معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل در سریال ایران 91

به گزارش مجله آیرخ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: جاذبه های گردشگری استان در قالب تولید سریال ایران 91 در سطح ملی معرفی خواهد شد.

معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل در سریال ایران 91

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی ظهر روز یکم مردادماه در بازدید از پشت صحنه فیلم طرلان اظهار کرد: با اقداماتی که در سال های اخیر در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری انجام شده، در حال حاضر استان اردبیل جزو سه استان برتر کشور در بخش گردشگری است و به یکی از اهداف مهم سفر گردشگران تبدیل شده است.

او اردبیل را نخستین استان در راه اندازی گردشگری دیجیتال دانست و گفت: اهمیت گردشگری دیجیتالی به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا نمایان شد، این اداره کل تلاش کرد تا جاذبه های استان از طریق مجازی در سطح ملی و بین المللی معرفی شده و زمینه برای رونق گردشگری در ایام پساکرونا فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اعلام حمایت از فیلمسازان ملی و استانی که به معرفی جاذبه های گردشگری استان می پردازند، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری اردبیل هدف گذاری شده است.

فلاحی در ادامه به ساخت سریال ایران 91 اشاره کرد و اضافه کرد: این مجموعه برای پخش در شبکه های سراسری با محتوای غنی از جاذبه های استان تهیه و تولید خواهد شد.

او با تأکید به این که قابلیت های گردشگری زمستانی و معرفی بناهای فاخر تاریخی و جاذبه های گردشگری استان در این فیلم به تصویر کشیده می شود، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تلاش می کنیم تا اعتبارات برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف را برای تولید مجموعه های تلویزیونی هزینه کنیم، به همین دلیل 3میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت سریال ایران 91 مساعدت مالی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به وجود 220 واحد اقامتی، هتل و مراکز اقامتی مختلف در استان، گفت: از این ظرفیت ها می توانیم برای اسکان عوامل تولید فیلم و حمایت از ساخت این مجموعه مستند استفاده کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1312

به "معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل در سریال ایران 91" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل در سریال ایران 91" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل در سریال ایران 91"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید