800 نوع قطعه خودرو در استان سمنان فراوری می گردد

به گزارش مجله آیرخ، معاون امور مالی استاندار سمنان بابیان اینکه 800 نوع قطعه خودرو در استان فراوری می گردد، گفت: ارتقای این واحدها با ظرفیت های علمی یک ضرورت است.

800 نوع قطعه خودرو در استان سمنان فراوری می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، حشمت الله عسگری دوشنبه بیست و پنجم آذر در نشست گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاه سمنان به میزبانی سالن همایش های این دانشگاه، ضمن بیان اینکه 800 قطعه خودرو در استان فراوری می گردد، اعلام کرد: بیشتر این واحدهای صنعتی در سال های گذشته جزو بدهکاران بانکی بوده و مسائل زیادی را پشت سر گذاشته اند اما با تعامل سازنده دانشگاه و استفاده از ظرفیت علمی امروز صندلی خود را ارتقا داده اند.

وی اضافه نمود: هشت قرارداد بزرگ ملی توسط خودروسازان بزرگ کشور با قطعه سازان استان سمنان منعقدشده و این نشان از ظرفیت های خوب علمی و فراوریی در استان است لذا معتقد هستیم که بخش خصوصی و دانشگاه ها باید باهم تعامل بیشتری داشته باشند.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه اتاق حل مسئله، کار جدید و ارزشمندی در مرکز کسب وکار شهرک صنعتی محسوب می شد که در سمنان انجام شد، گفت: ضروری است تا این زیرساخت تقویت گردد که در این راستا فهرست همه احتیاجهای تحقیقاتی و پژوهشی روز دستگاه های اجرایی استان تهیه شده و دانشگاه ها باید دانشجویان را در این جهت راهنمایی نمایند تا شاهد حل مسائل در استان باشیم.

عسگری بابیان اینکه باید به محققان اجازه دهیم که درراه حل مسائل کشور پا پیش بگذارند، تأکید کرد: علم و پژوهش، حصر ناپذیر است و نمی توان از فراوری آن جلوگیری کرد لیکن در همه حوزه های استان سمنان، به یاری اساتید و دانشجویان احتیاج داریم.

وی بابیان اینکه علی رغم احتیاج شدید آبی استان سمنان بعضی از پرمصرف ترین صنایع آبی در سطح منطقه فعالیت دارند، گفت: این واحدها حتی سهم اشتغال زایی بالایی را نیز ندارند و این امر نشان می دهد که در استقرار این واحدهای صنعتی با اقدامات پژوهشی عجین نبوده است.

معاون امور مالی استاندار سمنان اعلام کرد: در سال های گذشته، دانشگاه های ما در حوزه پژوهش تک روی نموده و علوم مختلف را برای مصرف خود فراوری و حفظ نموده اند درنتیجه جامعه نتوانسته از آن ها استفاده کند حال آنکه امروز در کشور، منابعی برای هدر دادن وجود ندارد و باید خرد جمعی را بکار گرفت و مسائل را با سرعت حل کرد که در این راه می بایست از عرصه پژوهش یاری گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 785

به "800 نوع قطعه خودرو در استان سمنان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "800 نوع قطعه خودرو در استان سمنان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید