در سفر به پوکت، این یازده کار را از قلم نیاندازید!

به گزارش مجله آیرخ، پوکت جزیره جنگل های بارانی و کوه های فراوان در دریای اندامان (Andaman) در جنوب غربی کشور تایلند قرار گرفته است. پوکت بزرگترین جزیره تایلند است و از لحاظ گردشگری در سراسر دنیا محبوبیت و صندلی خاصی دارد. در اینجا، برای خوش گذرانی در پوکت و دیدن اماکن دیدنی پوکت، دارای اقامتگاه های ساحلی، رستورانهای فراوان و مراکز ماساژ متنوع، انواع تفریحات آبی مهیج و وصف نشدنی است. بخشی از جزیره پوکت مانند یک کلان شهر بسیار شلوغ و بخشی دیگر از آن مانند یک مقصد گردشگری سرشار از آرامش است. در این مطلب از خبرنگاران به ارائه نکاتی برای داشتن یک سفر به پوکت فراموش نشدنی پرداخته شده است.

در سفر به پوکت، این یازده کار را از قلم نیاندازید!

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

اماکن دیدنی پوکت را ببینید، جزیره جیمز باند

جزیره ای در پوکت که فیلم معروف جیمز باند مردی با تفنگ طلایی متعلق به سال 1974 در آن ساخته شده است و از آن موقع تا کنون این جزیره با نام جیمز باند در دنیا شناخته شده است که یکی از زیباترین نقاط دیدنی دنیا است. با یک سفر یک روزه از پوکت به راحتی می توانید به این جزیره بروید. تنها کافی است از هتل محل اقامت خود درباره تور قایق به Koh Khao Phing Kan بپرسید و به جزیره جیمز باند برسید.

اماکن دیدنی پوکت را ببینید، بودای بزرگ

پوکت دارای مقبره های بودایی بسیاری است اما برجسته ترین نشان بودا در بالای یک تپه در بخش جنوب غربی این جزیره قرار گرفته است که به نام بودای بزرگ در بین افراد شناخته شده است. این مجسمه که ارتفاع آن حدود 46 متر است یکی از جالب توجه ترین جاذبه های پوکت است که به راحتی از دور دست دیده می گردد.

خوش گذرانی در پوکت، پرواز در جنگل ها

در پوکت هیچ زمانی شما از ساحل دور نخواهید بود و از هر نقطه ای در مدت زمان 1 دقیقه به آن خواهید رسید، اما این جزیره بزرگ دارای کوه های سر سبز و پوشیده از جنگل های انبوه بسیاری است که گشت و گزار در آن به گردشگران این منطقه پیشنهاد می گردد. یکی از راه های دیدن این مناطق سرسبز و زیبا استفاده از تور هیجان انگیز زیپ لاین است که تجربه ای فراموش نشدنی برای گردشگران است.

خوش گذرانی در پوکت، ماهیگیری

مناظر زیبای تایلند بی نظیر و تمام نشدنی هستند و مکانی بسیار مناسب برای فیلم سازی است. جزیره کو فی فی که با نام خلیج بای نیز شناخته می گردد اخیرا از جزیره Koh Khao Phing Kan مشهور تر شده است. دلیل شهرت این جزیره به دلیل بازی لئوناردو دی کاپریو در فیلم ساحل است.

به جای یک سفر یک روزه به جزیره با قایق های پرجمعیت، بهتر است که یک کشتی کروز با امکانات مناسب برای گذراندن یک شبانه روز اجاره کنید تا بتوانید علاوه بر گذراندن زمان بیشتر از زیبایی های این جزیره لذت بیشتری ببرید و بتوانید پلانکتون های معروف بایولومینسنت را ببینید.

خوش گذرانی در پوکت، میهمانی های تایلندی

پاتونگ یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین ساحل عمومی پوکت است که در بخش سواحل غربی آن واقع شده است.سواحل پاتونگ کاملا مناسب برای شنا کردن است و این منطقه بدلیل شب گردی و واکینگ استریت معروفش بویژه در خیابان بانگلا در بین گردشگران بسیار محبوب است. علاوه بر شب های شلوغ و پر ساز و آواز، در طول روز نیز پاتونگ جذابیت های بسیاری برای گردشگران از جمله انواع رستوران ها و مراکز خرید دارد.

در سفر به پوکت، تاریخ بیاموزید

تایلند تنها کشور در جنوب شرقی آسیا است که هرگز تحت حکومت هیچ قدرت خارجی قرار نگرفته است.از سوی دیگر نفوذ و حضور خارجی ها در این کشور بسیار زیاد است.در بخشی از پوکت که به ناحیه شهری پوکت شناخته می گردد می توانید انواع مقبره ها، معابد با معماری های بی نظیر، موزه ها، بوتیک ها، و کافی شاپ های متعدد را ببینید و از گشت و گزار در این منطقه لذت ببرید.

اماکن دیدنی پوکت را ببینید، آبشارها

جاذبه دیگر در پوکت، آبشارهای آن است. آبشارهای متعددی در این منطقه در اندازه های مختلف وجود دارد اما معروف ترین آنها آبشار بنگ پای، تن سای و کاتو است. میتوانید با استفاده از یک زیپ لاین که در این مناطق وجود دارند یا با اجاره یک تاکسی در یک روز به دیدن تمامی این آبشارهای زیبا بروید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

خوش گذرانی در پوکت، غذاهای تایلندی

غذاهای تایلندی جز بی نظیرترین غذاهای دنیا است. و پوکت نیز از این قضیه مثتثنی نیست. از جمله غذاهای لذیذ این جزیره پد تایلندی، Tom Yam Goong، Tom Kha Gal است. به هیچ عنوان خوردن این غذاهای لذیذ در سفر به این منطقه را از دست ندهید.

در سفر به پوکت به دیدن حیوانات بروید

در این جزیره با توجه به وجود باغ وحش و آکواریوم های بزرگ می توانید مجموعه ای از حیوانات را از نزدیک ببینید.

در سفر به پوکت تفریحات آبی را از دست ندهید

مسلما یکی معروفترین اماکن دیدنی پوکت، سواحل آن است. در پوکت شما سواحل کارت پستالی بسیار زیبایی می بینید. وجود انواع تفریحات ساحلی در پوکت، مناطق ساحلی آن را به یکی از شلوغ ترین بخش های تبدیل کرده. انواع ورزش های آبی، جت اسکی، موج سواری، قایق های پدالی برای علاقمندان به هیجان و تفریحات آبی و همچنان پلاژهای بسیار زیبا برای علاقمندان به آفتاب دریافت و ریلکس کردن در سواحل پوکت بسیار زیاد است.

در سفر به پوکت با فرهنگ مردم منطقه آشنا شوید

در سفر به پوکت سعی کنید با مردم بیشتر ارتباط برقرار کنید. پوکت یکسری برنامه های فرهنگی شگفت انگیز دارد، مانند اجراهای Siam Niramit که گروهی از هنرمندان سرشناس تایلندی دور هم جمع می شوند تئاترهایی از هنر و فرهنگ تایلندی را به اجرا می گذارند. 1760صندلی در اجرای این تئاتر فرهنگی برای علاقمندان وجود دارد.که جز یکی از بزرگترین سالن های نمایشی است. مکان آن در بخش شمالی شهر پوکت است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 652

به "در سفر به پوکت، این یازده کار را از قلم نیاندازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به پوکت، این یازده کار را از قلم نیاندازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید