بازسازی و حفاظت مجموعه تاریخی بلقیس اسفراین از سر گرفته شد

به گزارش مجله آیرخ، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر بلقیس اسفراین گفت: عملیات بازسازی و حفاظت مجموعه شهر تاریخی اسفراین که با شیوع ویروس کرونا مدتی تعطیل شده بود، با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شد.

بازسازی و حفاظت مجموعه تاریخی بلقیس اسفراین از سر گرفته شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، حسین رحمانی روز شنبه 4 مردادماه 99 بابیان این مطلب اظهار کرد: بازسازی و حفاظت ارگ شهر بلقیس با اعتبار 2 میلیارد و 583 میلیون ریال و از محل اعتبارات سال 98، توسط پیمانکار در حال اجرا است.

او اضافه کرد: حفاظت اضطراری از ساختار برج و باروی شماره 24 ارگ تاریخی شهر بلقیس که در قسمت ضلع شرقی کهن دژ یا ارگ واقع شده است و بازسازی تکمیلی و بازسازی آن باهدف ایجاد کاربری جدید برای جذب گردشگر، گردشگران و پژوهشگران در این فاز انجام می گردد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر بلقیس اسفراین با اشاره به حفاظت و خوانا سازی ادامه آثار مکشوفه از کاوش های باستان شناختی در داخل ارگ، توضیح داد: بخشی از پشت بام مقبره شیخ آذری که به علت تخریب افراد سودجو در سال های قبل باعث نفوذ رطوبت به سقف و دیوارهای مقبره شده بود نیز بازسازی و بازسازی می گردد.

رحمانی مطرح کرد: اعتبارات دیگری نیز از محل اعتبارات سال 98 به منظور پیشبرد اهداف پایگاه ملی شهر تاریخی بلقیس وجود دارد که قرارداد آن ها در حال تکمیل و تا چند روز آینده در سامانه جهت فرایند ادامه بازسازی ها و تکمیل کمپ گردشگری شهر بلقیس قرار داده خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1285

به "بازسازی و حفاظت مجموعه تاریخی بلقیس اسفراین از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و حفاظت مجموعه تاریخی بلقیس اسفراین از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید