استاد دانشگاه شیروان: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها باید ادامه یابد

به گزارش مجله آیرخ، رئیس پیشین و استاد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: با توجه به شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا و تهدیداتی که از این ناحیه وجود دارد، ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها لازم است.

استاد دانشگاه شیروان: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها باید ادامه یابد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر فریمان ابراهیم زاده، رئیس پیشین و استاد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان در استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در شرایط خطرناک فعلی باید تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بعد از تعطیلات نوروزی، دست کم برای یک هفته دیگر تمدید گردد.

وی اضافه کرد: هر چند تعطیلی نظام آموزش، اقدامی بسیار سخت و ناگوار است اما با توجه به شرایط کشور از دست اندرکاران و تصمیم گیران کشور، به ویژه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، انتظطار می رود تا با ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، به شکست زنجیره انتقال این ویروس یاری نموده و از افزایش شیوع آن پیشگیری نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: با اندک تاملی در فرایند افزایش موارد جدید مبتلایان به بیماری کرونا در هفته اول سال جدید و از سویی نقش مراکز پرازدحام و پرجمعیت چون مدارس و دانشگاه ها در انتقال ویروس کرونا، چاره جز ادامه تعطیلی این مراکز برای مهار این بیماری دیده نمی گردد.

ابراهیم زاده اضافه کرد: از سویی نگرانی روزافزون والدین در مورد احتمال ابتلای فرزندانشان به بیماری موجب شده تا چنانچه با توجه به فرایند افزایشی بیماران کرونایی این تعطیلی تحقق نیابد، افزایش این استرس به تقویت خطر پدید آمدن موارد جدید منجر گردد.

وی گفت: یقینا تعطیلی چهل و پنج روزه نظام آموزش عالی و مدارس بسیار سخت و اندوهبار است اما عشق به مردم و تندرستی و سلامت آنان موجب شده تا ادامه تعطیلات به یک ضرورت تبدیل گردد.

این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با همت و همکاری مردم و در خانه ماندن آنان، بتوان هر چه زودتر بیماری کرونا را شکست داده و به فرایند همه گیری آن انتها دهیم.

در استان خراسان شمالی 180 هزار دانش آموز و 40 هزار دانشجو در مدارس و مراکز آموزشی تحصیل می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1068

به "استاد دانشگاه شیروان: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها باید ادامه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد دانشگاه شیروان: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها باید ادامه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید