وارنا یک تفریحگاه ساحلی ارزان در بلغارستان

به گزارش مجله آیرخ، سفری دلچسب به وارنا

وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان است که به عنوان یک تفریحگاه ساحلی دریایی بین المللی شهرت دارد. شهر در کنار دریاچه ای هم نام خودش قرار گرفته و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان است. این شهر به دلیل داشتن هوای مطبوع، جاده های ارتباطی مناسب، حمل ونقل دریایی، فرودگاه بین المللی و راه آهن مناسب در کنار نرخ مناسب می تواند مقصد خوبی برای گردشگران به شمار آید. به خصوص که امروز مسافران ایرانی برای سفر به آن نیازی به دریافت ویزای شینگن ندارند. برای آشنایی با وارنا و بعضی از ویژگی های منحر به فرد آن با خبرنگاران همراه باشید.

وارنا یک تفریحگاه ساحلی ارزان در بلغارستان

هر ساله بیش از هزاران نفر از اهالی بلغارستان و دیگر کشورها، برای سپری کردن تعطیلات خود به سواحل زیبای شن های طلایی golden sands و النا در شهر وارنا می آیند. حداکثر متوسط دمای این شهر به 31 درجه در ماه آگوست می رسد. در مجموع وارنا یک منطقه اروپایی با جاذبه های تفریحی توریستی مناسبی است که با توجه به قرار دریافت در ناحیه اروپای شرقی نرخ مناسبی دارد. بهترین ماه برای سفر به وارنا تیر و نیمه مرداد ماه است چراکه هوا در وارنا از نیمه شهریور کمی رو به سردی می رود.

مروارید سواحل دریای سیاه

در شمال وارنا، سرزمین ماسه های طلایی که در واقع مروارید سواحل دریای سیاه است، به لطف پوشش گیاهی بی نظیر و سواحل نیلگون و وجود ماسه های طلایی رنگ، سالانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا مجذوب خود می نماید. وجود امکانات مدرن تفریحی، هتل های لوکس و منحصر به فرد در قلب جنگل و کنار ساحل تابلوی بی نظیری از یک منطقه توریستی بوجود آمده که هر فردی در هر سنی می تواند از یک سفر خاطره انگیز و عالی به معنای واقعی کلمه لذت ببرد.

مجتمع ماسه های طلایی، مرواریدهای آرمیده در میان تجمعی از تپه های جنگلی و ماسه های سفید و طلایی و آب های زلال انعکاسی از بهشت بر روی وسیع ترین ساحل شمال وارنا است.

ماسه های طلایی استراحت گاهی مجلل و مفرح برای بچه ها و خانواده هاست با امکانات فوق العاده ورزشی، تفریحی، چشمه های آب درمانی که بارها برنده جایزه معروف پرچم بین المللی از محیط زیست بوده اند. این منطقه از نظر اقتصاد گردشگری، نقش بسیار مهمی برای مردم منطقه و همچنین کشور بلغارستان دارد. اهالی این منطقه از شگردهای بسیار متنوعی برای کسب درآمد بیشتر در این زمینه بهره می برند. اجاره دادن سایبان و تخت در حاشیه ساحل و همینطور اجاره دادن اتومبیل، موتورسیکلت، دوچرخه و اسب های کوتاه قد، از جمله این شگردهاست.

در بازارچه های اطراف این منطقه ساحلی، انواع و اقسام جانوران (نظیر طوطی، میمون، تمساح و مارهای کوچک و بزرگ) وجود دارد تا گردشگران در ازای پرداخت هزینه ای آن ها را در اختیار گرفته و با آن ها عکس یادگاری بگیرند.

بالچیک | Balchik

تفرجگاهی کوچکی که در شمال ساحل دریای سیاه در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شده به عنوان اقامتگاه ییلاقی ملکه ماریا، (ملکه فقید رومانی) استفاده می شده است. عمارت آن ترکیبی گلچین شده از سبک های شرقی و اروپائی، با بوستان های جذابی است که بیش از 600 گونه گیاهان نادر و کمیاب در سراسر دنیا را در خود جای داده است.

دماغه زیبای کالیاکرا | Kaliakra

دماغه زیبا و بدیع کالیاکرا در وارانا با خرابه های به جا مانده از قرون وسطی و آثار باستانی واقع در موزه نمایش متنوع و بی نظیر پایکوبی روی آتش با پاهای برهنه روی ذغال سرخ، بسیار جذاب و دیدنی است. دماغه کالیاکرا شامل یک ساحل سنگی با ارتفاع 200 متر در دریای سیاه است که به احترام دختری با همین نام به عنوان نماد مردم مسیحی این منطقه که در جریان حمله عثمانی ها حاضر به تغییر دین خود نشدند و خود را از بالای این دماغه به دریا پرتاب کردند، نامگذاری شده است. بناهای دختر چهل ساله و کلیسای سنت نیکولای از قسمت های مهم این قسمت هستند.

دلفیناریوم

دلفیناریوم داخل مجموعه سی گاردن (Sea Garden) شهر قرار گرفته و همان گونه که از اسمش معین است دلفین ها در آن برنامه اجرا می نمایند. در طول برنامه به زبان های بلغاری، روسی، آلمانی و انگلیسی صحبت می گردد. (که البته غالب برنامه زبان انگلیسی است).دلفین ها حرکات نمایشی متفاوت و جالبی را انجام می دهند، موسیقی پخش می گردد و آن ها آواز می خوانند، می پایکوبیند و با جمعین حاضر ارتباط برقرار می نمایند.

قبل از آغاز نمایش هم می توانید بازی کردن دلفین ها را از داخل کافه شیشه ای مجموعه تماشا کنید. اجرای آن ها حدود 20 دقیقه طول می کشد و البته به جز دلفین حیوان دیگری داخل برنامه اجرا ندارد.

کلیسای وارنا

یکی از مهم ترین نمادهای شهر کلیسای وارناست که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. از دیدینی های این کلیسا می توان به نقاشی های دیواری مجلل، سریر سقف و شیشه های منقوش اشاره نمود. مناظر زیبایی از شهر را می توان از بالای برج ناقوس این کلیسا نظاره کرد. برای بالا رفتن از برج ناقوس کلیسا بایستی 133 پله مارپیچی را پشت سر بگذارید. در طول سفر خود به وارنا برای اینکه وقتتان به بهترین وجه ممکن بگذرانید می توانید از تورهای بسیار مفرح و شادی که در شهر فروخته می شوند بهره ببرید.

این جا بعد از کلیسای جامع الکساندر نوسکی در صوفیه بزرگ ترین کلیسای کشور به حساب می آید.

تفریحات ساحلی

در این روزهای گرم تابستان هیچ چیز مانند شنا کردن در دریا و دراز کشیدن روی ماسه های طلایی حال آدم را خوب نمی نماید. افراد بسیاری برای سپری کردن تعطیلاتی رویایی به شهر وارنا می آیند. برای آشنایی با وارنا باید بگوییم که این شهر پر از هتل های مختلف است که بسیاری از آن ها خدمات آل و یوآل ارائه می نمایند و شما می توانید در حال استراحت انواع خوراکی های خوشمزه را بخورید و نوشیدنی های خنک را امتحان کنید.

هتل ها معمولا دسترسی آسانی به ساحل دارند، هتل های گران تر ساحل اختصاصی خودشان را هم دارند و البته اگر هم از ساحل دور باشید اتوبوسی ارزان شما را به سواحل مختلف شهر می رساند.

علاوه بر آن انواع و اقسام تفریحات دریایی و آبی در شهر براه است و جوان تر ها با آن ها روزهایی شاد و هیجان انگیز را تجربه می نمایند.

غذاهای بلغاری

نمی گردد از آشنایی با وارنا سخن گفت و صحبت از غذاهای لذیذ آن به میان نیاورد. آشپزی کشور بلغارستان تاثیرات زیادی از مناطق بالکان، ترکیه و یونان گرفته است و البته همه چیز به سلیقه خودشان درآمده. در این شهر لبنیات بسیار با کیفیت هستند و البته گوشت هایشان هم اکثرا محلی و تازه است.

بلغاری ها تقریبا در هر غذایی از ماست و پنیر مشهورشان سیرنه استفاده می نمایند که باعث شده علاقه مندان به گیاهخواری هم گزینه های لذیذ زیادی پیش روی خود داشته باشند.

جاذبه های تاریخی

اگرچه وارنا شهر ساحلی است و بیشتر برای استفاده از آفتاب دلپذیر و ماسه های طلایی اش به آن سفر می نمایند اما دیدنی های تاریخی زیادی نیز دارد که می توانید زمانی را هم برای تماشای آن ها اختصاص دهید.

انواع موزه ها که محلی فوق العاده برای آشنایی با وارنا و سرگذشت شهر هستید و می توانید اطلاعات خوبی درباره تاریخ منطقه نیز کسب کنید. در کنارشان هم حمام های رومی وارناقرار دارد که سال 100 میلادی ساخته شده اند هنوز که هنوز است ساختار اولیه خود را حفظ نموده اند.

شبکه ای پیچیده و پر رمز و راز که از دوران روم باستان به جا مانده است.

پارک های آبی

ممکن است گروهی افراد از سپری کردن هر روزشان در کنار ساحل خسته شوند (که البته برای آن هایی که به زندگی در شهرهای شلوغ و پر سر و صدا عادت نموده اند بعید است) و بخواهند کمی هیجان را هم در سفر تجربه نمایند. یا کوچک تر ها را راضی نمایند. برای آشنایی با وارنا باید بگوییم که این جا پارک های آبیی وجود دارد که با رفتن به آن ها شور و هیجان را نیز تجربه می کنید. بزرگ ترین پارک آبی وارنا آکوا پلیس نام دارد و یکی از زیباترین پارک های ابی شرق اروپا است.

اگر شما هم درباره آشنایی با وارنا پیشنهادی دارید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 331

به "وارنا یک تفریحگاه ساحلی ارزان در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارنا یک تفریحگاه ساحلی ارزان در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید