یاری های اولیه گوش درد بچه ها

به گزارش مجله آیرخ، تعطیلی تابستان فرصت مناسبی است تا با بچه ها به سفر برویم. اگر در حین مسافرت با هواپیما به خصوص موقعی که هواپیما بلند می گردد، خودتان یا کودک شما دچار گوش درد شدید، مطلع باشید که این مشکل به دلیل تغییر ناگهانی فشار هوا است. گاهی این حالت را هنگام عبور از تونل هم تجربه نموده اید.

یاری های اولیه گوش درد بچه ها

یاری های اولیه گوش درد بچه ها

تعطیلی تابستان فرصت مناسبی است تا با بچه ها به سفر برویم. اگر در حین مسافرت با هواپیما به خصوص موقعی که هواپیما بلند می گردد، خودتان یا کودک شما دچار گوش درد شدید، مطلع باشید که این مشکل به دلیل تغییر ناگهانی فشار هوا است. گاهی این حالت را هنگام عبور از تونل هم تجربه نموده اید.

مکیدن آب نبات (همان آب نباتی که پیش از برخاستن هواپیما مهماندار به شما تعارف می نماید) به برطرف این مشکل یاری می نماید. اما برای باز شدن گوش ها و کاستن از فشار هوا، می توانید از فرزندتان بخواهید پره های بینی اش را با دست بگیرد (مانند حالت فین کردن) و سپس دهانش را ببندد و لب هایش را باد کند. نگران نباشید این مشکل برطرف می گردد. اما گذشته از این اتفاق ساده، اگر فرزند شما مشکل گوش درد دارد می توانید با گرفتن یک وقت ویزیت خیال خودتان را راحت کنید.

می توانید کودک خود را در جای راحتی بخوابانید. اگر با دراز کشیدن، گوش دردش بدتر شد او را بنشانید و پشت سرش بالش بگذارید. یکی از اقدامات تسکین دهنده، گرم کردن گوش با کیسه آب گرم است. کیسه آب گرم را داخل حوله ای بپیچید و آن را روی بالش گذاشته و از بچه بخواهید تا گوش دردناکش را روی حوله بخواباند و استراحت کند. یادتان باشد قطره ای داخل گوش نریزید یا داروی بدون تجویز استفاده نکنید. در ضمن از وارد کردن گوش پاک کن و سوزن و این جور چیزها هم به درون گوش پرهیز کنید که خطرش واقعا زیاد است.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1978

به "یاری های اولیه گوش درد بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های اولیه گوش درد بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید