لذت سفر را با انتخاب هدفون مناسب حس کنید

به گزارش مجله آیرخ، خیلی ها هدفون را مهمترین ابزار سفر یا گجت های سفری میدانند.

ابزاری در همه وقت و همه جا می تواند کاربرد خودش را داشنه باشد. پس اگر می خواهید از هدفون ها شناخت بیشتری داشته باشید و لذت بیشتری در حین سفر از هدفونتان ببرید با خبرنگاران همراه باشید.

لذت سفر را با انتخاب هدفون مناسب حس کنید

شما هم شاید جزو افرادی باشد که بار سفرتان را بدون هدفون ها نخواهید بست و فقدان آن احتمالا از لذت سفرتان بکاهد. تصور کنید سفری طولانی در پیش دارید و بخواهید بدون موسیقی و وسیله پخش آن این جهت دور و دراز را طی کنید، چه بسا مجبور باشید سرو صدای محیطی شلوغ را هم تحمل کنید. پس مطمئنا این موضوع به الویت های شما تبدیل خواهد شد تا هیچ کم و کسری را در سفر احساس نکنید. اما چه هدفونی با چه مشخصه هایی را انتخاب کنیم. در این مقاله شاخص های مختلفی را مطرح میکنیم تا از سختی انتخاب هدفون یا ایرفونتان کاسته شود.

اصلی ترین شاخصه های انتخاب هدفون یا ایرفون مناسب در سفر

1- عایق سازی مناسب در برابر سر و صدای خارجی و نشتی صدای کم

یکی از اصلی ترین شاخصه های هر هدفونی که بتوان آن را مناسب سفر خواند، ایزولیشن خوب و نشتی صدای کم است. علت آن هم روشن است. محیط اطراف مسافران، همواره آکنده از سر و صداهای خارجی است. سر و صدایی که می تواند به طور کامل، لذت شنیدن موسیقی را از بین ببرد. به علاوه در بیشتر موارد، افراد دیگری هم کنار این مسافران هستند که ممکن است صدای موسیقی که از هدفون به بیرون می رود، آزارشان دهد.

اما چه نوع هدفون هایی این شاخصه را در خود دارند؟ هدفون های پشت بسته، هدفون های داخل گوش و بعضی نسخه های دیگر از تکنولوژی حذف نویز یا نویز کنسلیشن بهره می برند.

اگر محیط سفر چندان پر سر و صدا نیست، هدفون های پشت بسته و داخل گوش، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ کیفی، گزینه های بهتری محسوب می شوند.

اما برای استفاده در سفرهای بسیار پر سر و صدا، مانند سفر با قطار و هواپیما، هدفون های نویز کنسلینگ، انتخاب بسیار مناسب تری هستند. آن ها با استفاده از مدار و میکروفون تعبیه شده درون خود، صدای محیط را دریافت و پردازشمی نمایند و سپس نویزی دافع فراوری می نمایند که باعث می شود صدای محیط بسیار کمتر از سایر مدل ها به گوش برسد.

2- وزن و ابعاد مناسب

اصولاً بیشتر هدفون های پرتابل و مسافرتی، ابعاد میانه و کوچکی دارند تا در حین سفر دست و پا گیر نشوند. اما در بعضی سفرها، مانند سفرهای پیاده، مسئله راحتی حرکت بسیار معین نماینده تر است و بهتر است در این گونه موارد، از هدفون های کوچک یا داخل گوش استفاده شود.

3- راحتی

آخرین مورد، شاید مهم ترین آن ها باشد. راحتی یک هدفون که قرار است به شکل طولانی مدت و ممتد استفاده شود، امری بسیار مهم است. حتی تصور استفاده چند ساعته از یک هدفون که سطح پایینی از راحتی را ارائه می نماید، نیز خوشایند نیست.

بخشی از این راحتی، به مورد دوم، یعنی وزن و ابعاد مناسب بر می شود. اما به جز آن، جنس ایرپدها، فشار آن ها روی گوش، ایستایی خوب ایرفون داخل گوش و فشار هدبند روی سر، از مهم ترین مواردی است که باید در حین انتخاب یک هدفون یا ایرفون به آن ها توجه شود. فاکتورهایی که ممکن است از فردی به فردی دیگر متفاوت باشند. پس بهتر است تا حد امکان، پیش از خرید، محصول را امتحان کرد تا از راحتی آن اطمینان حاصل شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2182

به "لذت سفر را با انتخاب هدفون مناسب حس کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت سفر را با انتخاب هدفون مناسب حس کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید