راهنمای خرید چمدان برای سفر

به گزارش مجله آیرخ، به شخصه وقتی قرار است به مسافرت بروم یکی از دغدغه های همیشگی و ناراحت کننده ای که دارم این است که چطور چمدانم را به قسمت بار هواپیما بسپارم و مطمئن باشم که در نهایت صحت و سلامت به من برگردانده می گردد. همواره نگرانم که اگر گم شد یا اگر ضربه خورد چه اتفاقی برای آن می افتد؟ اگر آسیب دید و یا کثیف شد، پاره شد یا اصلا اشتباها به یک نفر دیگه تحویل داده شد، چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ خب در این بین اگر چمدان خود را با دقت انتخاب کنیم بطور حتم دچار مشکلاتی مانند پاره شدگی و یا آسیب دیدگی نخواهد شد و یا مدام نگران آن نخواهیم بود. موضوع ما در این مقاله راهنمای خرید چمدان برای سفر است. برای آگاه شدن از ویژگی های یک چمدان خوب تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید چمدان برای سفر

چمدان و ماجرای خرید آن

داستان خرید چمدان برای ما ایرانی ها فرق دارد. چمدان یکی از کالاهای اساسی در خرید لوازم عروس محسوب می گردد و این یعنی یک وسیله ضروری برای ما بحساب می آید که باید همواره در کمد منزل وجود داشته باشد. بعضی معتقدند خرید چمدان و گذاشتن آن در کنار اتاق می تواند باعث گردد که شما مدام به سفر بروید. حتی بعضی دیگر معتقد هستند که اگر رنگ چمدان قرمز رنگ باشد می تواند باعث سفرهای متعدد گردد. در هر حال ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که راهنمای خرید چمدان برای سفر چگونه است و برترین چمدان را چطور باید انتخاب کرد.

در گذشته از بقچه برای سفر استفاده می کردند. یک تکه پارچه چهارگوش را باز نموده و تمام وسایل و مایحتاج سفر را در آن تعبیه می کردند. بعد از آن از جعبه های چرمی و یا چوبی استفاده می کردند که البته محکم تر بودند اما سنگینی آن ها قابل تحمل نبود. این جعبه ها همان نمونه های اولیه چمدان بودند. چمدان به شکل امروزی همان صندوقچه و جعبه قدیم است با این تفاوت که به راحتی می توان آن را جابه جا نموده و البته از متریال های گوناگونی در ساخت آن استفاده کرد. تقسیم بندی امروزی چمدان ها براساس شکل و جنس و نوع کاربری و البته حجم و گنجایش آنان است.

  • راهنمای خرید چمدان برای سفر | چمدان با جنس برزنتی

در راهنمای خرید چمدان برای سفر، به اولین نوع چمدان می رسیم. معمولی ترین نوع چمدان ها، چمدان های برزنتی هستند. امتیاز ویژه آنان این است که وزن کمی دارند و به راحتی می توان آن ها را جابجا کرد. البته از قلم نیاندازید که اگر مقصد شما مکانی بارانی و مرطوب است به هیچ عنوان از این نوع چمدان استفاده نکنید. ناگفته نماند که اگر این چمدان خیس بگردد با بوی بد آن نمی توانید کنار بیایید. البته جنس این نوع چمدان ها بگونه ای است که به داخل چمدان شما نفوذ نمی نمایند اما بوی بدی تمام لباس های شما را آغشته به خود خواهد نمود.

  • چمدان با جنس تیتانیوم - پلاستیک

این نوع چمدان مدت زمان کوتاهی است که وارد ایران شده و یکی از بادام ترین چمدان های موجود در بازار است. قصد ما ارائه راهنمای خرید چمدان برای سفر است پس باید به شما بگوییم که یکی از برترین چمدان های موجود در بازار همین چمدان تیتانیوم - پلاستیک است. اگر قصد دارید خوب هزینه نموده و جنس مرغوبی تهیه کنید این نوع چمدان بسیار مناسب برای شما و خانواده تان خواهد بود. این نوع چمدان انتخاب اول کسانی است که بصورت مداوم در حال جابه جایی هستند. این نوع چمدان در صورت نگهداری مناسب میتواند بیشتر از 10 سال نیز عمر کند. البته در عین مقاوم بودن یک مشکل بزرگ دارد و آن اینکه بدنه چمدان دچار خط و خش خواهد شد چون چندان مقاوم نیست.

این نوع چمدان بشدت برای مسافرت توصیه می گردد چون برخلاف چمدان های برزنتی بدنه محکم و مقاومی در برابر رطوبت دارد و برای منطقه ها بارانی کاملا مناسب است. البته این نوع چمدان به علت مقاومت بالایی که دارد در برابر ضربه نیز از خود استحکام بالایی نشان می دهد. وقتی قرار بر این است که راهنمای خرید چمدان برای سفر را ارائه دهیم بهتر است برترین گزینه ها را نیز معرفی کنیم. در کنار چمدان های تیتانیومی، چمدان هایی که بدنه ای از پلاستیک سخت و فشرده دارند نیز قابلیتی شبیه به چمدان های تیتانیومی دارند. البته استحکامی کمتر دارند و قیمت پایین تری را نیز بخود اختصاص داده اند. البته هیچ تحملی در برابر شکستگی نیز ندارند. خطو خش نیز مانند چمدان های تیتانیومی آنان را تهدید می نماید اما چون قیمت مناسب تری دارند، بازار خوبی نیز برای آنان وجود دارد.

  • راهنمای خرید چمدان برای سفر | چمدان هایی با جنس چرم

چمدان های چرمی در دسته چمدان هایی قرار می گیرند که در سراسر جهان هواداران خود را دارند. راهنمای خرید چمدان برای سفر به شما پیشنهاد می دهد که اگر در پی یک چمدان لوکس هستید حتما برای خرید چمدان چرمی اقدام کنید. خب این چمدان ها همانطور که گفتیم لوکس و شیک هستند اما 2 عیب عمده آنان را در دسته چمدان های دوست نداشتنی قرار داده است. عیب اول اینه وزن بالایی دارند و عیب دوم اینکه قیمت آن ها بشدت بالا بوده و حمل کردنشان برای مسافران سخت است.

  • سامسونت های مناسب برای سفر

در راهنمای خرید چمدان برای سفر، این نوع چمدان جزء آخرین نوع دسته بندی شده است. البته اگر اهل مسافرت های تک نفره هستید، این نوع چمدان برای شما بسیار مناسب است. هم میزان، وزن و حجم کمی دارد و هم قیمت مناسبی دارد. امروزه در دست بیشتر مسافران که به تنهایی اقدام به سفر می نمایند، براحتی می توانید این نوع چمدان را مشاهده کنید. البته ناگفته نماند که به علت مزایایی که دارد بسیار هم دوست داشتنی است.

  • چمدان های بچگانه

این دسته از چمدان ها بطور ویژه برای بچه ها طراحی و تهیه شده اند. ابعاد و بدنه آن ها بگونه ای است که حمل و جابه جایی آن برای بچه ها آسان و راحت باشد و بتوانند به راحتی آن را با خود داخل کابین هواپیما ببرند. با تهیه کردن چمدان کودک، به او اجازه خواهید داد تا لوازم خود و ضروریاتی مانند خوراکی و اسباب بازی هایش را با خود همراه کند و مدام به سراغ چمدان شما نرود و اسباب و وسایل داخل چمدان شما را به هم نریزد. در ضمن از چروک شدن لباس هایتان نیز جلوگیری می کنید.

نکات مهم برای خرید چمدان

بهتر است با دانستن نکات مهم و ظریف خرید چمدان، چمدانی را تهیه کنید که مناسب شماست تا هم در وقت و هم هزینه های خود صرفه جویی نموده باشید. ما در این قسمت نکات مهم ضمن خرید چمدان را برای شما توضیح خواهیم داد.

  • نکات مهم برای خرید چمدان مناسب

بعنوان اولین و مهمترین نکته در راهنمای خرید چمدان برای سفر خوب است بدانید که عمر مفید چمدان 10 سال است. بعد از این مدت زیپ، دسته و یا چرخ آن خراب خواهد شد که این یک امر کاملا طبیعی است. پس بهتر است فکر نکنید که می توانید با خرید یک چمدان آن را تا آخر عمر با خود داشته باشید. قبل از هر عمل و اقدامی توصیه میکنیم که بودجه خود را برای خرید چمدان تعیین کنید.

در حال حاضر چمدان های معمولی با کمترین قیمت در بازار یعنی 300 هزار تومن به فروش می رسند. البته نمونه های گرانتری نیز وجود دارند که قیمت آن ها یک میلیون تومان به بالا است. پس راه عاقلانه این است که پیش از هر کاری بودجه خود را تعیین کنید. در راهنمای خرید چمدان برای سفر ما به شما توصیه می کنیم که چون هر چمدانی برای هدفی خاص مورد استفاده قرار می گیرد پس بهتر است بعد از تعیین کردن قیمت، کاربری چمدان خود را نیز تعیین کنید.

بدین معنا که با توجه به نیاز خود و تعداد افرادی که قصد دارند تا از چمدان استفاده نمایند، چمدان تهیه کنید. برای مثال بعضی از افراد تنها و یک نفره سفر می نمایند که بهتر است از چمدان های سبک استفاده نمایند. گاهی اوقات نیز با خانواده خود سفر می کنید که بهتر است از چمدان های بزرگتر استفاده گردد. ناگفته نماند که چمدان هرچه بزرگتر باشد زحمت حمل و جابجایی آن نیز بیشتر است.

بهتر است چمدان 66 سانتی متری تهیه کنید که قابلیت باز کردن زیپ اضافه و بزرگتر شدن را نیز دارد. در راهنمای خرید چمدان برای سفر ما به شما توصیه می کنیم تا به تعداد چرخ ها دقت کنید و تعداد و چگونگی قرارگیری آنان را به خوبی در نظر بگیرید. اینکه 2 چرخ دارد یا 4 چرخ و یا شاید هم اصلا چرخ نداشته باشد. هرچه چمدان بزرگتر باشد بهتر است تعداد چرخ های استفاده شده نیز بیشتر باشد، همان 4 چرخ که البته مناسبتر است.

  • نکات مهم برای خرید چمدان مناسب

اگر چمدان بدنه نرمی دارد طبیعتا وزن آن نیز کمتر است اما اگر بدنه محکمی داشته باشد با وجود ضد ضربه و ضد سرقت بودن، وزن آن بیشتر است. در راهنمای خرید چمدان برای سفر ما به شما توصیه می کنیم که حتما دسته چمدان خود را آنالیز کنید. اگر کوتاه باشد برای شما زحمت خواهد شد، پس بهتر است دسته چمدان خود را بلند انتخاب کنید تا حمل و نقل آن نیز آسانتر باشد.

رنگ نیز یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب چمدان است. اگر زیاد سفر می کنید چمدان تیره رنگ برای شما مناسب تر است. اگر چمدان ترمز داشته باشد یاری می نماید تا در زمان ایستادن حرکت نکند و مسئله ای نیز برای شما ایجاد نگردد. بهتر است چمدان با گارانتی خریداری کنید. در بعضی از چمدان های زیپ و دسته نامناسبی بکار رفته که بعد از مدت کوتاهی دچار مشکل می شوند. پس گارانتی را از قلم نیاندازید.

بهتر است چمدان قفل دار تهیه کنید. البته چمدان هایی که روی خودشان قفل TSA ندارند، در زمان خرید یک قفل هدیه از خریدار دریافت خواهند کرد. حتما در زمان خرید قفل را چک کنید تا ایرادی نداشته باشد. ما در راهنمای خرید چمدان برای سفر توصیه می کنیم که اگر عادت دارید از اجناس و کالاهای ریز و درشت در چمدان خود بهره ببرید، حتما از چمدان هایی که بهره ببرید که زیپ داخلی دارند و با قابلیت بزرگ شدن چمدان فروخته می شوند. در این چمدان های زیپ هایی در قسمت داخلی تعبیه شده است که ارتفاع چمدان را 7 تا 15 سانتی متر اضافه خواهند کرد.

بیشتر چمدان های موجود در بازار چمدان هایی منعطف هستند. اگر قصد خرید چمدان های سافت، کپسولی و یا با کسی را دارید حتما آن ها را در زمان خرید امتحان کنید. برای این کار باید بدنه ای که در طول است را از قسمت ارتفاع خم کنید. این چمدان ها را چمدان های فنری نیز می نامند.

سخن سرانجامی

دغدغه اول هر مسافر حمل لوازم و ضروریات شخصی است که در هر مکانی که باشد به آنها نیاز دارد. ما تمام سعی خود را کردیم تا در راهنمای خرید چمدان برای سفر و در مقاله پیشرو با گوشزد کردن موارد مهم نکاتی که باید در زمان خرید چمدان رعایت کنید را به شما گوشزد کنیم. در نظر گرفتن این موارد در هنگام خرید به شما یاری خواهد نمود تا بتوانید با دانستن تمامی جزئیات، چمدانی کاربردی و مناسب خود تهیه کنید. البته باید گوشزد کنیم که از قلم نیاندازید در زمان خرید فاکتور و ضمانت نامه را از فروشنده بگیرید و بهتر است تا زمان سرانجام گارانتی آن ها را پیش خود نگه دارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2307

به "راهنمای خرید چمدان برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید چمدان برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید