سمنان نمایشگاه دائمی صنایع دستی خواهد داشت

به گزارش مجله آیرخ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نمایشگاه دائمی و کارگاه تولید زنده صنایع دستی و هنرهای سنتی در سمنان در حال راه اندازی و ساخت است.

سمنان نمایشگاه دائمی صنایع دستی خواهد داشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی اظهار کرد: این نمایشگاه کنار ترمینال سمنان در محوطه ای به مساحت پنج هزار مترمربع شامل غرفه های نمایشگاهی و ... است. یک هزار و 200 مترمربع از این فضا به نمایش و ورک شاپ ساخت صنایع دستی اختصاص پیدا می کند.

او با اشاره به این که تا کنون فاز اول ساخت این نمایشگاه به سرانجام رسیده است، ادامه داد: پیشرفت کار ساخت نمایشگاه تا کنون 28 درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت: امیدوارم با حمایت سازمان میراث فرهنگی و مسئولان استانی برای تامین اعتبار پروژه، این نمایشگاه تا سرانجام سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان این که برای اولین بار است که در سمنان نمایشگاه دائمی صنایع دستی راه اندازی می شود، اضافه کرد: نمایشگاه دائمی می تواند در حمایت از هنرمندان در زمینه تولید و ارائه آثار، جذب گردشگران و رونق هنرهای سنتی استان موثر باشد.

در استان سمنان، چهار هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 995

به "سمنان نمایشگاه دائمی صنایع دستی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان نمایشگاه دائمی صنایع دستی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید