قرصی که خطر مرگ بیماران سرطان را به نصف کاهش می دهد

به گزارش مجله آیرخ، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد، هورمون درمانی بیماران مبتلا به سرطان پروستات، می تواند خطر مرگ آنها را به نصف کاهش دهد.

قرصی که خطر مرگ بیماران سرطان را به نصف کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد، هورمون درمانی بیماران مبتلا به سرطان پروستات، می تواند خطر مرگ آنها را به نصف کاهش دهد.

براساس این پژوهش که به وسیله محققان انگلیسی انجام شده مصرف داروی abiraterone، در درمان زودتر سرطان پروستات موثر است؛ این دارو با توقف فراوری تستوسترون به کنترل بیماری یاری می نماید.

این مطالعه که در مجله لنست منتشر شده، بخشی از آزمایشی است که بیماران را طی یک دوره شش ساله تحت نظر قرار داده و به وسیله تیمی از دانشگاه کالج لندن و موسسه تحقیقات سرطان راهنمایی شده است.

دانشمندان می گویند این نتایج نشان می دهد، استفاده از آبیراترون برای درمان سرطان پروستات در مراحل اولیه می تواند طول عمر را افزایش دهد و از توسعه سرطان جلوگیری کند.

محققان امیدوارند، ناظر انستیتوی ملی سلامت و تعالی مراقبت انگلیس (NICE) به زودی دستورالعمل های به روز شده را بر اساس یافته های خود منتشر کند.

به گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS) سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است. گرچه میانگین سنی ابتلا بیش از 60 سال است؛ ولی بروز آن در سنین قبل از 40 سالگی نیز دیده شده است؛ بنابراین پزشکان معتقدند که مردان بالای 40 سال باید سالی دوبار تحت غربالگری سرطان قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2141

به "قرصی که خطر مرگ بیماران سرطان را به نصف کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرصی که خطر مرگ بیماران سرطان را به نصف کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید