روشن کردن آتش در جنگل جرم است

به گزارش مجله آیرخ، تهران (پانا) - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت که دو سامانه تلفنی 139 و 1504 آماده دریافت گزارش های مردمی از وقوع تخلفات احتمالی در جنگل ها و مراتع است.

روشن کردن آتش در جنگل جرم است

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی عباس نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروز نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگل ها درحالت آماده باش هستند، اظهار کرد: متاسفانه طی 10 روز ابتدایی فروردین ماه بیش از 30 فقره آتش سوزی در جنگل های کشور داشتیم که البته با حضور به موقع نیروها جلوی گسترش آتش گرفته شد.

وی با بیان اینکه تعداد وقوع آتش در جنگل های کشور نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، توضیح داد: علت وقوع تمام این آتش سوزی ها بی توجهی گردشگران بوده است. به طورکلی براساس توصیه های وزارت بهداشت و برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ضروری است که کلیه افراد در روز طبیعت در خانه های خود بمانند و از حضور در مناطق شلوغ خودداری نمایند؛ اما به هرحال اگر عده ای از افراد طی این ایام به جنگل و طبیعت مراجعه می نمایند باید نکاتی را برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به عرصه های منابع طبیعی رعایت نمایند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: براساس قانون روشن کردن آتش در جنگل جرم است و اگر نیروهای ما با چنین موردی روبه رو شوند، برخورد قانونی خواهند کرد. اگر در این بین عده ای قانون شکنی و در جنگل ها آتش روشن کردند، پیش از ترک محل مطمئن شوند که آتش به طور کامل خاموش شده است چراکه در غیر این صورت با وزش باد آتش زیر خاکستر مجدد شعله ور خواهد شد و خسارت زیادی به جنگل ها وارد می گردد.

عباس نژاد با اشاره به اینکه رها کردن زباله ها در طبیعت کار ناپسندی است که علاوه بر ایجاد منظره ای زشت تنوع زیستی جنگل ها را تهدید خواهد نمود، گفت: بعضی از زباله هایی که نور را منعکس می نمایند مانند بطری های شیشه ای سبب وقوع آتش در جنگل ها و مراتع کشور می گردد. از این رو ضروری است که کلیه گردشگران زباله های خود را در کیسه ای جمع آوری و از جنگل و مرتع خارج نمایند.

به گفته وی، پرتاب ته سیگار در جنگل ها و مراتع یا حاشیه جاده های جنگلی نیز می تواند سبب وقوع آتش در این مناطق گردد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه با تاکید بر اینکه موتورسواری و آفرود در عرصه های منابع طبیعی ممنوع و جرم است، اظهار کرد: اگر نیروهای ما خودرویی را خارج از مسیرهای اصلی و جاده ها ببینند حتما خودرو را متوقف و به پارکینگ منتقل می نمایند.

عباس نژاد در انتها گفت: دو سامانه تلفنی 139 و 1504 آماده دریافت گزارش های مردمی از وقوع تخلف های احتمالی در زمینه هایی مانند قاچاق چوب، قطع درختان، تخریب طبیعت و... است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1759

به "روشن کردن آتش در جنگل جرم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشن کردن آتش در جنگل جرم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید