ورود سامانه بارشی جدید از امشب

به گزارش مجله آیرخ، رفیعی از ورود سامانه بارشی جدید اطلاع داد و گفت: در بیشتر مناطق کشور بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می گردد.

ورود سامانه بارشی جدید از امشب

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین شرایط آب وهوای کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور، امشب و فردا در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس شاهد بارش باران و مه غلیظ گاهی رعد وبرق و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

او ادامه داد: فردا با تقویت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب، گستره آن به مرکز و بخش هایی از شمال شرق کشور نیز کشیده می گردد.

این کارشناس هواشناسی بیان نمود: روز چهارشنبه بارش ها علاوه بر غرب کشور، مناطقی از جمله لرستان، ایلام، همدان، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم را هم در بر می گیرد.

رفیعی با بیان اینکه در بعضی نقاط استان های سمنان، خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی، بارش پراکنده پیش بینی می گردد گفت: شدت بارش باران در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری است.

او گفت:درباره آب گرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه ها و بارش تگرگ در مناطق مستعد هشدار صادر شده است.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا در بسیاری از مناطق از جمله خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آب گرفتگی معابر وجود دارد گفت:به همه نیرو های مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر، شهرداری و فرمانداری ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی، اعلام آماده باش داده شده است.

رفیعی اظهار کرد: روز پنج شنبه بارش در غرب و جنوب غرب تضعیف می گردد بنابراین برای استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، سمنان، خراسان رضوی، البرز، قزوین، تهران بارش پراکنده و برای استان های گیلان، مازندران و شرق اردبیل رگبار باران پیش بینی می گردد و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید نمود: روز آدینه در غرب خلیج فارس، بوشهر، بعضی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر، غرب استان گیلان، شرق اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران وگاهی رعد وبرق و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

او توضیح داد:روز شنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی از غرب و جنوب غرب کشور بارش گسترده ای در غرب، جنوب غرب، جنوب و دامنه های جنوبی البرز و غرب سواحل خزر شروع می گردد.

رفیعی درباره شرایط آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی است و در بعد از ظهر شاهد افزایش ابر خواهیم بود. بیشترین دمای تهران به 14 درجه و کمترین آن به 5 درجه می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1530

به "ورود سامانه بارشی جدید از امشب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید از امشب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید