صادرات سالانه تا 50 هزار تن محصول فولادی به کشورهای حوزه آ. سه.آن

به گزارش مجله آیرخ، خبرنگاران/یزد رییس هیات مدیره شرکت فولاد آلیاژی از عقد قرارداد یک ساله شرکت فولاد آلیاژی ایران و کشور اندونزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که سالانه 30 تا 50 هزار تن محصول به کشورهای حوزه آ.سه.آن صادر شود.

صادرات سالانه تا 50 هزار تن محصول فولادی به کشورهای حوزه آ. سه.آن

یدالله طاهرنژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به اهمیت ورود به بازارهای دنیای، برنامه تولید فولاد کشور را در افق 1404 معادل 55 میلیون تن عنوان و اظهار کرد: طبق این برنامه در حال حاضر تولید فولاد در کشور به 36 میلیون تن نزدیک شده و این در حالی است که مصرف کشورمان در سال گذشته، 17 میلیون تن بوده لذا با وجود این شرایط باید برای فروش مازاد تولیدمان وارد بازار دنیای شویم .

وی در خصوص اندونزی به عنوان در دسترس ترین بازار در شرق دور برای کشورمان، گفت: با توجه به جلسه ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده بود، توسعه بازارهای دنیای برای عرضه محصولات مازاد فولاد با نگاه به شرق دور در دستور کار قرار گرفت که به همین دلیل در دسترس ترین بازار در شرق دور برای ما، کشور اندونزی بود .

رییس هیات مدیره فولاد آلاژی ایران، اندونزی را کشوری با مردم مسلمان، روبه رشد، جزو 20 اقتصاد بزرگ دنیا و دارای بیش از 270 میلیون نفر جمعیت عنوان و شرح داد: این کشور سالانه بیش از 2 میلیون خودرو تولید کرده و توانایی تولید تمام قطعات آن را دارد اما به دلیل نبود کارخانه تولید در زمینه فولاد آلیاژی تمام نیاز خود را در این خصوص از خارج تامین می کند .

طاهرنژاد پیروی همین موضوع ادامه داد: بنابر شرحات ذکر شده، روی کشور اندونزی هدف گذاری کردیم و با هماهنگی از طریق سایت سفارت خانه ایران، وارد پایتخت این کشور شدیم، تحولات بازار فولاد و قیمت های آن را مورد بررسی و مطالعه قرار دادیم و ورود به این بازار را نتیجه گیری کردیم .

وی با اشاره به اعطای نمایندگی انحصاری به آن شرکت، گفت: به دلیل این که با یک شرکت دارای سابقه در فعالیت نفت، گاز و پتروشیمی و نیز مصرف کننده فولاد آلیاژی وارد مذاکره شده ایم، تصمیم گرفتیم نمایندگی انحصاری را به آن شرکت اعطا کنیم .

رییس هیات مدیره فولاد آلیاژی مدت قرارداد این شرکت با این کشور را یک ساله مطرح نمود و گفت: این قرارداد در صورتی که طرفین مایل به ادامه همکاری باشند، قابل تمدید خواهد بود و امیدواریم از اوایل سال 2018 با شروع قرارداد بتوانیم سالانه 30 تا 50 هزار تن محصول به کشورهای حوزه آ. سه.آن صادر کنیم که رسیدن به این هدف تنها با تلاش مضاعف تمام همکاران به ویژه واحدهای بازرگانی و امور فروش میسر می شود .

وی در خصوص چگونگی آشنایی کشور خریدار از کیفیت محصولات شرکت نیز اظهار کرد: بخش زیادی از اطلاعات مورد نیاز را به آن ها ارائه کردیم ولی پس از عقد قرارداد مقرر شد تا تیمی از آن شرکت ضمن سفر به استان یزد آموزش های لازم جهت عرضه محصولات آلیاژی فرا گیرند که در این صورت به صورت جدی با انواع گریدها و تنوع گریدهای شرکت فولاد آلیاژی ایران آشنا شده و وارد فاز عملیاتی کار می شویم .

طاهرنژاد در پایان از کلیه کارکنان و خانواده بزرگ فولاد آلیاژی ایران خواستار صاینت از این افتخار ملی شده و اظهار داشت: با صیانت از این شرکت که یکی از افتخارات ملی کشور است همچنان بالنده و مفتخر در گسترش صنعت داخلی و حضور در بازارهای خارجی نقش آفرینی خواهیم کرد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 894

به "صادرات سالانه تا 50 هزار تن محصول فولادی به کشورهای حوزه آ. سه.آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات سالانه تا 50 هزار تن محصول فولادی به کشورهای حوزه آ. سه.آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید