احتمال پیروزی دموکراتها درکسب اکثریت مجلس سنا، 55 کرسی از 100 کرسی

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در جریان رقابت برای تصاحب کرسی های مجلس سنای آمریکا در انتخابات سوم نوامبر، نامزدهای دموکرات برای تصاحب کرسی 14 ایالت آمریکا از شانس بیشتری برخوردارند؛ هرچند که نتایج نهایی انتخابات سنا ممکن است دست کم در 5 ایالت از این 14 ایالت چند روز پس از انتخابات و یا حتی در مواردی، ماه ها پس از آن اعلام گردد.

احتمال پیروزی دموکراتها درکسب اکثریت مجلس سنا، 55 کرسی از 100 کرسی

در واقع، بار نارضایتی عمومی از عملکرد دونالد ترامپ در مقام رئیس جمهور آمریکا بر دوش نامزدهای جمهوریخواه کنگره در سرتاسر این کشور سنگینی می نماید. با این حال، این رأی دهندگان هستند که در نهایت، در خصوص سرانجام دادن به فعالیت سیاسی این سناتورهای جمهوریخواه از جمله متحد دیرینه ترامپ، لیندسی گراهام، از ایالت کارولینای شمالی و سوزان کالینز میانه رو تصمیم گیری خواهند کرد.

گفتنی است که 12 کرسی متعلق به سناتورهای جمهوریخواه و 2 کرسی تحت اختیار سناتورهای دموکرات به رأی گذاشته شده اند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که نامزدهای دموکرات احتمالاً 55 کرسی از مجموع 100 کرسی مجلس سنا را از آنِ خود می نمایند. در این صورت، این نخستین بار ظرف یک دهه گذشته خواهد بود که حزب دموکرات هم در مجلس سنا و هم در مجلس نمایندگان- با 435 کرسی- اکثریت را در اختیار خواهد داشت.

در واقع دموکراتها امیدوارند که در صورت پیروزی نامزد موردنظرشان، جو بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا طلیعه دار دوران سیاسی جدیدی در کاخ سفید باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1471

به "احتمال پیروزی دموکراتها درکسب اکثریت مجلس سنا، 55 کرسی از 100 کرسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال پیروزی دموکراتها درکسب اکثریت مجلس سنا، 55 کرسی از 100 کرسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید