اختلاف عجیب دمای سردترین و گرمترین مرکز استان کشور ، رگبار باران در نوار شمالی کشور ، خیرش گرد و خاک در تهران و 3 استان دیگر

به گزارش مجله آیرخ، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در شمال کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه شرقی و جنوب غرب کشور و بعضی استان ها در نواحی دیگر اطلاع داد.

اختلاف عجیب دمای سردترین و گرمترین مرکز استان کشور ، رگبار باران در نوار شمالی کشور ، خیرش گرد و خاک در تهران و 3 استان دیگر

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی 24 ساعت آینده بارش پراکنده در استان های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شنبه (24 تیر) رگبار پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: یکشنبه و دوشنبه (25 و 26 تیر) با نفوذ جریانات خنک شمالی و عبور امواج تراز میانی در نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه شنبه (27 تیر) بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امروز (23 تیر) در نیمه شرقی و جنوب غرب کشور و در برخی نقاط استان های قم، مرکزی، اصفهان و جنوب تهران در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می گردد.

ضیاییان گفت: یکشنبه و دوشنبه دریای خزر و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا شنبه (24 تیر) صاف، صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر افزایش باد با احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (25 تیر) صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (23 و 24 تیر) اهواز با دمای51 و 50 درجه سانتیگراد گرم ترین و طی امروز اردبیل با دمای 14 و13 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2446

به "اختلاف عجیب دمای سردترین و گرمترین مرکز استان کشور ، رگبار باران در نوار شمالی کشور ، خیرش گرد و خاک در تهران و 3 استان دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف عجیب دمای سردترین و گرمترین مرکز استان کشور ، رگبار باران در نوار شمالی کشور ، خیرش گرد و خاک در تهران و 3 استان دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید