بازسازی منزل: 5 ایده ناب برای بازسازی دکوراسیون خانه و آشپزخانه

به گزارش مجله آیرخ، برای همه ما پیش اومده که در برهه هایی از زندگی، از محل سکونت خودمون رضایت کامل نداشته باشیم. گاهی وجود یک دیوار اضافی یا قدیمی بودن کابینت ها فکر ما رو مشغول می کنه. به ویژه در ایّام آخر سال که تغییر و تحول در ابعاد مختلف زندگی انسان پررنگ می شه!

بازسازی منزل: 5 ایده ناب برای بازسازی دکوراسیون خانه و آشپزخانه

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

از طرفی در شرایط مالی حال حاضر، جابجایی و تغییر محل زندگی کاری سخت و شاید غیر ممکن به حساب میاد. پس مجبوریم با هر چه هست بسازیم و با بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه و آشپزخانه، تغییرات موثری در محیط زندگی ایجاد کنیم تا تازگی و طراوت دوباره ای به فضا و روان خودمون ببخشیم. در این مطلب، ایده هایی مجذوب کننده و متنوع برای بازسازی دکوراسیون منزل به شما پیشنهاد می دیم. امیدواریم این ایده های پرکاربرد رو در قسمت های مختلف منزل خودتون پیاده سازی کنین.

آیا تمام ایده ها بازسازی احتیاج به هزینه های زیادی دارند؟

چطوره اوّل تکلیفمون رو با این تصور نادرست راجع به بازسازی روشن کنیم؟!

لازمه بدونین یکی از تصورات رایج و البته غلط در خصوص بازسازی، گران قیمت بودن بازسازی هست. در حالی که گاهی می شه با حداقل امکانات و هزینه، تحولاتی اساسی در منزل ایجاد کرد. برای این کار فقط احتیاج است تا با یکسری ایده ها و ترفندهایی آشنا باشیم که البته در ادامه همین مطلب 5 تا از همین ایده ها رو آوردیم.

ما این ایده ها رو از سایت سلام ساختمان برای شما جمع آوری و خلاصه کردیم. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای ارائه خدمات ساختمانی و به طور خاص دکوراسیون داخلی، کابینت، کمد و نقاشی هست که متخصص حرفه ای شهر شما رو بهتون معرفی می کنه. بعد از خوندن این 5 ایده می تونین برای تماشا نمونه های بیشتر، به سایت سلام ساختمان هم مراجعه کنین.

5 ایده مجذوب کننده و دوست داشتنی در بازسازی دکوراسیون و آشپزخانه!

بریم سر اصل مطلب! در این قسمت، پنج ایده ی کلی و ناب رو که در بخش های مختلف دکوراسیون خانه و آشپزخانه به کار می ره، خدمت شما ارائه می دیم. این 5 ایده عبارت اند از:

  1. ایده بازسازی کابینت ها
  2. ایده بازسازی کف
  3. ایده مربوط به رنگ ها در بازسازی
  4. ایده و جادوی نورپردازی در بازسازی!
  5. ایده تغییر و جابجایی وسایل منزل در بازسازی

در ادامه هر یک از این ایده های مجذوب کننده و کاربردی رو به صورت دقیق تر با هم آنالیز می کنیم.

1. ایده بازسازی کابینت ها

بازسازی و ایجاد تحول در آشپزخانه، یکی از موثرترین تغییرات در کل خانه به شمار می ره و در این بین، بازسازی کابینت مهم ترین عنصر اون به حساب میاد. چرا؟!

چون در آشپزخانه ها، به ویژه در طراحی های مدرن که از اپن یا جزیره استفاده میشه، کابینت ها بخش اعظم توجه ها رو به خودشون معطوف می کنن. پس واجب است که از اوّلین عناصر در بازسازی به شمار بیان.

اما… تنها مسئله ای که وجود داره این هست که:

با توجه به گران قیمت بودن کابینت، امکان تعویض مرتب اون وجود نداره. پس اگه بودجه کافی برای تعویض کابینت های قدیمی منزل خودتون رو ندارین، امّا دلتون یک تغییر اساسی می خواد، دو پیشنهاد برای شما داریم:

  1. رنگ آمیزی کابینت

رنگ آمیزی کابینت پیشنهاد فوق العاده ای هست! رنگ هایی با جنس متفاوت و تنوع بالا در بازار هستن که می تونن بسته به جنس کابینت شما و رنگی که در نظر دارین، برای بازسازی کابینت به کار برن.

  1. تعویض درب کابینت

پیشنهاد دوم در بحث بازسازی کابینت، تعویض درب کابینت بدون تغییر دادن بدنه هست. اینجوری هم می تونین ظاهر کار رو تغییر بدین، هم از بازسازی های اساسی تر و صرف هزینه های گزاف جلوگیری کنین.

2. ایده بازسازی کف

کف هر فضا، از اوّلین قسمت هایی هست که در بدو ورود به چشم میاد. پس با عنصری موثر روبرو هستیم که احتیاجمند توجه ویژه هست! همون طور که آگاه هستین، به طور کلی این مصالحِ زیر، برای کف ساختمان به کار می رن:

  • پارکت
  • سرامیک
  • لمینیت
  • موکت
  • سنگ و …

شما می تونید بسته به بودجه و کاربردی که مد نظرتون هست، از این متریال ها برای ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون خانه و آشپزخانه یاری بگیرین تغییر کفپوش حتی می تونه فقط در یک بخش از منزل به کار بره تا تنها همون بخش از یکنواختی خارج بشه و البته در هزینه ها هم صرفه جویی بشه.

برای مثال:

می تونیم از موکت فقط برای اتاق کودک استفاده کنیم و یا کف پوشی قابل شستشو رو فقط برای کف آشپزخانه نصب کنیم.

ضمناً بد نیست بدونید که سلام ساختمان می تونه به شما برای انتخاب متریال و نصاب حرفه ای، مشاوره تلفنی رایگان ارائه بده.

3. ایده مربوط به رنگ ها در بازسازی

تغییر رنگ دیوارها، کاغذهای دیواری، کمدهای دیواری و سایر سازه های چوبی، نقاشی مجدد سقف و … از جمله کارهایی هستن که می تونن دکوراسیون منزل شما رو موقع بازسازی به کلی تغییر بدن، طوری که انگار وارد منزل دیگه ای شده باشین! فقط کافیه در انتخاب رنگ جسور باشید و از روتین های ذهنی خودتون فاصله بگیرین.

استفاده از رنگ های نزدیک به هم ، می تونه تونالیته آرامش بخش و چشم نوازی ایجاد کنه. از طرفی رنگ های متضاد هم هیجان و انرژی مضاعفی به منزل شما میارن. انتخاب با شماست که چه طیف رنگی رو مناسب منزلتون می دونین.

  1. ایده و جادوی نورپردازی در بازسازی!

نورپردازی، به تنهایی، می تونه کار میلیون ها تومان بازسازی و تغییر دکوراسیون رو انجام بده! فقط کافی هست فضا رو به خوبی بشناسین و با انتخاب درست و به جا از لامپ های هالوژن، نورهای مخفی، لوستر، آباژور و … به جلوه بهتر محیط یاری کنین. در سایت Houzz نیز، ایده های بازسازی مجذوب کنندهی در انتظار شما هست. بنابراین می تونین فقط با یک جستجوی ساده، طرح هایی باب میل، برای نورپردازی و البته بازسازی کف، کابینت و … پیدا کنین.

5. ایده تغییر و جابجایی وسایل منزل در بازسازی

تا اینجا یشتر در خصوص تغییرات خودِ بنا در بازسازی صحبت کردیم. امّا بخشی مهم در هر دکوراسیون، اجزا و وسایل اون هستن.

برای مثال:

  • تا حالا به تغییر پرده ی هال فکر کردین؟! می تونین تصور کنین که چقدر در حس و حال منزل موثر هست؟
  • به نصب یک آینه در راهرو چطور؟!
  • یا گلدان هایی بزرگ برای زیباسازی ایوان و راه پله ها؟!

دیدید که به همین سادگی دکوراسیون منزل شما تغییر کرد! با یاری گرفتن از عناصری ساده و با قیمت مناسب!

اگه توانایی خرید و یا تعویض اثاث منزل رو ندارین، باز هم نگران نباشین. همواره چیدمان هایی هستن که تا به حال اون ها رو اجرا نکرده باشین. پس دست به کار بشین و وسایل منزل رو بهتر از قبل بچینین! این کار روی روحیه تمام اعضای خانواده موثر هست و زیبایی اجزای منزل رو (که به خاطر بودن در نقطه ای ثابت فراموش شده) دوباره یادآور می شه.

توصیه های نهایی و پایان…

این هم ایده هایی برای بازسازی دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما!

یادتون باشه این ایده ها بر حسب سلیقه ی شخصی شما عزیزان قابل اجرا هستن و تنها محدود کننده در بحث بازسازی، عدم خلاقیت خود شماست! پس با فکری باز به ایده های تازه برای دکوراسیون خانه و آشپزخانه بله بگید و مطمئن باشید که نتیجه خوشایندی در انتظار شما هست!

برای دریافت ایده های خلاقانه دکوراسیونی می تونین از سایت Homeadvisor هم یاری بگیرین و در نهایت فراموش نکنین که سلام ساختمان، بزرگترین بازار آنلاین کابینت و دکوراسیون داخلی، ایده های متفاوتی برای بازسازی منزل در اختیار شما قرار می ده تا برترین بازسازی ها رو در منزل قشنگ خودتون پیاده کنین.

منبع: اتاق
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2187

به "بازسازی منزل: 5 ایده ناب برای بازسازی دکوراسیون خانه و آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: 5 ایده ناب برای بازسازی دکوراسیون خانه و آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید