چطور از پکن به شانگهای برویم؟

به گزارش مجله آیرخ، سفر پکن به شانگهای

اگر در تور چین شرکت کرده باشید، عموما از هر دو شهر پکن و شانگهای بازدید خواهید نمود اما باید راستا بین دو شهر را بپیمایید. راستا 1200 کیلومتری بین پکن تا شانگهای برای بسیاری از گردشگرانی که قصد دیدن هر دو شهر عظیم و معروف چین را دارند، به روش های مختلفی طی می گردد. برخی از گردشگران به سراغ پروازهای بین دو شهر می فرایند و برخی از قطار استفاده می نمایند. اتوبوس هم به عنوان یک وسیله نقلیه سنتی و همیشگی همچنان صندلی خود را در میان انواع وسایل حمل و نقل حفظ کرده است. در سفر پکن به شانگهای و در مجله گردشگری خبرنگاران تمام وسایل حمل و نقل را برایتان تعیین و هر یک را با جزئیات معرفی می کنیم.

چطور از پکن به شانگهای برویم؟

آنچه که در این مطلب مجله گردشگری خبرنگاران می خوانید

پرواز از پکن به شانگهای | اتوبوس های سفر پکن به شانگهای | انتخاب قطار برای سفر به شانگهای از پکن | امکانات درون قطارهای سریع السیر | انواع قطارها در راستا بین پکن تا شانگهای | مدارکی که برای خرید بلیط قطار یا بلیط هواپیما در چین | سایت های فروش بلیط در شرق دور | خلاصه مطالب

پرواز از پکن به شانگهای

یکی از روش های آسان و راحت برای طی راستا دو شهر پکن به شانگهای، پروازهای داخلی هستند و می توان راحتی آن را با قطارهای سریع السیر چین مقایسه نمود. در سفر پکن به شانگهای می توانید پروازهای متعددی را پیدا کنید که شما را بین این دو شهر، جا به جا می نمایند. پروازهایی که در ساعت های مختلفی از شبانه روز انجام می شوند. اگر بخواهیم ایرلاین های چینی را نام ببریم که این پرواز را دارند باید به ایرلاین هایی مانند چاینا ایسترن (China Eastern)، چاینا ساترن (China Southern)، هاینان ایرلاینز (Hainan Airlines)، ایر چاینا (Air China)، جونیائو ایرلاینز (Juneyao Airlines) و تعدادی دیگر اشاره کنیم.

برای قیمت این پرواز ها هم بایستی اشاره ای کوچک داشته باشیم. با این حال به خاطر داشته باشید که هر ساله ممکن است به دلایل مختلف این قیمت ها تغییر نماید. تنها برای اینکه حدود قیمت ها را داشته باشید، می گوییم. قیمت ها در پرواز مستقیم در سفر پکن به شانگهای از 100 دلار تا 250 دلار آغاز می شوند.

اگر برای طی راستا بین این دو شهر توریستی تصمیم گرفتید تا پرواز را انتخاب نمایید، در حدود 2 ساعت و نیم در آسمان خواهید بود.

همچنین برای این پروازها باید به فرودگاه های پکن بروید. فرودگاه کاپیتال پکن مد نظر ماست. در شانگهای هم وارد فرودگاه هایی مانند فرودگاه هونگجیائو شانگهای یا فرودگاه پودونگ خواهید شد. در هنگام خرید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه های شانگهای حتما دقت داشته باشید و فرودگاهی را انتخاب کنید که تا محل اقامت شما، مسافت کمتری دارد.

اتوبوس های سفر پکن به شانگهای

در کل روش دیگری هم برای طی راستا پکن به شانگهای وجود دارد. در چنین سفری می توانید از اتوبوس هم بهره ببرید. هر چند که این روش و وسیله نقلیه به نسبت دیگر وسایل حمل و نقل عمومی و بین جاده ای راحت نیست و مسائل خودش را دارد. راستای که باید با اتوبوس طی نمایید، حدود 1280 کیلومتر فاصله دارد. اگر تصمیم گرفتید که این راستا را با اتوبوس طی کنید، بایستی خود را برای سفری 18 تا 20 ساعته آماده کنید.

سفر پکن به شانگهای با اتوبوس چندان کار راحتی نیست، گر چه می توان از آن به عنوان ارزان ترین راستا و روش برای جا به جا شدن بین این دو شهر نام برد.

از این اتوبوس ها با نام اتوبوس های مسافت طولانی هم نام می برند. چرا که درون آن ها به جای جایگاه با ردیفی از تخت های دو طبقه روبرو خواهید شد.

انتخاب قطار برای سفر به شانگهای از پکن

از جذاب ترین و جالب ترین وسایلی حمل و نقل عمومی در چین، قطارها هستند. راستا راه آهن بین پکن و شانگهای که به آن راستا راه آهن جینگهو (Jinghu Railway) نیز گفته می گردد، یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین راستاها در این کشور است. در واقع قطارهای چین را می توان جزوی از جاذبه های توریستی چین دانست. قطارهای سریع السیر چین در جهان تک بوده و بیشترین سرعت را در میان قطارهای جهان دارند. به همین دلیل در تور چین یا در کل در سفر چین به شما گردشگران و خوانندگان پیشنهاد می دهیم که قطار را انتخاب کنید.

اینجا هم فال است و هم تماشا! هم راحتی و امنیت را دارید و هم سریع به مقصد می رسید. همچنین هزینه ای به نسبت کمتر از پرواز می پردازید. سریع تر از اتوبوس هم به شانگهای می رسید. برای راستا برگشت نیز می توانید از همین وسیله نقلیه بهره ببرید.

اطلاعات کلی قطارهای چین

قطارهای بسیار سریع یا همان قطارهای سریع السیر چین با سرعت بسیار بالایی حرکت می نمایند. راه آهن پکن تا رسیدن به شانگهای یکی از شلوغ ترین راه آهن ها در چین است. این قطارها در طول راستا و قبل از رسیدن به شانگهای از شهرهای معروف چین مانند تایتجین، جینان، نانجینگ و سوژو هم عبور می نماید. در نتیجه اگر قصد سفر به هر یک از این شهرهای بین راهی را دارید، باز هم می توانید قطار را انتخاب کنید. انواع مختلفی از قطارهای سریع السیر وجود دارد. هم به طور خلاصه و هم با اطلاعات جامع تری می توانید راجع به این قطارها دانسته و سفر پکن به شانگهای خود را دنبال کنید. بلیط یک طرفه چنین قطارهایی، بسته به نوع آن از 23 دلار آغاز شده و تا 270 دلار هم می رسد.

اگر در پکن هستید، برای سوار شدن به قطارها باید خود را به ایستگاه راه آهن جنوبی پکن یا ایستگاه راه آهن پکن برسانید.

مقصد نهایی قطارها هم به ایستگاه راه آهن شانگهای یا ایستگاه راه آهن هونجیائو-شانگهای خواهد بود.

امکانات درون قطارهای سریع السیر

در مجموع اگر قطار سریع السیر با عنوان G/D (همان جایگاه درجه دو، جایگاه درجه یک و قطارهای تجاری) را انتخاب نمایید، سفر شما بین 4 ساعت و نیم تا 5 ساعت و نیم طول می کشد. تمام این قطارها، تهویه مطبوع، سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی، جایگاه های راحت و تخت شو دارد. هر روزه 50 قطار سریع السیر از پکن به سمت شانگهای حرکت می نمایند.

امکانات قطارهای G/D بسیار مشابه یکدیگر هستند. تمام قطارهایی که بیشتر از 6 ساعت در راه هستند، حتما تخت های نرم و راحت تعبیه شده است. برای هر واگن سرویس های بهداشتی بسیار تمیز و به شیوه اروپایی (فرنگی) فراهم شده است. جدای از امکانات درون قطارها، ایستگاه های راه آهن ورودی و خروجی هم بسیار شیک و مدرن هستند. همچنین ایستگاه های بین راهی بسیار کمی دارند. در نتیجه توقف کمتر، زودتر به مقصد می رسند.

جدای از سفر پکن به شانگهای با این قطارها می توانید برای دیگر شهرهای چین نیز بلیط تهیه کنید. از پکن به شهرهایی مانند شیان و تیانجین نیز می توانید قطار بگیرید. در دیگر راستاهای کشور چین مانند شانگهای به هانگژو و شانگهای به نانجینگ هم این قطارها حرکت دارند.

از دیگر امکانات درون قطارها، می بایست به واگن رستوران اشاره نمود. در هر واگن سرویس آب جوش و آب سرد برای انواع نوشیدنی ها فراهم بوده و سرویس بهداشتی مخصوص برای بچه ها و البته افراد ناتوان در دسترس است.

قطارهای مدل T

این نوع قطارها به همراه قطارهای مدل Z نیز در چین وجود دارند که در دیگر راستاها حرکت می نمایند. اگر به غیر سفر پکن به شانگهای می خواهید به دیگر شهرهای معروف و توریستی چین مانند شیان بروید، می توانید بلیط این قطارها را خریداری کنید. سرعت حرکت این قطارها، 140 کیلومتر بر ساعت است.

قطارهای معمولی در این راستا

نام قطارهای معمولی چین با حرف اختصاری T نشان داده می گردد. این قطارها، راستا پکن به شانگهای را طولانی تر و بین 12 تا 20 ساعت طی می نمایند. همچنین جایگاه های راحتی ندارند اما می توانید بلیط تخت های آن را خریداری کنید.

انواع قطارها در راستا بین پکن تا شانگهای

قطار سریع السیر: قطارهای مدل G و قطارهای مدل D

حرف G در مدل قطارها از کلمه Gaotie گرفته شده است. حررف D نیز مخفف کلمه Dongche است. این دو نوع قطار از محبوب ترین و شلوغ ترین نوع قطارها در چین هستند. مدل ساخت آن ها بسیار جدید و مدرن بوده و ظاهری به کلی متفاوت تر از دیگر قطارهای چین دارند. همچنین سرعت، امکانات رفاهی و خدمات آن ها نیز بسیار متفاوت است. همچنین ایستگاه های ورودی و خروجی آن ها نیز با هم متفاوت هستند.

قطارهای مدل G سریع ترین قطار در چین است که می تواند به سرعت 380 کیلومتر در ساعت برسد. هر چند که حداکثر سرعت قطارهای سریع السیر چین 380 کیلومتر بر ساعت بوده و چنین طراحی بی نظیری دارند اما تنها 200 یا 250 کیلومتر بر ساعت حرکت می نمایند. حرکت این نوع قطار در طول روز است.

قطارهای مدل D دومین قطار سریع السیر در چین و البته جهان بوده که قیمت هایی ارزان تر از مدل G دارند. همچنین مسافت بین پکن و شانگهای را با سرعت 170 تا 200 کیلومتر بر ساعت طی می نمایند. قطارهای نوع D شبانه حرکت می نمایند. در طول شب تنها 2 قطار برای راستا پکن به شانگهای وجود دارد.

  • نکته: یادتان باشد که ایستگاه راه آهن جنوبی پکن از مرکز شهر فاصله بسیار زیادی دارد که قطار شبانه شماره D709 از آن حرکت دارد. اگر می خواهید به مرکز شهر پکن یا شانگهای نزدیک تر باشید، دیگر قطارهای شبانه را انتخاب کنید.

جایگاه های قطارهای G و D

در هنگام خرید بلیط قطار در چین می توانید از میان جایگاه های درجه یک، درجه دو، بیزینس کلاس و جایگاه های سوپریور بلیط خود را انتخاب کنید. برخی از قطارهایی که شبانه حرکت می نمایند و از نوع D هستند، تخت های نرم تر و راحت تری دارند. کوپه ها به صورت 4 جایگاه طراحی شده اند. همچنین برخی از کوپه های دولوکس با تخت های راحت تر، 2 نفره هستند. در کابین های درجه یک، گر چه هر یک از جایگاه ها به صورت مجزا طراحی شده اند اما روبروی یکدیگر قرار گرفته اند. به این صورت که هر چهار جایگاه، به صورت دو به دو روبروی یکدیگر هستند و در میان آن ها میز بسیار عظیمی طراحی شده تا مسافران راحتی بیشتری داشته باشند.

در قطارهای درجه دو نحوه چیدمان جایگاه ها به گونه دیگری ست. در یک سمت 3 جایگاه و در سمت دیگر 2 جایگاه عظیم و با تمام امکانات قرار گرفته اند. در قطارهای بیزینس کلاس، چیدمان جایگاه ها در هر کوپه و واگن متفاوت است. برخی از قطارها، واگن هایی با جایگاه های ویژه دارند که در واقع همان جایگاه های راحت بیزینس کلاس هستند. این کوپه ها پنجره های بسیار عظیم دارند و از جاذبه های این نوع قطار این است که مسافران می توانند نحوه کار راننده قطار را هم ببینند. راستی برای رزرو هتل در شانگهای می توانیدبه وب سایت خبرنگاران مراجعه بفرمایید.

مدارکی که برای خرید بلیط قطار یا بلیط هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگری احتیاج دارید:

مدارک شناسایی کلی حتما باید همراه شما باشد. چرا که با مشخصات بر روی بلیط تطبیق داده می گردد. تمامی گردشگران خارجی که وارد چین می شوند، از جمله ایرانی ها بایستی پاسپورت خود را در هنگام خرید بلیط به همراه داشته باشند. این قوانین به صورتی است که حتی ساکنین هنگ کنگ، ماکائو و تایوان هم بایستی مجوز عبور نیز به همراه داشته باشند.

سایت های فروش بلیط در شرق دور

در کشور چین از حدود سال 2018 سایت های رسمی فروش بلیط آنلاین راه اندازی شده است. با این وجود دو سایت هستند که نه تنها برای چین بلکه در دیگر کشورها مانند تایلند، ویتنام، مالزی، لائوس و کامبوج هم می توانید از آن ها استفاده نمایید. نام این سایت ها را در ادامه بخوانید:

سایت جستجو، رزرو و خرید بلیط هواپیما: 12 go.asia و Baolau

حتما پس از خریداری بلیط ها، آن را پرینت بگیرید و با خود به همراه داشته باشید.

خلاصه روش های سفر پکن به شانگهای که در این مطلب خواندید

راستا بین پکن به شانگهای چقدر طول می کشد؟

  • اگر پرواز را انتخاب کنید، سفر شما حدود 2 ساعت و نیم زمان می برد.
  • اگر با قطار این راستا را طی نمایید، بین 5 تا 20 ساعت (بسته به نوع قطار) در راه خواهید بود.
  • اگر اتوبوس را انتخاب کنید، سفر پکن به شانگهای شما حدود 20 ساعت زمان می برد.

مسافت سفر بین این دو شهر چند کیلومتری است؟

  • راستا مسافرتی بین پکن و شانگهای با اتوبوس یا قطار حدود 1300 کیلومتر است. با هواپیما این مسافت به 1100 کیلومتر کاهش می یابد.

هزینه سفر از پکن به شانگهای چقدر می گردد؟

  • اگر هواپیما را انتخاب کنید، باید هزینه ای در مابین 100 تا 230 دلار بپردازید.
  • هزینه سفر با قطار نیز بسته به نوع قطاری که انتخاب می کنید، از 23 دلار آغاز شده و تا 270 دلار ادامه می یابد.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1126

به "چطور از پکن به شانگهای برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از پکن به شانگهای برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید