دستاورد 1,9 میلیاردی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از نوغانداری

به گزارش مجله آیرخ، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سال گذشته از محل پرورش نوغان بیش از یک میلیارد و 900 میلیون تومان سهم مددجویان تحت حمایت این نهاد شد.

دستاورد 1,9 میلیاردی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از نوغانداری

مجید الهی راد در نشست تخصصی نقش آفرینی در توسعه صنعت نوغان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید با بیان اینکه سال گذشته مددجویان این نهاد پیروز به فراوری حدود 14 تن پیله تر ابریشم شدند، اظهارکرد: ارزش این پیله ها یک میلیارد و 900 میلیون تومان بود که به صورت مستقیم از مددجویان خریداری شد.

وی یاد آور شد: طی سال گذشته 372 جعبه تخم نوغان بین خانواده های تحت حمایت ساکن در منطقه راز و جرگلان توزیع شد که از این محل حدود تن 14 پیله تر ابریشم برداشت شده است.

الهی راد یکی از اقدامات این نهاد در امسال را تقویت صنعت نوغان در استان از جمله در منطقه راز و جرگلان با توجه به ظرفیت مناسب آن برشمرد و اضافه نمود: از سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این حوزه در جهت توانمند سازی خانواده های تحت حمایت این نهاد اجرا شده است.

وی انعقاد تفاهم نامه با جهاد کشاورزی، خرید تضمینی محصولات 10 درصد بالاتر از ارزش واقعی بازار، ایجاد مرکز تخصصی نوغان در شهرستان راز و جرگلان و توزیع جعبه های رایگان پیله ابریشم را از جمله اقدامات مهم این نهاد در حوزه توسعه و پرورش نوغان و زنجیر سازی ارزش ابریشم در سال 1400 اظهار داشت.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، الهی راد بعلاوه اقدام در جهت ایجاد توتستان، پشتیبانی و نظارت بر نحوه طرح های اجرا شده در این حوزه را از دیگر فعالیت های این نهاد در حوزه پرورش نوغان در استان عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2231

به "دستاورد 1,9 میلیاردی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از نوغانداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد 1,9 میلیاردی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از نوغانداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید