معایب و مزایای کابینت های گلاس سفید

به گزارش مجله آیرخ، مهمترین اجزای آشپزخانه های مدرن امروزی، کابینت است. همانطور که در نوشته های پیشین ما به معرفی انواع کابینت آشپزخانه پرداخته شد، کابینت های گلاس این روزها مورد استقبال زیادی از طرف طراحان داخلی و حتی صاحب خانه ها قرار گرفته زیرا های گلاس ظاهری یکدست، براق و جذاب دارد که در مقایسه با سایر کابینت ها نه تنها از نظر زیبایی بی نظیر است بلکه عمر طولانی تری داشته و سال ها زینت بخش آشپزخانه ها خواهد بود. این کابینت ها ظاهری بسیار ساده و بی آلایش دارند و در بیشتر موارد بدون دستگیره ساخته می شوند. صفحات صاف و یکدست کابینت های گلاس نمایی بسیار مرتب و تمیز در آشپزخانه پدید می آورند و این کابینت ها به دلیل طرح ساده خود دارای فضای بیشتری برای نگهداری وسایل و مواد غذایی هستند. این مدل کابینت در رنگ های متنوع تولید و به بازار عرضه می شود و متناسب با پالت رنگی آشپزخانه می توان رنگ دلخواه را انتخاب نمود اما این روزها افراد به سمت رنگ های ساده و خنثی تمایل بیشتری پیدا کرده اند و اصولاً رنگ سفید را برای کابینت خانه خود انتخاب می نمایند زیرا رنگ سفید محیط آشپزخانه را همواره تمیز و روشن نشان می دهد.

معایب و مزایای کابینت های گلاس سفید

کابینت های گلاس سفید

اگر می خواهید برای آشپزخانه خود کابینت بخرید ممکن است یکی از گزینه های شما کابینت های گلاس سفید باشد. کابینت های سفید فضای آشپزخانه را تمیز و دلباز نشان می دهند و به دلیل انعکاس نور نقش مهمی در روشن شدن فضا ایفا می نمایند. هر چند نگهداری و مراقبت از کابینت سفید دغدغه برخی افراد است اما نمی توان اهمیت آن را در آشپزخانه های مدرن امروزی نادیده گرفت. گاهی اوقات افراد کابینت هایگلاس را با کابینت پلی گلاس اشتباه می گیرند و یا بعضاً این دو را یک کابینت می شناسند در صورتی که کابینت پلی گلاس در مقایسه با کابینت هایگلاس مزایای بهتری دارد که برای آشنایی با آن ها می توانید به سایت مراجعه کرده و تفاوت کابینت هایگلاس با کابینت پلی گلاس را مطالعه نمائید. هم اکنون در این نوشته قصد داریم مزایا و معایب کابینت های گلاس سفید را بررسی نمائیم. با ما همراه باشید.

مزایای کابینت های گلاس سفید

رنگ سفید رنگی بسیار ساده است که در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرد. این ویژگی رنگ سفید را به بهترین رنگ برای فضاهایی از جمله آشپزخانه تبدیل می کند. با انتخاب رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه مدرن می توان سادگی و پاکیزگی را در آشپزخانه به نمایش گذاشت، هر چند بازسازی و جایگزینی کابینت سفید هزینه بردار و زمان بر می باشد اما تاثیر بسزایی که بر فضا می گذارد انکارناپذیر است.

سادگی کابینت هایگلاس سفید باعث می گردد ظاهر آن همواره به روز و جدید باشد حتی اگر سال ها از ساخت آن بگذرد. این کابینت ها با هر نوع دکوراسیون آشپزخانه از سنتی گرفته تا مدرن هخوانی پیدا می نمایند، از این رو کابینت سفید بهترین گزینه برای آشپزخانه های مختلف با دیزاین متفاوت می باشد.

رنگ بندی کابینت های گلاس بسیار متنوع است اما تطبیق پذیری کابینت سفید با آشپزخانه های مختلف باعث شده به راحتی بتوان به آن اکسسوری های مختلف اضافه نمود و از حداکثر فضاهای آن استفاده کرد. برای ایجاد تغییر و تحول در آشپزخانه ای که دارای کابینت های گلاس سفید است می توان دستگیره های آن را تعویض نمود. همچنین با انتخاب رنگ های ملایم مانند صورتی یا آبی برای سایر المان هایی که کنار کابینت قرار می گیرند می توان زیبایی فوق العاده ای به آشپزخانه بخشید. از این رو هنگامی که از کابینت سفید در آشپزخانه استفاده می گردد باید در انتخاب پالت رنگی فضا نهایت دقت به کار برده گردد. رنگ هایی را انتخاب کنبد که با رنگ سفید خنثی سازگار باشند .

همانطور که گفته شد کابینت های گلاس سفید به دلیل داشتن سطح صیقلی و براق، نور را منعکس می کند، از این رو این کابینت بهترین انتخاب برای آشپزخانه های تاریکی است که از نور طبیعی خورشید بی بهره هستند. این کابینت نه تنها منجر به روشن شدن فضا می گردد بلکه آن را بزرگ تر نیز نشان می دهد.

معایب کابینت های گلاس سفید

همانطور که کابینت سفید هایگلاس مزایای بسیاری در بر دارد دارای معایبی نیز می باشد که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. رنگ بیش از حد سفید به جای اینکه فضا را تمیز و تازه نشان دهد، حسی سرد و عاری از هر نوع احساس به فضا می بخشد. به منظور جلوگیری از ایجاد حس سردی و یکنواختی، سعی کنید رنگ یا بافت به فضا بیفزائید. رنگ سفید کابینت را با رنگ کانتر یا دیوارپوش بین کابینتی ترکیب کنید. حتی می توانید کابینت های بالایی را با رنگ تیره تر و کابینت پایینی را به رنگ سفید انتخاب نمائید.

یکی دیگر از معایب کابینت سفید نگهداری و تمیز نمودن دائم آن است. هر چند کابینت های گلاس سفید به اندازه کابینت چوبی کثیف نمی گردد اما لکه و آلودگی حتی لکه آب بر روی آن نمایان می گردد. این بدین معناست که نگهداری و تمیزکاری کابینت هایگلاس سفید امری بسیار ضروری می باشد که مدام باید مورد توجه قرار گیرد. هر گونه خط، خش و یا آلودگی بر روی کابینت سفید در معرض دید قرار می گیرد و سن این کابینت ها با گذشت زمان بیشتر از سایر کابینت ها به نظر می آید.

همچنین کابینت سفید اگر در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد به مرور زمان رنگ آن تغییر می کند. اما راه حل های بسیاری وجود دارد که طول عمر کابینت هایگلاس سفید را افزایش می دهند. برای مثال در صورت ایجاد هر گونه لکه یا آلودگی بر سطح آن می توان با یک دستمال تمیز آن را پاک نمود و یا به منظور عدم رنگ پریدگی کابینت، آن را از تابش نور مستقیم نور خورشید دور نگه داشت.

در هر صورت هنگام انتخاب کابینت هایگلاس سفید باید به کیفیت آن بسیار توجه نمائید. کابینت های بی کیفیت عمر کوتاه تری در مقایسه با کابینت های با کیفیت دارند و با گذشت مدت زمان کوتاهی زیبایی ظاهر خود را از دست می دهند. همچنین تولید و نصب کابینت هایگلاس سفید نقش بسیار مهمی در دوام و طول عمر آن ایفا می کند. به همین دلیل از همان ابتدا بهترین کابینت را انتخاب نمائید تا سال ها از حضور آن در آشپزخانه لذت ببرید.

قیمت کابینت هایگلاس سفید

کابینت ها با توجه به متریال و یراق آلاتی که در ساخت آن ها به کار می رود دارای قیمت های گوناگون می باشند. کابینت ها در انواع کابینت MDF، کابینت پلی گلاس، کابینت های گلاس، کابینت تمام چوب و کابینت فلزی تولید و در اختیار مشتری قرار می گیرند. از بین آن ها کابینت چوبی که همان کابینت ممبران نامیده می گردد قیمت بالاتری در مقایسه با سایر کابینت ها به خود اختصاص داده است زیرا چوب ماده ای کاملاً طبیعی است و این روزها از ارزش بالایی برخوردار می باشد. از این رو اغلب افراد به سمت استفاده از کابینت های گلاس گرایش پیدا کرده اند زیرا قیمت کابینت هایگلاس مناسب بوده و افراد با سلیقه های مختلف می توانند نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

برای آگاهی از قیمت ساخت و نصب انواع کابینت در شهرهای مختلف کشور اینجا کلیک کنید

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 841

به "معایب و مزایای کابینت های گلاس سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معایب و مزایای کابینت های گلاس سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید