ارمنستان و آذربایجان بر سر آتش بس در قره باغ توافق کردند

به گزارش مجله آیرخ، تهران (پانا) - وزیر خارجه روسیه از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر توقف درگیری ها و برقراری آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ اطلاع داد.

ارمنستان و آذربایجان بر سر آتش بس در قره باغ توافق کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان آدینه شب پس از انجام مذاکرات در مسکو، بر سر آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ به توافق رسیدند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از نشست سه جانبه مسکو، ایروان و باکو در مسکو که 10 ساعت به طول انجامید، بیانیه ای مشترک در این خصوص قرائت کرد و گفت: طبق توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان، آتش بس در قره باغ از بامداد امروز (10 اکتبر) وارد مرحله اجرا شده است.

وزیر خارجه روسیه اضافه نمود: این آتش بس با اهداف بشردوستانه و با میانجی گری کمیته جهانی صلیب سرخ و براساس اصول و ضوابط این کمیته اعلام شده است.

سرگئی لاوروف تاکید نمود که ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنین بر سر تبادل اسرا و اجساد قربانیان جنگ قره باغ، با یکدیگر توافق کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه از وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان دعوت کرد تا روز آدینه برای انجام مذاکره به منظور برقراری آتش بس در قره باغ، به مسکو سفر نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1365

به "ارمنستان و آذربایجان بر سر آتش بس در قره باغ توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان و آذربایجان بر سر آتش بس در قره باغ توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید