زمان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تعیین شد

به گزارش مجله آیرخ، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، زمان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری معین شد.

زمان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تعیین شد

مصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) در نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات کل استانی با اشاره به روینمودها و اولویت های این اداره کل گفت: تشکیل کمیته های استانی برای ثبت روستاهای جهانی در سازمان جهانی جهانگردی، تمرکز بر گردشگری خانواده محور با توجه به تاکید شخص وزیر بر این موضوع، توجه به گردشگری دانش بنیان و گردشگری نوین با توجه به شعار سال از جمله مهمترین اولویت هایی هستند که در دستور کار قرار داده ایم.

تشکیل کمیته های استانی برای ثبت روستاهای جهانی در سازمان جهانی گردشگری

او با اشاره به ضرورت حمایت استانداری ها و شهرداری ها اضافه کرد: اگر یاری های آقای وحیدی و جمالی نژاد نبود، ستاد سفرهایی که در استانها شکل گرفته، اتفاق نمی افتاد و بدلیل توجه ویژه ای که به حوزه گردشگری دارند، تشکر می کنم.

فاطمی به شروع برنامه ریزی ها و فعالیت ها برای نمایشگاه بین المللی گردشگری سال جاری اشاره و توضیح داد: نمایشگاه 18 تا 21 بهمن در سالن 38 و سالن های اطراف آن برگزار می گردد. رویکرد این نمایشکاه استان محور و نقش بخش خصوصی در کنار شهرداری ها و سایر نهادهایی که در حوزه گردشگری فعالیت می نمایند، پررنگ است. بعلاوه بحث سرمایه گذاری یکی از مهمترین روینمودهای ما در نمایشکاه سال جاری خواهد بود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی توضیح داد: از وزارت کشور درخواست نموده ایم تا نامه ای را به استانها برای برگزاری نشست های ویژه به وسیله شهرداری ها به منظور معرفی ظرفیت های تک تک شهرستان ها ارسال کند. بعلاوه شهرداری ها به تعیین های گردشگری تاسیسات معدنی ورود پیدا نموده اند.

شروع برنامه ریزی برای نوروز 1402

تجمیع فعالیت های استانی در غرفه استان، نکته دوم بحث ستاد هماهنگی خدمات سفر و ستادهای اجرایی استان ها بود.

فاطمی به برگزاری جلسات ستاد اجرایی استان ها به منظور برنامه ریزی برای نوروز 1402 اشاره نمود و اضافه کرد: با هماهنگی استانداران به عنوان رؤسا و مدیران کل به عنوان دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان ها برنامه ریزی برای ایام نوروز را شروع نموده ایم.

برگزاری همایش های سرمایه گذاری در استان های مختلف با تاکید معاون گردشگری

بعلاوه احمد تجری (مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و منطقه ها نمونه گردشگری) بیان نمود: با توجه به اینکه گردشگری صنعتی فرابخشی است، باید با استفاده از هم افزایی و ظرفیت دستگاه های مختلف شرایط سرمایه گذاری را توسعه دهیم.

او توضیح داد: یکی از این فرصت های سرمایه گذاری به وسیله شهرداری ها در حوزه اقامت و تفریحات انجام می گردد. پیش نویس تفاهم نامه وزارتخانه با شهرداری تهران برای استفاده از ظرفیت شهرداری آماده است.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و منطقه ها نمونه گردشگری ادامه داد: دو هفته پیش همایشی در گیلان با عنوان فرصت های سرمایه گذاری برگزار و تمامی شهرداری های استان وارد کار شدند و با تاکید معاون گردشگری این همایش را در سایر استان های کشور برگزار خواهیم کرد.

تجری بعلاوه بر این موضوع تاکید نمود که یکی از روینمودهای اصلی نمایشگاه گردشگری بحث سرمایه گذاری و آماده کردن فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی به وسیله شهرداری ها است که با غرفه های تعیین در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2349

به "زمان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید