تورهای چین: منابع چینی عرضه گوشی ردمی K50 اولترا و تبلت شیائومی پد 6 را تأیید کردند

به گزارش مجله آیرخ، طبق گزارش ها، شیائومی اخیراً یک گوشی هوشمند و یک تبلت نو را در وب سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) به ثبت رسانده است. بعد از انتشار این خبر، شایعات زیادی مطرح شد مبنی بر اینکه این دو محصول نو ثبت شده شرکت شیائومی، مربوط به قدرتمندترین گوشی سال 2022 ردمی یعنی ردمی K50 اولترا و جانشین تبلت شیائومی پد 5 یعنی پد 6 هستند. بعلاوه گفته می گردد که هر دو محصول نو این شرکت در نیمه دوم سال 2022 در اختیار کاربران قرار می گیرند.

تورهای چین: منابع چینی عرضه گوشی ردمی K50 اولترا و تبلت شیائومی پد 6 را تأیید کردند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station، ادعا می نماید که 2 محصول تازه شیائومی را در پایگاه داده MIIT شناسایی نموده است. اگرچه شماره مدل این دو محصول با شماره مدل ردمی K50 اولترا و تبلت شیائومی پد 6 که در گزارش های قبلی به آن اشاره شد، مطابقت دارد، اما هیچ نامی از این دو محصول تازه در پایگاه داده MIIT فاش نشده است.

ردمی یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که توانسته با فراوری گوشی های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این شرکت چینی همچون سایر شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی خود را برای حضوری قدرتمندانه تر در بازار جهانی محصولات هوشمند آماده می نماید تا بتواند فرایند روبه رشد سال گذشته را در امسال نیز ادامه دهد. به همین دلیل، این شرکت میخواهد در نیمه دوم امسال از قدرتمندترین گوشی هوشمند خود یعنی ردمی K50 اولترا رونمایی کند.

گوشی تازه ردمی با شماره مدل 22081212C در پایگاه داده MIIT به ثبت رسیده است. طبق گفته ی افشاگران، این شماره مدل با سایر شماره مدل هایی که پیش تر از این گوشی هوشمند فاش شده بود، اگرچه یکسان نیست اما شباهت بسیار زیادی دارد. طبق گفته Digital Chat Station، ردمی برای این گوشی هوشمندش از پردازنده تازه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره خواهد برد.

بر اساس ادعای کوالکام، این تراشه تازه 10 درصد سرعت بیشتری در مقایسه با نسل قبل دارد اما نکته مهم تر اینجاست که از لحاظ توان مصرفی، 15 الی 30 درصد هم کم مصرف تر شده است. باید اشاره کنیم تراشه مدل استاندارد از سه نوع هسته بهره می برد؛ Cortex-X2 به عنوان تک هسته قدرتمند، Cortex-A710 به عنوان سه هسته نسبتا قدرتمند و Cortex-A510 به عنوان چهار هسته کم مصرف. دقیقا همین هسته ها در مدل پلاس هم قرار دارند با این تفاوت که فرکانس آن ها از 3/0، 2/5 و 1/8 گیگاهرتز به 3/2، 2/75 و 2/0 گیگاهرتز ارتقا داشته است.

به گفته منابع متعدد چینی، ردمی K50 اولترا مجهز به نمایشگر E5 AMOLED است و از رزولوشن QHD+ با رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی خواهد نمود. با توجه به موفقیت های اخیر شیائومی در زمینه نمایشگرها، می توان انتظار داشت که نمایشگر این گوشی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. شنیده ها حاکی از آن است که گوشی ردمی K50 اولترا به لطف دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی IMX866 سونی پیشرفت های قابل توجهی را در زمینه عکاسی برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

ظاهراً یکی از سنسورهای این گوشی هوشمند مقدار ای 1/1.57 یا 1/1.3 اینچی خواهد داشت که همین مقوله تجربه عکاسی فوق العاده ای را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه تحلیلگران بر این باورند که این گوشی هوشمند از سرعت شارژ 120 واتی همچون گوشی شیائومی 12 پرو بهره خواهد برد.

در خصوص تبلت تازه شیائومی نیز باید گفت که پایگاه داده MIIT، این محصول را با شماره مدل 22081281AC به ثبت رسانده است. Digital Chat Station با آنالیز این شماره مدل با سایر شماره مدل های این تبلت، از این محصول به عنوان تبلت شیائومی پد 6 یاد می نماید. این تحلیلگر پیش تر اعلام نموده بود که تبلت های مورد انتظار شیائومی در مقایسه با نسل قبل پیشرفت خوبی خواهند داشت و احتمال زیاد از تراشه قدرتمند Dimensity 9000 مدیاتک یا اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام به عنوان قلب تپنده استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است علاوه بر فناوری 4 نانومتری TSMC که به خودی خود این تراشه را به یکی از پردازنده های امسال مدیاتک تبدیل نموده، از معماری v9 شرکت ARM هم در فراوری هسته های آن استفاده شده است. باید دید در روزهای آینده چه اطلاعات دیگری در خصوص محصولات تازه شیائومی در رسانه های خبری منتشر خواهد شد.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2273

به "تورهای چین: منابع چینی عرضه گوشی ردمی K50 اولترا و تبلت شیائومی پد 6 را تأیید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: منابع چینی عرضه گوشی ردمی K50 اولترا و تبلت شیائومی پد 6 را تأیید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید