ظرفیت های متعدد گردشگری را نادیده گرفتیم!

به گزارش مجله آیرخ، اصفهان، یکی از شهرهایی است که در تمام ایام سال مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد و بیشترین آمار توریسم داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است، برای مثال براساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی امسال افزون بر سه میلیون مسافر به استان اصفهان سفر کردند.

ظرفیت های متعدد گردشگری را نادیده گرفتیم!

بهترین تجربه سفر را با سفرهای ادلیا تجربه کنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اقتصاد گردشگری را نجاتبخش این استان دانست، گفت: در صورت حرکت به سمت توسعه فراصنعتی و توجه مضاعف به صنایعی همچون گردشگری می توانیم به خودکفایی برسیم.

ناهید تاج الدین اضافه نمود: بارگذاری صنعتی امروز در اصفهان مسائل فراوانی از جمله آلودگی هوا و خشکی زاینده رود را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری می تواند نجات بخش اصفهان از رکود باشد، ادامه داد: هر توریستی که به ایران سفر می نماید 6 تا هفت روز اقامت داشته و حدود هزار و 800 دلار دلار هزینه می نماید و این در حالی است که در اصفهان این میزان 600 تا 700 دلار و اقامت 2 تا سه روز است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر بتوانیم از ظرفیت 237 اقامتگاه بومگردی اصفهان به درستی استفاده کنیم، تعداد روزهای اقامت گردشگر و درآمد گردشگری اصفهان افزایش می یابد.

وی افزود: اگر زاینده رود به اصفهان باز گردد، به طور قطع شاهد رونق بخش گردشگری به خصوص گردشگری طبیعی در کنار گردشگری تاریخی خواهیم بود و می توان بسیاری از مسائل را برطرف کرد.

تاج الدین با اشاره به ضرورت جایگزینی صنعت گردشگری به جای نفت اعلام کرد: اگر ما نفت نداشتیم، شرایط بهتری را شاهد بودیم، با اتکار به آن ضرورت و اهمیت صنایع دیگر کمتر احساس شده و از وجوه مالی که به توسعه پایدار یاری می نماید غافل مانده ایم.

وی ادامه داد: اصفهان به عنوان قطب صنعت و پایتخت فرهنگ و تمدن شناخته می گردد، اما تاکنون قطب صنعت بودن یاریی به ما ننموده و مزیت هایی را برای توسعه پایدار به همراه نداشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پررونق ترین نمایشگاه را یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان دانست و گفت: ظرفیت ها و بسترهای متعدد گردشگری در اصفهان داریم که متأسفانه از آن ها غافل شده ایم و بیشتر به سمت قطب صنعت حرکت کردیم که مسائل متعددی را برای شهر به ارمغان آورده، در حالیکه اصفهان یکی از ده مقصد گردشگری دنیا است و این مزیت بسیار جای گسترش دارد.

تاج الدین اعلام نمود: مردم ما به صورت ذاتی و درونی از برپایی نمایشگاه ها و رویدادهای گردشگری استقبال می نمایند، اما ما نسبت به این موضوع غفلت ورزیدیم.

وی ادامه داد: اساساً یکی از انواع گردشگری نیز گردشگری رویداد محور است و رویدادهای نمایشگاهی یکی از انگیزه های گردشگری می تواند باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد تأثیرگذار آن گونه که باید و شاید برای رونق گردشگری کوشش نمایند، گفت: امیدواریم استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهردار در استان و شهرستان بیش از آن گونه که باید به این موضوع ورود پیدا نموده و به آن توجه نمایند.

وی، چالش بخش گردشگری را بستر نامناسب شهر دانست و افزود: باید ظرفیت های متعدد شهرستان اصفهان در راستای گردشگری دنبال شوند، اما تاکنون به آن ها توجهی ننموده ایم. تاج الدین توضیح داد: مباحث گردشگری شرق اصفهان را رها کردیم که متأسفانه ظرفیت های بومگردی و گردشگری این مناطق روز به روز فرسوده تر شده و ما سرمایه ها را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه اگر به این باور برسیم که سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ارزش اضافه نموده فراوانی دارد بعضی از مسائل مرتفع خواهد شد، افزود: در بسیاری از موارد برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیازی به یاری دولت نیست و اگر بسترها را فراهم کنیم به اندازه کافی انگیزه و بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی وجود دارد ضمن آنکه در بخش گردشگری خارجی نیز می توانیم از ظرفیت های فاینانس هم استفاده کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از افراد نگاه تنگ نظرانه به بحث گردشگری و انتقال فرهنگ گردشگران خارجی به داخل را دارند، اما باید گفت که به حدی فرهنگ ما غنی است که باید بدون نگرانی جنبه های مثبت گردشگران خارجی را نگاه کنیم.

استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش دنیا، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت دنیای رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

استان اصفهان همچنین دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت بوده که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 398

به "ظرفیت های متعدد گردشگری را نادیده گرفتیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های متعدد گردشگری را نادیده گرفتیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید