدیمی سه چرخ که در زمان های دور وظیفه حمل و نقل پاکت های نامه را برعهده داشتند.

در گذشته درب اصلی موزه بسته بود وعلاقمندان برای بازدید از محوطه موزه باید از سر درباغ ملی وارد موزه می شدند، اما امروز به مناسبت هفته پست، مدیرعامل شرکت ملی پست همراه با مسئولین شهرداری منطقه 12 درب اصلی پست را پس از 37 سال بازگشایی کردند تا عبور و مرور برای مردم راحت تر گردد.

این موزه درست 88 سال قبل به عنوان بخشی از ساختمان وزارتخانه پست و تلگراف ساخته شد. این موزه تا سال 1349 پذیرای علاقمندان بود اما پس از تخریب بنای وزارتی این ساختمان موزه ارتباطات مدتی تعطیل و تقریبا 20 سال قبل بازگشایی شد. این بنای دوطبقه که پر است از وسایل ارتباطی حدودا یک قرن اخیر، هر روز تا ساعت 5 عصر میزبان علاقمندان است. به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، به علت شیوع کرونا، بازدید مجازی از این موزه نیز در سایت های اینترنتی فراهم شده است.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1433

به "درب اصلی موزه پست بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درب اصلی موزه پست بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید