نمایشگاه مجازی به گردش مالی ناشران و پویایی نشر کمک می کند

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران ، محسن تمدنی نژاد مترجم در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران در خصوص برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: به نظرم در برگزاری نمایشگاه کتاب باید شرایط ناشران را در نظر بگیریم. در صورتی که نمایشگاه کتاب شرایط برگزاری درستی داشته باشد بدون شک می­تواند به گردش مالی ناشران و پویایی نشر کمک کند.

نمایشگاه مجازی به گردش مالی ناشران و پویایی نشر کمک می کند

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در فصل بهار و اردیبهشت به­ هیچ وجه زمان مناسبی نیست چرا که با تعطیلات طولانی عید مواجهیم که عملا از پانزده اسفند تا پانزده فروردین ادامه دارد و ناشر مجبور است در زمانی کوتاه کتاب هایش را به نمایشگاه برساند؛ همچنین فراموش نکنیم که یک سو­ این نمایشگاه یا در واقع مهم­ترین بخش آن ناشران هستند. تصور می­کنم در شرایط پسا کرونا بهتر است زمان برگزاری نمایشگاه تغییر کند.

این مترجم در ادامه بیان کرد: از طرفی به خاطر داشته باشیم که بهترین زمان خرید کتاب از فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه­ ها آغاز می­شود. بنابراین برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در این ایام بهترین فرصت است.

او با اشاره به این که تصور می­ کنم نمایشگاه مجازی کتاب تهران تجربه­ موفقی است گفت: چون برخلاف نمایشگاه حضوری کتاب، شرایط برای تمامی ناشران یکسان است و در شرایط یکسان مخاطب بهتر به بررسی کتاب­ ها می پردازد و ازطرفی در وقت و هزینه هم به­ هر شکل صرفه­ جویی می­شود هم برای مخاطبی که فرصت بهتری دارد و در خانه­ خودش می نشیند و با فراغت کتاب­اش را می­ خرد و هم برای ناشر که دچار هزینه های اضافی و درگیر جابجایی کتاب به شکل فیزیکی نمی شود.

محسن تمدنی نژاد در سرانجام گفت: نمایشگاه کتاب مجازی با زیرساخت­ های نرم ا­فزاری مناسبی که نظر گرفته شده مخاطب می تواند پیش از انتخاب به اندازه­ کافی با کتاب، ناشر و مولف آشنا شود. امیدوارم برگزاری این نمایشگاه عاملی برای کسب تجربه­ خوبی برای سال­ های آینده باشد و در بخش خرید به نمایشگاه مجازی به عنوان یک گزینه­ بهتر فکر کنیم.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1616

به "نمایشگاه مجازی به گردش مالی ناشران و پویایی نشر کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی به گردش مالی ناشران و پویایی نشر کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید