زیباترین پارک های ملی سریلانکا (تور سریلانکا)

به گزارش مجله آیرخ، سریلانکا در اقیانوس هند قرار گرفته و به لطف تاریخ باستانی و دراز خودش سرشار از جاهای دیدنی و زیبا است که مطمئنا بازدید از آن ها می تواند سفری مجذوب کننده و مهیج را برای هر فردی رقم بزند. این کشور علاوه بر مکان های تاریخی و فرهنگی، از طبیعتی بسیار زیبا نیز برخوردار است که در پارک های ملی آن به چشم می خورند. در ادامه همراه با ما باشید تا با زیباترین پارک های ملی سریلانکا آشنا شوید.

زیباترین پارک های ملی سریلانکا (تور سریلانکا)

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

10. پارک ملی دریایی آدام بریج

Adams Bridge Marine National Park

پارک ملی دریایی آدام بریج (Adams Bridge Marine National Park) در نزدیکی شبه جزیره باریکی در اقیانوس هند قرار گرفته و از زیست بوم بسیار خوبی برخوردار است که مطمئنا گشت و گذار در آن اوقات بسیار خوبی را برای بازتماشامایندگان فراهم می آورد.

با گشت و گذار در اطراف این پارک ملی می توان تپه های کم ارتفاع زنجیره واری در زیر آب را مشاهده کرد. این تپه های زنجیره ای شواهدی از آن هستند که زمانی سریلانکا به سرزمین اصلی هند متصل بوده است. این در حالی است که در متون تاریخی نیز به این موضوع اشاره شده است.

9. پارک ملی کاودولا

Kaudulla National Park

پارک ملی کاودولا (Kaudulla National Park) یکی از مهم ترین منطقه ها سریلانکا برای زندگی پرندگان به شمار می رود و همین نیز توجه علاقه مندان به تماشای پرندگان را به اینجا جلب نموده است. با اینکه افراد بسیاری برای لذت بردن از پرندگان به این پارک ملی می آیند اما در اینجا می توان حیوانات بزرگی همچون فیل، خرس، پلنگ سریلانکایی، آهو و گراز وحشی را نیز مشاهده کرد. تنوع بسیار زیاد گیاهان سبب شده تا منابع تغذیه مناسبی برای همه حیوانات در اینجا فراهم باشد.

8. پارک ملی گال اویا

Gal Oya National Park

پارک ملی گال اویا (Gal Oya National Park) حوضه آبریزی برای آب های اضافی ای است که در سدی در آن نزدیکی ذخیره نمی شوند. همین نیز باعث شده تا تالاب های متعدد و جنگل های سرسبز بسیار زیادی در اینجا شکل بگیرند و منابع بسیار خوبی برای تغذیه جانوران متعدد فراهم بیاورند.

فیل ها، بوفالوها و پلنگ ها تنها تعدادی از حیوانات شگفت انگیزی هستند که در این پارک ملی زندگی می نمایند. درست در کنار این پارک ملی نیز معبد مقدس دیقواپی (Dighavapi) واقع شده است که سالانه هزاران زائر از آن تماشا می نمایند.

7. پارک ملی کومانا

Kumana National Park

پارک ملی کومانا (Kumana National Park) در جنوب شرقی خط ساحلی سریلانکا قرار گرفته و بهشتی برای پرندگان مهاجر به شمار می رود. هر ساله دسته های بزرگ پرندگان به این سمت می آیند و در تالاب ها و برکه های اینجا اندکی را استراحت می نمایند.

بیش از 250 گونه مختلف از پرنده در اینجا شناسایی شده اند و این در حالی است که باتلاق ها و جنگل های موجود در پارک ملی کومانا مکانی ایدئال برای استراحت و تغذیه پرندگان مهاجر به شمار می روند. فیل و گراز وحشی نیز از جمله دیگر حیواناتی است که می توان در گوشه و کنار این منطقه مشاهده کرد.

6. پارک ملی بوندالا

Bundala National Park

پارک ملی بوندالا (Bundala National Park) به لطف زیست بوم های متنوع خودش شامل، جنگل، تل ماسه و باتلاق محل سکونت جانوران مختلفی است. بیش از 200 گونه پرنده در اینجا زندگی می نمایند و در کنار آن ها نیز انواع دوزیستان و پستانداران به چشم می خورند. این پارک ملی درست در جنوب سریلانکا قرار گرفته و مقصدی ایدئال برای گشت و گذار در طبیعت به شمار می رود.

5. پارک ملی مینریا

Minneriya National Park

پارک ملی مینریا (Minneriya National Park) همچون پارک ملی کاودولا موجودیت خودش را مدیون اعمال شاه محاسن در قرن ها قبل است. اینجا قبلا به دستور این شاه به عنوان مخزن آب مورد استفاده قرار می گرفت و همین نیز باعث شده تا امروزه در اینجا تالاب هایی شکل بگیرند که مخل زندگی انواع جانوران و پرندگان هستند.

علاوه بر این تالاب ها نیز جنگل ها و بوته زارهای مختلفی در پارک ملی مینریا دیده می شوند که تنوع زیستی زیادی به اینجا بخشیدند و منظره ها بسیار تماشایی و خارق العاده ای را خلق کردند که گشت و گذار در میان آن ها اوقاتی فراموش نشدنی را برای گردشگران فراهم می نماید.

4. پارک ملی ویلپاتو

Wilpattu National Park

نام پارک ملی ویلپاتو (Wilpattu National Park) به معنای سرزمین دریاچه ها است و همانطور که از نامش پیدا است، در اینجا نزیک به شصت دریاچه وجود دارند که منابع آبی لازم برای گیاهان و درختان را فراهم می نمایند.

وجود آب کافی نه تنها به رشد گیاهان در اینجا یاری شایانی نموده بلکه با خلق محیطی مربوط زمینه را برای سکونت حیواناتی همچون فیل ها، بوفالوهای آبی و حیوانات دوزیست فراهم آورده است. بکر بودن این پارک ملی سبب شده تا گشت و گذار در میان آن بسیار خارق العاده باشد و سفری فراموش نشدنی را برای هر گردشگری رقم بزند.

3. پارک ملی اوداوالاوه

Udawalawe National Park

پارک ملی اوداوالاوه (Udawalawe National Park) عمدتا از دشت ها و بوته زارهای گسترده تشکیل شده اما در گوشه و کنار آن می توان کوهستان های اندکی را مشاهده کرد که زیبایی دو چندانی به این سرزمین بخشیده اند.

جدا از زیبایی های چشم نواز این پارک، علت اصلی سفر گردشگران به اینجا بازدید از فیل های سریلانکایی است. این گونه فیل ها در پارک ملی اوداوالاوه به وفور دیده می شوند و در نقاط مختلف اینجا در حال غذا خوردن هستند.

2. پارک ملی هورتون پلینز

Horton Plains National Park

پارک ملی هورتون پلینز (Horton Plains National Park) بدون شک یکی از زیباترین نقاط سریلانکا به شمار می رود که واقعا ارزش بازدید کردن از آن دارد. در اینجا می توان از نقاط مرتفع پارک به اطراف آن مشرف بود و از تماشای منظره های خیره نماینده و خارق العاده لذت برد.

این پارک ملی در میان ارتفاعات مرکزی سریلانکا قرار گرفته و شامل جنگلی سرسبز و زیبا است که در بین فلاتی گسترده و قله های سر به فلک کشیده واقع شده است. یکی از مشهورترین مکان ها پارک ملی هورتون پلینز، پرتگاه سرانجام دنیا (Worlds End) نام دارد که از آنجا می توان منظره های شگفت انگیز از طبیعت اطراف را مشاهده کرد.

1. پارک ملی یالا

Yala National Park

پارک ملی یالا (Yala National Park) به عنوان پربازدیدترین پارک ملی در سریلانکا شناخته می گردد و علت آن نیز وجود حیات وحشی خارق العاده و متنوع است که شامل فیل های سریلانکایی و پلنگ می گردد و حتما در سفر خود به این کشور باید از آن تماشا کرد.

این پارک ملی در انتهای جنوب سریلانکا قرار گرفته و از زیست بوم های متنوعی برخوردار است که شامل سواحل شنی، جنگل های خاردار، بوته زار و جنگل های موسمی می گردد. پارک ملی یالا یکی از بزرگترین جمعیت فیل ها را درون خودش دارد و از سوی دیگر، یکی از متراکم ترین جمعیت پلنگ ها نیز در اینجا زندگی می نمایند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2380

به "زیباترین پارک های ملی سریلانکا (تور سریلانکا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پارک های ملی سریلانکا (تور سریلانکا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید