آیا این هشدار ترامپ توخالی است؟

به گزارش مجله آیرخ، پس از یک هفته اعتراضات صلح آمیز و خشونت بار، ترامپ اعلام نموده است اگر شهر یا ایالتی از اقدامات لازم برای دفاع از جان و مال ساکنان خود کوتاهی کند، او خود با توسل به ارتش امریکا و به سرعت مسائل را به جای آنها حل و فصل خواهد نمود.

آیا این هشدار ترامپ توخالی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جنیفر سلین در یادداشتی برای آسیا تایمز با عنوان چگونه ترامپ می تواند به صورت قانونی آمریکا را نظامی نماید نوشت:

آیا این هشدار ترامپ توخالی است یا او اجازه اعزام ارتش به شهرهای امریکا را دارد؟ پاسخ به این سوال مستلزم مجموعه ای از مفاد قانونی است که اختیارات و وظایف قانونی فرمانده کل قوا و رئیس جمهور کشور را تعریف و همزمان کوشش می نماید تا میان قدرت رئیس جمهور و قدرت زمامداران ایالتی توازن برقرار سازد.

با عطف به منشور کبیر آزادی موسوم به مگناچارتا در انگلیس که در سال 1215 به امضا رسید، سنت دیرینه ای علیه مداخله ارتش در امور مدنی وجود دارد.

درهمین حال، قانون اساسی امریکا تضمین نموده است که دولت فدرال در شرایط آشوب از ایالت ها محافظت کند و به کنگره نیز اجازه می دهد قوانینی را وضع کند که به ارتش اجازه دهد در اجرای قانون یاری کند.

تقریباً بلافاصله پس از تصویب قانون اساسی در سال 1787، کنگره امریکا قانونی را تصویب کرد که به رئیس جمهور اجازه می دهد از ارتش برای برخورد با شماری از آشوب های شهروندان استفاده کند. پس از جنگ داخلی نیز دولت فدرال از ارتش برای یاری در ساخت و سازها استفاده کرد.

استفاده از ارتش به این شکل شاید در پیروزی رئیس جمهور جمهوری خواه رادرفورد بیرچارد هِیز تاثیر داشته است زیرا دمکرات ها به طور غیر رسمی موافقت کردند در ازای خروج ارتش فدرال از ایالت های جنوبی، برنده شدن مناقشه برانگیز رادرفورد را بپذیرند. او دو سال بعد نیز قانون Posse Comitatus Act, (قدرت کشور) را امضا کرد که استفاده از ارتش در امور مدنی را ممنوع می کرد.

کنگره تا کنون حداقل 26 مورد معافیت از اعمال این قانون را تصویب نموده که شامل استفاده از ارتش برای محافظت از پارک های ملی تا یاری به ایالت ها در اعمال قرنطینه و اجرای قوانین بهداشتی است.

ترامپ از کدام معافیت های این قانون می تواند برای اعزام ارتش به ایالت ها استفاده کند؟ او شاید به قانون شورش Insurrection Act متوسل گردد که در سال 1807 از طریق توماس جفرسون و برای مقابله با نافرمانی شهروندان در پرداخت مالیات های فدرال امضا و آخرین بار نیز از طریق بوش پدر در سال 1992برای مقابله با شورش در لس آنجلس به کار گرفته شد.

به موجب این قانون رئیس جمهور می تواند از ارتش در برابر شورش هایی که از نظر او برای سرکوب خشونت ضروری است، استفاده کند ولی پیش از آن باید با صدور بیانیه ای از آشوبگران بخواهد متفرق شوند و به منازل خود بازگردند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1234

به "آیا این هشدار ترامپ توخالی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا این هشدار ترامپ توخالی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید