گذری بر شهر زیبای پاتایا و جاذبه های گردشگری آن

به گزارش مجله آیرخ، تور پاتایا که از اصلی ترین مقاصد گردشگران تایلند است، در 148 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک واقع شده است و سواحل زیبا و هتل های لوکس و سرگرمی های متعدد آن بسیار شهرت دارند. شلوغ ترین فصل در پاتایا، سال نو میلادی و عید کریسمس است زیرا بسیاری از مردم تایلند نیز برای تعطیلات به این شهر می آیند. سال نو چینی در ماه فوریه نیز از دیگر مواقعی است که مسافران زیادی در پاتایا دیده می شوند. اما به طور کل پاتایا به دلیل فضای زیبای خود در تمام طول سال گردشگران زیادی به خود می بیند.

گذری بر شهر زیبای پاتایا و جاذبه های گردشگری آن

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

مهم ترین جاذبه این شهر که از دهه 60 به عنوان استراحتگاهی ساحلی شناخته شده، سواحل زیبای آن است. ساحل پاتایا که در امتداد بیچ رود واقع شده است، به دلیل وجود مغازه های بسیار و دسترسی عموم، معمولا همواره شلوغ و پر تردد است، اما در عین حال شمال و جنوب شهر پاتایا، سواحل خانوادگی بهتری دارند که از لحاظ آرامش و محیط خود، محل مناسبی برای اقامت خانواده هاست.ساحل جامتین در جنوب پاتایا از جمله آنهاست که فاصله زمانی میان این مناطق با مرکز شهر نیز در صورت استفاده از تاکسی، تنها چند دقیقه است. عمده هتل ها و مراکز خرید و جاذبه های پاتایا در مساحت نسبتا کمی در مرکز شهر واقع شده اند و برخلاف بانکوک از ترافیک و مسافت های طولانی خبری نیست از این رو اقامت در هر هتلی در پاتایا، به معنای دسترسی آسان به مناطق مختلف است. در کنار تمام تفریحات پاتایا، مراکز خرید بسیاری نیز در پاتایا وجود دارد.

گذشته از آن فستیوال ها و جشن های متعددی در تایلند برگزار می گردد که نباید آنها را از دست داد. اگر تصمیم به سفر دارید، باید به نکات ضروری سفر به تایلند توجه داشته باشید.

آب و هوای پاتایا

پاتایا به دلیل نزدیکی به خط استوا دارای آب و هوای گرم استوائی است و دارای سه نوع آب و هوا می باشد. در ماههای آبان تا بهمن هوا گرم و خشک است. ماههای اسفند تا اردیبهشت هوا گرم و مرطوب است و در ماههای خرداد تا مهر هوا گرم و بارانی است.

وسایل نقلیه در پاتایا

در پاتایا گردشگران می توانند از تاکسی و موتور سیکلت استفاده کنند که اندکی با بانکوک تفاوت دارد. تاکسی های پاتایا به علت ساحلی بودن این شهر، در واقع وانت بارهایی دارای جایگاه هستند و هزینه آنها توافقی است و به تعداد مسافران بستگی دارد. موتور سیکلت نیز وسیله ای است که با پرداخت توافقی، معمولا بین 20-40 بات، می توانید از آن بهره ببرید.

مراکز خرید پاتایا

چندین مرکز خرید در پاتایا وجود دارد و لباس های مارکدار به آسانی در دسترس هستند. یکی از بدترین اشتباهات بازدیدکنندگان به همراه داشتن چمدان های پر می باشد، چرا که خرید با صرفه در پاتایا بسیار وسوسه انگیز است. در مراکز خرید این شهر میزان وسیعی از فرصت های خرید از ابریشم تا وسایل آنتیک فراهم می باشد که از جمله آنها می توان به بیگ سی، لوتوس، رویال گاردن، سنترال فستیوال، اوت لت، کارفور، مایک و فودلند اشاره نمود.

جاذبه های تفریحی و گردشگری پاتایا

جزیره مرجان

یکی از مهم ترین جاذبه های پاتایا، سفری یک روزه به جزیره مرجان است. این جزیره که با شهر ساحلی پاتایا حدود 7 کیلومتر فاصله دارد، دارای سواحل شنی سفید است و هر روز صبح لنج هایی به طرف آن حرکت نموده و بعد از ظهر باز می گردند. طی این جهت با لنج 45دقیقه و با قایق موتوری،15دقیقه است. محیط این جزیره ، بسیار آرام، سواحل آن بسیار زیبا و آب های آن دارای مرجان های بی نظیری است. گردشگران در این جزیره می توانند با قایق های کف شیشه ای، به تماشای این مرجان ها بروند. در اینجا امکان شنا، غواصی، حمام آفتاب، ورزش های آبی مثل اسکی روی آب و موج سواری برای همه وجود دارد و رستوران آن نیز با غذاهای لذیذ دریایی از گردشگران پذیرایی می نماید.

پاتایا مینی سیام

وقتی که از جاده بین شهری به سمت شهر ساحلی پاتایا حرکت می کنید، در آستانه خیابان ورودی به پاتایا مجموعه ای بزرگ توجه شما را به خود جلب می نماید که نام آن مینی سیام است. در این مجموعه عده ای از هنرمندان کهنه کار تایلند، در فضایی بزرگ و سرسبز آثار زیبایی از سمبلهای نمادین کشورهای دنیا را گرد هم آورده است و در واقع مینی سیام یک Mini world است.

سیام نام قدیم کشور هزار معبد یعنی تایلند است و در جهت ورودی شهر پاتایا واقع شده است. از زیباترین ماکت های قرار داده شده در مینی سیام، ماکت تخت جمشید از ایران است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد. تقریبی که از آمار بازدید توریستها و مردم تایلند از این پارک زیبا زده شده است در حدود 10 میلیون نفر در سال است .

باغ استوایی نانگ نوچ

Nongnooch Tropical Garden در 18 کیلومتری جنوب پاتایا واقع شده است. این باغ زیبا مملو از انواع گل های ارکیده، نخل های زیبا، گیاهان تزیین شده و گل های گوناگون از اقصی نقاط دنیا است. همچنین گروهی از خانه های سنتی تایلندی در این باغ وجود دارند. هر روزه نمایش های فرهنگی و شوی فیل ها در این مکان اجرا می گردد.

موزه ریپلی

موزه ریپلی در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن در مرکز پاتایا واقع شده است و مجموعه ای از اشیاء عجیب و غریب از گوشه کنار دنیا در آن یافت می گردد. همچنین یک نمایش چهار بعدی هیجان انگیز نیز در این اجرا می گردد که می توانید از آن لذت ببرید.

دنیای زیر آب

مکانی که به دنیای زیر آب (Underwater World) در پاتایا شهرت یافته است، بزرگترین و مدرن ترین آکواریم آسیا می باشد که در جنوب پاتایا واقع شده است. این آکواریم که به شکل تونل استوانه ای شیشه ای است 100 متر طول دارد و بیش از 4000 موجود آبزی در 200 گونه متفاوت را در خود جای داده است.

خانه مقدس حقیقت

خانه مقدس حقیقت (Sanctuary of Truth) بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندیست که در شمال پاتایا در کنار دریا واقع است و بلندترین نقطه آن 105 مترارتفاع دارد. این بنا طوری ساخته شده است که در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم باشد. این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی تزئین شده است. هدف از به کارگیری این مجسمه ها، استفاده از هنر و فرهنگی بوده است که منعکس کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن و حکمت و فلسفه شرقی است. این موارد سبب می گردد که بازدیدکنندگان زندگی کهن، مسئولیت انسان، افکار اولیه، چرخش زندگی، ارتباط زندگی با دنیا و هدف مشترک از زندگی به سوی یک مدینه فاضله را درک کنند.

معبد مدرن وانسانگ وارارام

این معبد مهمترین معبد پاتایا می باشد که ساختمانی مدرن دارد. معماری این معبد الهام گرفته از معماری ژاپن، چین، هند، سوئیس و … است و مرکزی برای مدیتیشن نیز می باشد. در کنار این معبد یک موزه چینی (Chinese Museum) با نام Wihan Sian قراردارد که شامل آثار هنری با ارزش و آنتیک کشور چین است. این معبد در 12 کیلومتری جنوب پاتایا واقع شده است و تنها 3 کیلومتر با باغ استوایی نانگ نوچ فاصله دارد و همچنین نزدیک به کوه بودا است.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 371

به "گذری بر شهر زیبای پاتایا و جاذبه های گردشگری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذری بر شهر زیبای پاتایا و جاذبه های گردشگری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید