کو به شایعه خودروی الکتریکی اپل و هیوندای سوخت تازه ای تزریق کرد

به گزارش مجله آیرخ، مینگ چی کو که یکی از شناخته شده ترین تحلیلگران مسائل اپلی به حساب می آید، به تازگی شایعه های جدیدی درباره همکاری اپل و شرکت خودروسازی هیوندای منتشر و تأیید کرده که این دو در حال ساخت یک خودروی تمام الکتریکی هستند. در این گزارش که وب سایت AppleInsider هم از آن و از قول Kuo نقل کرده، اولین خودروی اپل قرار است بر پایه پلتفرم E-GMP هیوندای باشد که به صورت اختصاصی برای خودروهای تمام الکتریکی ساخته شده است.

کو به شایعه خودروی الکتریکی اپل و هیوندای سوخت تازه ای تزریق کرد

پلتفرم E-GMP اولین بار در سال گذشته معرفی گشت و انتظار داریم اولین خودروهای تمام الکتریکی هیوندای برای سال جاری میلادی هم روی همین پلتفرم ساخته شوند. هیوندای عقیده دارد که این پلتفرم می تواند به ساخت خودروهای الکتریکی که می توانند 500 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیمایند بیانجامد. همچنین هیوندای در این پلتفرم می تواند از باتری هایی استفاده کند که از شارژ سریع بهره می برند و می توان هشتاد درصد ظرفیت آن ها را در مدت 18 دقیقه شارژ کرد. البته عملکرد نهایی خودرو، تنها وابسته به این پلتفرم و باتری ها نیست و مثلا موتور یا موتورها و طراحی کلی خودرو هم حائز اهمیت خواهند بود.

همچنین Kuo ادعا می کند که اولین خودروی اپل با همکاری با هیوندای ساخته می شود اما در ساخت خودروهای دیگر این شرکت ممکن است شرکت های دیگری مثل جنرال موتورز و یا گروه PSA هم دخیل باشند. در هر صورت اپل برای ورود به چنین بازاری نیاز دارد تا زنجیره تأمین بزرگی به کمک خودروسازان دیگر بسازد تا بتواند خودروهای خود را تولید کند.

فعلا که Kuo می گوید هیوندای توانسته در طراحی قطعات و تولید، گوی سبقت را از همه رقبایش برباید و خیال اپل را راحت کند. شرکت زیرمجموعه هیوندای یعنی Kia هم قرار است وظیفه تولید خودروهای اپل در خاک آمریکا را بر عهده بگیرد.

ماه گذشته خود شرکت هیوندای هم در مصاحبه با خبرگزاری های محلی در کره جنوبی تأیید کرده بود که در حال مذاکره با اپل است اما مدت کوتاهی بعد، این خبر را تکذیب کرد. در بیانیه تکذیب هیوندای این طور اعلام شد که این شرکت درخواست های از طرف شرکت های مختلف برای توسعه خودروهای الکتریکی دریافت کرده اما هنوز هیچ تصمیمی برای ساخت یک خودرو به صورت رسمی گرفته نشده است.

خبرگزاری رویترز هم به تازگی فاش کرده که در رابطه با همکاری اپل و هیوندای، در بین رهبران هیوندای چند دستگی به وجود آمده است. یکی از مدیران ارشد هیوندای که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفت: ما بر سر چگونگی انجام این کار و این که آیا اصلا این همکاری خوب است که شکل بگیرد یا نه، دلخوری هایی داریم. ما شرکتی نیستیم که برای دیگر شرکت ها خودرو بسازیم. این طور هم نیست که کار کردن با اپل همیشه نتیجه فوق العاده ای داشته باشد.

در هر صورت، Ming-Chi Kuo که فکر می کند اولین خودروی اپل با همکاری با هیوندای ساخته می شود و تاریخ احتمالی که برای عرضه اولین خودروی اپل به بازارها اعلام کرده، سال 2025 است. شما درباره این موضوع چه فکر می کنید؟ آیا اپل می تواند غولی مثل تسلا که در این بازار حسابی جا دوانده را به چالش بکشد؟

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1646

به "کو به شایعه خودروی الکتریکی اپل و هیوندای سوخت تازه ای تزریق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کو به شایعه خودروی الکتریکی اپل و هیوندای سوخت تازه ای تزریق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید