2 هتل در سوادکوه احداث می گردد، کاهش حریم رودخانه زیرآب

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران، سعید یزدانی، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان دو حوزه مهم گردشگری در شهرستان را طبیعت گردی و گردشگری مذهبی برشمرد و با بیان اینکه سازوکار گردشگری در شهرستان مهیا نبوده و ایجاد آن نیازمند زمان است، اضافه نمود: حضور گردشگر در شهرستان نیازمند ابزارهایی چون هتل و مکانی برای اقامت است و تاکنون دو مجوز هتل در شهرستان صادر شد.

2 هتل در سوادکوه احداث می گردد، کاهش حریم رودخانه زیرآب

فرماندار سوادکوه، از دیگر ابزارهای لازم برای رونق گردشگری به برندسازی اشاره نمود و با بیان اینکه سوادکوه دارای مکان های تاریخی مهمی برای جذب گردشگر است، بازتعریف و شناسنامه دار شدن این اماکن را ضروری خواند و اضافه کرد: سوادکوه مسیری برای عبور گردیده و باید ابزارهای توقف گردشگر را با برندسازی ایجاد کرد.

وی توقف چند ساعته قطار گردشگری در سوادکوه را عامل ایجاد درآمد برای شهرستان ندانست و بر شب اقامت این گردشگران تأکید کرد و اضافه کرد: برای ترغیب تورهای ریلی به شب اقامت در شهرستان مقرر شد تا اماکن اقامتی تا 30 درصد تخفیف درنظر گیرند.

یزدانی با بیان اینکه بیمارستان شهدای زیراب یک بیمارستان عمومی است و از بیمارستان عمومی نباید انتظار خدمات دهی در سطح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی را داشته باشیم، بر تغییر نگرش مردم در این زمینه تأکید کرد.

وی با اشاره به چهار عمل اصلی بیمارستان عمومی در حوزه عمومی، اطفال، زنان و بیهوشی، دو مشکل عمده بیمارستان شهدا زیراب را اتمام قرار داد متخصص زنان و بیهوشی برشمرد و با اشاره به اهمیت متخصص بیهوشی و کمبود آن در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پیگیری و جانشینی به موقع متخصص بیهوشی را لازم دانست.

مقام عالی دولت در شهرستان سوادکوه یکی از ابزارهای مهم بر نظارت و درست بودن عملکرد یک مدیر را رضایت اجتماعی از مدیر برشمرد و اضافه کرد: مدیرانی که نتوانند همراه باشند، جابجا خواهند شد.

فرماندار سوادکوه از کاهش حریم رودخانه زیرآب به 24 متر اطلاع داد و اضافه کرد: این امر در استان کارشناسی شد و برای اعلام نظر نهایی به تهران فرستاده گردیده و منتظر پاسخ هستیم.

وی اعتبار تصفیه خانه دراسله را برای سال جاری 700 میلیون تومان و برای سال گذشته 500 میلیون تومان خاطرنشان کرد و اضافه کرد: مقرر شد تا آبفا شهری تا سه سال بعد از کلنگ زنی این تصفیه خانه را به بهره برداری برساند و کار آغاز و تجهیز کارگاه انجام گردیده است.

وی در رابطه با گرفتن عوارض در روستاهای گردشگر پذیر شهرستان به منظور ارائه خدمات و جمع آوری زباله با بیان اینکه نگاه به محیط زیست نه دولتی بلکه باید عمومی و مردمی باشد، بر ضرورت شکل گیری سازمان های مردمنهاد محیط زیستی تأکید کرد.

وی در رابطه با وضعیت زمین فوتبال زیراب گفت: سال جاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای چمن مصنوعی آن مصوب گردیده و تسطیح آن نیز طی 4 روز آینده به اتمام می رسد اما رانشی شدن بخشی از منطقه کار را با مشکل روبرو نموده است.

یزدانی با اشاره به بلاکشت بودن برخی زمین های کشاورزی شهرستان، زمین را یکی از منابع اشتغال و درآمدزایی برشمرد و از جمله طرح های ترغیب برای افزایش سطح زیر کشت به منظور ایجاد اشتغال و افزایش درآمد به طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار، پرورش ماهی و زالو زالو، افزایش کشت کلزا به دلیل صرف اقتصادی آن اشاره نمود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 12

به "2 هتل در سوادکوه احداث می گردد، کاهش حریم رودخانه زیرآب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 هتل در سوادکوه احداث می گردد، کاهش حریم رودخانه زیرآب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید