روغن مقرون به صرفه می گردد؟

به گزارش مجله آیرخ، در حالی که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) خبر داده قیمت انواع روغن خوراکی 10 تا 25 درصد کاهش می یابد، انجمن صنایع روغن نباتی اعلام نموده که کاهش قیمت روغن نباتی موجب زیان کارخانه ها می گردد و اگر روغن خام مقرون به صرفه نگردد امکان کاهش قیمت روغن نباتی وجود ندارد.

روغن مقرون به صرفه می گردد؟

به گزارش ایسنا، هفته گذشته مهدی برادران- معاون وزیر صمت در بازدید از یکی از کارخانه های فراوری روغن از کاهش 10 تا 25 درصدی قیمت روغن خوراکی در سراسر کشور اطلاع داد و اظهار داشت که این کاهش در مرحله اولیه است و در مراحل بعدی باز هم کاهش قیمت اعمال خواهد شد.

وی بعلاوه افزود که این کاهش قیمت در پی برنامه دولت برای کاهش تعرفه واردات مواد اولیه مورد احتیاج کارخانه های روغن اعمال می گردد و هدف از این کار حمایت از مردم و مصرف کنندگان خواهد بود. بعلاوه همه کارخانه ها ملزم به کاهش قیمت هستند و با هر واحدی که از این دستورالعمل پیروی نکند، برخورد خواهد شد.

در واکنش به این موضوع انجمن صنایع روغن نباتی در اطلاعیه ای اظهار داشت که کاهش قیمت روغن نباتی با شرایط فعلی برای کارخانه ها مقدور نیست و منجر به زیان کارخانه ها می گردد.

در اطلاعیه این انجمن آمده است که ضمن اعلام استقبال صنعت روغن نباتی از هرگونه تعدیل منطقی قیمت که منجر به بزرگ شدن سفره همه هموطنان گردد، به منظور حفظ تعادل و جلوگیری از تنش در بازار روغن نباتی ضروری است کالا های فروش رفته در فروشگاه های سراسر کشور با قیمت های مصرف کننده مصوب قبلی معین تکلیف انجام و نسبت به معین تکلیف قیمت های کالا های ساخته شده موجود در انبار های شرکت های پخش، عمده فروشی ها و کارخانه های فراوریی، معین تکلیف موجودی روغن خام کارخانجات فراوریی با قیمت های قبلی اعم از وارداتی و خرید های داخلی، منطقی سازی قیمت های پایه ارزی روغن خام وارداتی به وسیله وزارت جهاد کشاورزی، معین تکلیف حقوق ورودی انواع روغن خام و کاهش قیمت روغن خام شرکت بازرگانی دولتی ایران به اندازه نرخ دستوری دولت اقدامات لازم اقدام گردد.

بعلاوه در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که با توجه به بروز تنش احتمالی در بازار روغن نباتی پیشنهاد می گردد کاهش قیمت بعد از معین تکلیف موارد مورد اشاره، از رسیدن محموله های نو خریداری شده (با قیمت های پایین) به کشور، بعد از گذشت دو ماه و کارشناسی قیمت به وسیله سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان به صورت یک مرحله ای انجام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2286

به "روغن مقرون به صرفه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن مقرون به صرفه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید