220 دوربین در کاخ سعدآباد روشن شد

به گزارش مجله آیرخ، معاون فنی و اجرایی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از اجرای پروژه ارتقاء و تکمیل سیستم های حفاظت الکترونیکی و نظارت تصویری موزه ها، مخازن، معابر و محوطه سعدآباد اطلاع داد.

220 دوربین در کاخ سعدآباد روشن شد

ایسنا: محمدابراهیم لاریجانی به ایسنا گفت: یکی از پروژه های مهمی که از محل بودجه سال 1399 در دستور کار مجموعه سعدآباد نهاده شد، ارتقاء، به روزرسانی و تکمیل سیستم های حفاظتی الکترونیکی و نظارت تصویری موزه ها، مخازن، معابر و محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بود.

او اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از ابنیه تاریخی و اشیاء و اموال فرهنگی و نظر به گستردگی مجموعه و ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین با امکان ثبت وقایع و ذخیره تصاویر، اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال از محل ردیف های بودجه ای سال 99 که تا خاتمه شهریور سال جاری امکان جذب و هزینه داشت، برای این کار اختصاص یافت که به وسیله فرآیند قانونی و سامانه معاملات دولت، این اقدام صورت گرفت و هم اینک، این پروژه مراحل خاتمهی خود را طی می نماید.

لاریجانی گفت: با اقدام اخیر، مجموعا بیش از 220 دوربین به همراه تجهیزات و متعلقات فنی مربوطه، در بیش از 20 بنای تاریخی و ساختمان اعم از موزه، مخزن نگهداری اموال فرهنگی و بعلاوه در معابر اصلی و نقاط مهم در محوطه، نصب و راه اندازی شده است.

به گفته معاون فنی و اجرایی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، با اجرای این پروژه پس از سال ها، تمام موزه ها و مخزن های سعدآباد به سیستم های حفاظت الکترونیکی و نظارت تصویری مجهز شدند و هیچ ابنیه مهم و واجد ارزشی در مجموعه سعدآباد فاقد سیستم حفاظت الکترونیکی نیست.

او ادامه داد: با ایجاد اتاق کنترل و مانیتورینگ مجموعه، امکان رصد همزمان تمام دوربین ها، ضبط تصاویر، زوم مناسب، چرخش و تغییر برای دوربین ها، به صورت متمرکز فراهم شده است که در فازهای بعدی می تواند به لحاظ کمی و کیفی، ارتقاء بیشتری یابد.

لاریجانی اعلام کرد: ان شاء الله از محل اعتبارات سال 1400 موضوع تکمیل و ارتقای سیستم های اعلام سرقت، اعلام حریق، سنسورهای لمس اشیاء، سنسورهای عدم رعایت فاصله مجاز بازدیدکنندگان با اشیاء و ویترین ها و بعلاوه تجهیزات کنترل رطوبت، دما و واکنش های شیمیایی به ویژه در بعضی موزه ها که اشیاء حساس به این عوامل محیطی دارند و سایر فناوری های نوین در عرصه موزه داری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1963

به "220 دوربین در کاخ سعدآباد روشن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "220 دوربین در کاخ سعدآباد روشن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید