اخذ وثیقه های سنگین بانکی از مسائل گلخانه داران خمین

به گزارش مجله آیرخ، در جلسه آنالیز مسائل گلخانه داران شهرستان خمین، گلخانه داران وثیقه های سنگین بانکی را یکی از مسائل عنوان کردند.

اخذ وثیقه های سنگین بانکی از مسائل گلخانه داران خمین

خبرنگاران اراک - جلسه آنالیز مسائل گلخانه داران شهرستان خمین با حضور صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در فرمانداری این شهر برگزار گردید

در این جلسه گلخانه داران وثیقه های سنگین بانکی و پایین بودن مبلغ تسهیلات اعطایی بانک ها را از مسائل صنف خود عنوان کردند.

در این جلسه بعلاوه در مورد مسائل و مسائل گلخانه داران از جمله مسائل بیمه گلکاران، تامین گاز گلخانه ها، مسائل گلکاران با نظام مهندسی در مورد پروانه های بهره برداری و مقدار سطح زیر کشت گلخانه بحث و گفت و گو شد.

معین تکلیف آب مورد احتیاج شهرک گل و گیاه خمین، ایجاد ایستگاه گاز در روستای شهابیه جهت رفاه حال گلکاران این روستا هم از دیگر مسائلی بود که در این جلسه پیرامون آن ها بحث و گفتگو شد.

به گفته طهرانی فرماندار خمین در پی شیوع ویروس کرونا و رکود بازار در کشور، تعداد زیادی از گلخانه داران شهرستان خمین که در زمینه پرورش گل های شاخه بریده از جمله لیلیوم، گلایول، شب بو، داودی فعالیت دارند متحمل ضرر های سنگینی شدند.

گلکاران 6 تا 7 ماه هزینه سنگینی، چون نگهداری، کارگر و هزینه های جانبی را متحمل می شوند تا گل را برای شب عید به بازار برسانند، اما با شیوع کرونا و تعطیلی بازار، گلی که باید در بازار به فروش می رسید در داخل گلخانه ها از بین رفت و خسارت سنگینی را به بخش گل و گیاه در حوزه مالی وارد کرد.

آسیب های بیماری کرونا، فراوری مازاد محصول در بعضی نقاط کشور، به هم خوردن عرضه و تقاضای بازار و بعلاوه واردات بی رویه پیاز گل از خارج به داخل کشور و از بین رفتن بذر مرغوب، مسائل نقدینگی، مسائل گاز و برق ... از جمله مسائلی است که گلکاران با آن درگیرند.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2145

به "اخذ وثیقه های سنگین بانکی از مسائل گلخانه داران خمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ وثیقه های سنگین بانکی از مسائل گلخانه داران خمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید