صفر تا صد ساخت ویلا

به گزارش مجله آیرخ، ویلا بنایی است که بر پایه ارتباط با طبیعت پیرامون ساخته می شود و در واقع عضوی از آن محسوب می شود. ساخت این مکان با استفاده از یک طرح مناسب انجام می شود و هدف از ایجاد آن همگام شدن با طبیعت است. ویلا بر خلاف ساختمان های معمولی که تنها برای زندگی ساخته می شوند و توجه چندانی به محیط اطراف آنها نمی شود، بر ارتباط تنگاتنگ با طبیعت تاکید دارد. ویلا ناخودآگاه شما را به یاد طبیعت و پیرامونی زیبا می اندازد و آرامش و اطمینان خاطر را به ارمغان می آورد. قدم زدن در محیطی آرام با هوای پاک روح و جان شما را سرزنده می کند و حسی متفاوت از زندگی در یک خانه معمولی را منتقل می کند. ساخت خانه ویلایی در طبیعت همانند ساخت هر بنای دیگری نیازمند نقشه کشی اولیه و اجرای یکسری امور مربوط به ساخت و ساز است. طراحی و اجرای ویلا توسط معماران و مهندسین با تجربه بر اساس منطقه جغرافیایی و نوع آب و هوا صورت می گیرد. اگر به مناطق مختلف سفر نموده باشید مسلماً شاهد نماهای مختلفی برای ویلا بوده اید زیرا این شرایط جغرافیایی است که نوع مصالح کاربردی و معماری ویلا را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال خانه ویلایی هایی که در مناطق بارانی قرار گرفته اند دارای سقف شیروانی هستند اما ویلاهای مناطق دیگر ممکن است دارای سقف معمولی باشند.

صفر تا صد ساخت ویلا

جهت دریافت خدمات پلان ویلای یک طبقه مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خرید ویلا و یا سرمایه گذاری برای ساخت آن آینده ای درخشان و سودآور به دنبال دارد زیرا با افزایش جمعیت شهرها و شلوغ شدن آنها افراد برای برطرف دغدغه های فکری خود نیازمند محیطی آرام در کنار طبیعت هستند. ویلایی که از استانداردهای لازم برخوردار بوده و امکانات رفاهی برای ساکنین فراهم نماید نه تنها از نظر اقتصادی ارزش بالایی خواهد داشت بلکه از نظر جسم و روحی نیز می تواند آرامش و خیالی آسوده برای افراد به ارمغان بیاورد. معماری داخلی و خارجی ویلا علاوه بر زیبایی و جذابیت باید بر اساس اصول مهندسی اجرا شود و مقاوم سازی های لازم برای آن نیز صورت گیرد. ساخت ویلا دارای مراحل مختلفی است که مرحله به مرحله باید انجام شوند. در این نوشته از ما به معرفی این مراحل پرداخته ایم تا با آگاهی از آنها راحت تر نسبت به ساخت ویلا اقدام نمائید. با ما همراه باشید.

مراحل ساخت خانه ویلایی

طراحی ویلا

مهم ترین نکته در ساخت هر سازه ایجاد طرحی مناسب و برنامه ریزی برای آغاز پروژه است. با یاری دریافت از طراحان و معماران، گروه های تاسیساتی، استادکاران، مهندسین و … می توان برنامه ای منظم برای ساخت ویلا فراهم نمود. از زمان آغاز پروژه ویلاسازی تا انتها آن از افراد مختلفی یاری گرفته می شود و تمام مراحل به همراه هزینه های صرف شده به صاحب ویلا گزارش داده خواهد شد.

گودبرداری

نقشه کشی یکی از اصول اصلی از نظر مهندسی است. ساخت ویلا در یک مکان معین صورت می گیرد و مسلماً پی کنی و دیوارچینی آن در آن مکان اجرا می شود. مکان اجرای پروژه را می توان با استفاده گچ و ریسمان معین نمود. با انجام اینکار راحت تر می توان پی کنی و فونداسیون را طبق نقشه ای که توسط مهندسین تهیه شده انجام داد. پس از معین محل فونداسیون اقدام به گودبرداری طبق نظر مهندسین ناظر می شود و برای اینکار از ماشین آلات و تجهیزات پی کنی استفاده می شود.

بتن ریزی و اجرای اسکلت

پس از پی کنی نوبت به مرحله بتن ریزی و اجرای اسکلت می رسد. بهتر است از بتن مرغوب در این مرحله استفاده شود تا سازه از دوام و استحکام بالاتری برخوردار بوده و عمر طولانی داشته باشد. در قسمت های مختلف فونداسیون از میلگردهای مقاوم و متناسب با سازه استفاده می شود. آرماتور بندی توسط گروه های تاسیساتی و با مشورت مهندسین کار آزموده صورت می گیرد.

دیوارکشی

بعد از آنکه اسکلت ساختمان اجرا شد می توان نسبت به طراحی کلی آن اقدام کرد. هنگام دیوارکشی تنها نباید چهارچوب ساختمان را مد نظر قرار داد بلکه باید به ورودی ها، خروجی ها، محل قرارگیری سیستم های تهویه و … نیز توجه نمود.

اجرای سقف

برای ساخت سقف ویلا از سقف های معمولی و یا شیروانی استفاده می شود که هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند. سقف معمولی را می توان همزمان با اجرای سازه ایجاد نمود اما سقف های شیب دار پیچیدگی های خاص خود را دارند و باید از متخصصین این کار یاری گرفت.

نماکاری بنا

برای نمای ساختمان ویلایی می توان از مصالح مختلفی نظیر چوب، سنگ، آجر و … استفاده نمود. از بین تمام گزینه ها سنگ انتخاب بهتری است زیرا هیچ نگرانی در خصوص فرسایش آن وجود ندارد. هزینه خرید سنگ نسبت به سایر مصالح بالاتر است اما عمر آن طولانی تر خواهد بود.

دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا همانند نمای بیرونی آن بسیار حائز اهمیت است از این رو برای اجرای دکوراسیون داخلی از طراحان و معماران ماهر یاری گرفته می شود. این افراد با توجه به فضای موجود و طبق سلیقه افراد اقدام به ایجاد طرحی بی نظیر در فضای داخل ساختمان می نمایند. در طراحی داخلی از انواع کفپوش، دیوارپوش، عناصر دکوراتیو و … استفاده می شود و نورپردازی های لازم انجام می گیرد.

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی یک امر ضروری برای ساخت ویلا است زیرا هدف از ساخت ویلا ارتباط با طبیعت و لذت بردن از آن است. در واقع محوطه سازی یا حیاط سازی ویلا به منظور تفکیک مرز ویلا از سایر زمین های مجاور صورت می گیرد. محوطه سازی ویلا شامل گل کاری، نصب آلاچیق، نصب باربیکیو، ساخت استخر، نورپردازی محیط، نصب مجسمه و … است. محوطه ویلا تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می نماید از این رو باید به آن توجه ویژه معطوف شود. آلاچیق و باربیکو از ملزومات ساخت یک ویلا می باشند زیرا ویلا مکانی برای تفریح و گذراندن وقت با خانواده و دوستان است، از این رو افراد سعی می نمایند بیشترین زمان را در محوطه و در آلاچیق صرف نمایند. استخر نیز مکانی ایده آل برای آب تنی در روزهای گرم تابستان است و حضور آن در محوطه منجر به خنک شدن هوای اطراف می شود. مراحل ساخت استخر شامل گودبرداری، آماده سازی کف، استفاده از بتن آب بند، عایق کاری کف و جداره، کاشی کاری، نصب سیستم تصویه آب و تجهیزات می باشد.

انواع ویلا

در ویلا سازی نیز می توان از سبک های خاصی پیروی کرد. از جمله سبک هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد، ویلاهای سبک مدیترانه ای، سنتی، ویلاهای سبک خانه های ییلاقی، سبک شهری، فوق العاده مدرن، لاکچری و سبک ترکیه ای می باشد.

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا به اندازه محوطه سازی و دکوراسیون داخلی آن اهمیت دارد. آن چه که در طراحی نمای ویلا باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از متریال مناسب جهت انجام این کار می باشد. از شاخصه هایی که در هنگام طراحی نمای ویلا باید به یاد داشته باشید، مقاوم بودن آن در برابر شرایط جوی و دارا بودن خاصیت عایق در برابر رطوبت می باشد.

انواع متریال نمای ویلا

برای ساخت نمای ویلا انتخاب متریال مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این امکان وجود دارد که از انواع مصالح برای انجام این کار استفاده نمایید. نکته مهم استفاده از مصالح بومی می باشد. چرا که علاوه بر سازگاری آن ها با محیط زیست، دسترسی به آن ها آسان می باشد.

طراحی دیوار حیاط ویلا

محوطه سازی در طراحی باغ ویلا، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یکی از راهکارهایی که می توان در جهت زیباتر شدن باغ انجام داد، طراحی دیوار آن می باشد. استفاده از گیاهان رونده و شلف هایی که از آن برای قرار دادن گلدان استفاده می شود، می تواند یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه باشد.

طراحی فضای سبز ویلا

از آن جایی که امروزه بسیاری از افراد در آپارتمان های کوچک زندگی می نمایند، به دنبال فرصتی برای استراحت در فضایی آرام بخش و به دور از دغدغه های شهری هستند. اگر شما از جمله افرادی هستید که شانس برخورداری از یک ویلا در منطقه ای خوش آب و هوا دارید، توجه به طراحی فضای سبز آن می تواند تا اندازه زیادی در ایجاد فضایی آرام بخش به شما یاری کند. استفاده از گیاهان و درختان در کنار یک آبنما زیبا می تواند در طراحی باغ و ویلا لاکچری به شما یاری کند.

طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلای مدرن، از نمونه های پر هوادار در میان افراد مختلف می باشد. آن چه که در اجرای سبک مدرن بیش تر به چشم می خورد، استفاده از طراحی ساده می باشد. در طراحی ویلا به سبک مدرن نیز می توان از این قاعده استفاده کرد. به کارگیری المان های ساده و شیک می تواند در دکوراسیون ویلا به شما یاری کند. در طراحی نمای ویلا مدرن استفاده از ترموود می تواند ایده مناسبی برای استفاده باشد.

درب ویلا

انتخاب درب ویلا از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. علاوه بر زیبایی توجه به استحکام درب از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. درب ورودی ویلایی انواع مختلفی دارد که در ادامه تصاویری از آن ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

ویلای دوبلکس

ویلای دوبلکس، نمونه ای از ویلاهای لاکچری محسوب می شود. طراحی ویلای دوبلکس به گونه ای است که اتاق خواب ها در طبقه دوم قرار دارند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 808

به "صفر تا صد ساخت ویلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد ساخت ویلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید