هزینه پنج میلیارد دلاری ترکمنستان برای بازیهای داخل سالن آسیا

به گزارش مجله آیرخ، شیخ احمد الصباح، رییس شورای المپیک آسیا گفت که برگزاری بازی های داخل سالن در عشق آباد محرکی برای ایجاد تغییرات در ترکمنستان بوده است و کشورهای غربی باید در این بازی ها به فرهنگ مردم ترکمنستان احترام بگذارند.

هزینه پنج میلیارد دلاری ترکمنستان برای بازیهای داخل سالن آسیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت Inside the games، شیخ احمد در صحبت های خود در حاشیه بازی های عشق آباد 2017، گفت : آماده سازی برای بازی های داخل سالن در عشق آباد محرکی بود تا ترکمنستان پیشرفت کند. پنج میلیارد دلار هزینه ای که این کشور متقبل شده باعث شد که فوایدی خارج از دنیای ورزش برای این کشور به ثمر برسد. من از اوایل سالهای 1990 به این کشور رفت و آمد داشته ام و شاهد این پیشرفت هستم. باور کنید آن چه که در مراسم افتتاحیه دیدم و شادی و نشاطی که مشاهده کردم بزرگترین هدفی بود که ترکمنستان به آن رسید.

شیخ احمد همچنین گفت: من به نظرات رسانه های غربی احترام می گذارم. در این رسانه ها هم من مورد انتقاد قرار گرفتم هم ترکمنستان . اما ما باید به فرهنگ دیگران احترام بگذاریم. فکر می کنم 50 درصد انتقادها به دلیل فرهنگ متفاوت بوده است. هدف ورزش هم همین است که مردم از فرهنگ های مختلف را دور هم جمع کند و فاصله های فرهنگی را کمتر کند. شهرهایی همچون پکن، دوحه و گوانجو بعد از میزبانی مسابقات ورزش پیشرفت زیادی داشته اند. درست است که در عشق آباد پنج میلیارد دلار خرج شده اما این بودجه فقط برای تسهیلات ورزش نبوده است. جاده، فرودگاه و هتل نیز ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 509

به "هزینه پنج میلیارد دلاری ترکمنستان برای بازیهای داخل سالن آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه پنج میلیارد دلاری ترکمنستان برای بازیهای داخل سالن آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید